PARIS 2016 LIVE: Standul Renault, între conceptul futurist Trezor, electricul Zoe și practicul Megane Sedan

Publicat joi, 29.09.2016 14:35 de Daniel Popescu

Renault a lansat cu fast la Paris noul concept electric Trezor, un show car cu design spectaculos care oferă primele indicii despre cum vor arăta modelele constructorului francez în viitor.

Salonul Auto de la Paris reprezintă ocazia potrivită pentru Renault pentru a-şi demonstra ambiţiile în domeniul maşinilor electrice. CEO-ul Carlos Ghosn şi-a făcut apariţia pe scenă dintr-un Renault Zoe care beneficiază acum de o autonomie oficială de 400 de kilometri, însă capul de afiş al constructorului francez este reprezentat de conceptul electric şi autonom Trezor.

Pe fundalul sonor specific unul film SF care prefaţează sosirea unei nave extraterestre, francezii au dezvăluit un concept care impresionează prin liniile fluide de design, caroseria din fibră de carbon şi parbrizul roşu care nu poate scăpa privirilor. Potrivit celor de la Renault, exteriorul și interiorul futurist vor fi adoptate într-o formă sau alta şi pe viitoarele modele de serie ale constructorului. Aici am fost plăcut surprinşi de ecranul central uşor curbat construit în tehnologie OLED, iar conectarea la telefonul mobil este de asemenea prezentă.

Din punct de vedere tehnic, Trezor utilizează motorul electric de pe monopostul din competiţia electrică Formula E şi furnizează 350 CP şi un cuplu de 380 Nm, cu o acceleraţie de la 0-100 km/h în mai puţin de 4 secunde. Acesta este acompaniat de un sistem de recuperare a energiei, iar energia electrică este furnizată prin intermediul a două baterii.

Chiar dacă Trezor este vedeta standului, Renault a adus la Paris şi alte noutăţi atractive. Modelul electric Zoe are de asemenea un rol central în strategia pe termen lung a grupului francez, iar acesta a primit acum o baterie nouă de 41 kWh cu autonomie de 400 de kilometri, o capacitate aproape dublă comparativ cu actuala baterie de 22 kWh, care va rămâne de asemenea în ofertă. În plus, motorul a primit de asemenea un mic plus şi generează acum echivalentul a 88 CP.

De asemenea, Renault a adus pentru prima oară în Europa noul pick-up Alaskan, după lansarea iniţială pentru piaţa sud-americană. Înrudit cu Nissan Navara, modelul francez include un mtor diesel de 2.3 litri care generează 160 CP şi 190 CP, o cutie manuală sau una automată, ambele cu șase trepte, tracțiune integrală, diferențial electronic și unul mecanic.

Renault Alaskan

În plus, tot la Paris poate fi admirat şi noul Koleos, care a devenit cel mai mare SUV din gama constructorului francez. Pe piaţa europeană, Koleos va fi disponibil şi în versiunea Initiale Paris, care include jante de 19 inch, tapiţerie din pele Nappa, sistem audio Bose cu 13 difuzoare sau blocuri optice LED. Vânzările sunt programate să înceapă în prima parte a anului 2017.

Renault Koleos

Tot la standul Renault poate fi admirată şi a patra generaţie a lui Megane, care este deja disponibilă în România începând din luna martie a acestui an la preţuri care pornesc de la 14.800 de euro. 

Renault Megane
  • alex, vineri, 30.09.2016 10:20

    Titlul striga tare "Megane Sedan". Deschid sa vad si eu sedan-ul, ca-s nitel curios. Derulez 26 de poze... zero cu Megane Sedan. Citesc articolul: zero mentiuni despre sedan, doar ca se da si la noi generatia noua. Gee, thanks, guys... :|

  • mircea, vineri, 30.09.2016 10:29

    @alex Aici găsești informațiile oficiale complete și o galerie foto la fel de oficială. Vin și imagini de la stand. http://www.automarket.ro/stiri/mini-talisman-imagini-si-detalii-oficiale-cu-noul-renault-megane-sedan-72083.html

  • alex, vineri, 30.09.2016 11:08

    @mircea: mersi pt link. :) Ideea era ca una zice-n titlu si alta e in articol. Sau nu e. :)

  • ztele, vineri, 30.09.2016 15:46

    Cuiva de la Renault i-a plăcut mult Saab Aero X :)

  • Alpine77, vineri, 30.09.2016 15:57

    @ztele-te referi la modul in care se rabateaza partea din fata pentru accesul in masina? Daca raspunzi afirmativ atunci uite-te aici-https://www.allcarindex.com/auto-car-model/France-Renault-Racoon/. Cu foarte mult timp inainte de Aero X. Masini diferite ca aspect-de acord- dar acelasi sistem de rabatare. In rest nu vad multe in comun intre Trezor si aero X. Toate cele bune.

  • Adi, vineri, 30.09.2016 17:24

    Seamana cam tare modelele cu VW