Audi a produs primul său lot de benzină ecologică fără petrol
După motorina ecologică, Audi anunţă o nouă reuşită în materie de dezvoltare de carburanţi: benzina sintetică, realizată din biomasă.
Audi a prezentat astăzi "e-benzin", o variantă ecologică la benzină. Produsul, aflat în stare lichidă, este realizat fără petrol şi are o cifră octanică de 100. Pentru că nu conţine sulf sau benzen, procesul de ardere al e-benzinei este foarte curat şi permite utilizarea de rapoarte de compresie mai ridicate decât media în motoarele care-l vor folosi. Noul carburant dezvoltat de Audi în colaborare cu Global Bioenergies va fi testat în continuare în laboratoare şi în motoarele de test pentru a dezvolta cu uşurinţă o variantă de producţie de serie.
Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon
Următorul pas în dezvoltarea de noi carburanţi ecologici, cel puţin pe partea de înlocuitori ai benzinei, este eliminarea biomasei (obţinută din deşeuri de diferite tipuri) din procesul de producţie. Astfel, Audi vrea să facă benzină din apă, hidrogen, CO2 şi energie solară. Nu este primul carburant ecologic la care lucrează nemţii, în urmă cu câteva săptămâni fiind anunţată producţia primului lot de motorină ecologică fabricată de Audi AG. În plus, compania germană produce deja la scară industrială ceea ce ea numeşte "e-gas", un înlocuitor ecologic al metanului. Printre proiectele derulate se numără "e-diesel", "e-benzin" şi "e-ethanol", constructorul german căutând câte o alternativă sintetică şi ecologică la fiecare tip de carburant popular în prezent la nivel global.
Audi a inaugurat o fabrică pilot în care produce motorină ecologică
Global Bioenergies S.A. are o uzină pilot în care fabrică isobutan, materialul de bază pentru producţia de e-benzină. La uzina din Reims, Global Bioenergies obţine isobutan din materiale provenite din surse regenerabile, întregul proces fiind ecologic. Începând cu anul 2016, cu sprijinul Centrului Fraunhofer, cei de la Global Bioenergies vor demara producţia la scară mare a isobutanului. Cercetătorii de la Fraunhofer au reuşit să transforme isobutanul din stare gazoasă în stare lichidă cu ajutorul hidrogenului. Produsul finit este apoi folosit în locul benzinei.
Via Audi
Ar fi interesant de aflat proiectia costului pe litru. Daca este ieftina, solutia ar mai prelungi viata motoarelor termice inca ceva vreme (10-20 ani) poate... Sa vedem implementarea in masa... Intre timp (daca as avea actiuni la companiile petroliere) mi-as muta banii catre alte domenii :)).