Audi a inaugurat o fabrică pilot în care produce motorină ecologică
Audi a început să producă un nou tip de carburant, numit e-diesel. Aceasta este o motorină ecologică realizată din dioxid de carbon şi apă folosind o procedură specială şi poate fi amestecată cu orice alt fel de motorină.
Audi a inaugurat o fabrică-pilot în Dresda în care produce e-diesel, un carburant sintetic şi ecologic similar cu motorina. Acesta este realizat doar din dioxid de carbon şi apă, iar e-diesel este compatibil cu motorina convenţională. Asta înseamnă că proprietăţile chimice ale noului carburant permit amestecul în orice proporţie cu motorina realizată din combustibili fosili. În prezent, fabrica deschisă de Audi împreună cu partenerii săi produce doar 160 de litri de Blue Crude pe zi, dintre care 80% pot fi transformaţi în motorina sintetică numită e-diesel. Acest carburant este ecologic deoarece nu depinde de nicio recoltă, cum este cazul motorinei fabricate din rapiţă sau a etanolului produs din porumb, iar fabricaţia sa necesită doar curent electric, apă şi dioxid de carbon, toate obţinute din surse regenerabile.
Fabrica este împărţită în două şi necesită doar aer, apă şi curent electric. Blue Crude, soluţia din care este obţinută motorina ecologică e-diesel, este realizată în urma a două procese dedicate. Pe de o parte, există o metodă dezvoltată de Climeworks, care extrage dioxidul de carbon din aer. În altă parte a uzinei, controlată de partenerul Sunfire, hidrogenul este extras din apă, iar acesta reacţionează cu dioxidul de carbon în urma a două procese chimice, derulate la 220 de grade Celsius şi la o presiune de 25 de bari. În urma acestui proces complex, este obţinut Blue Crude, un lichid care poate fi convertit din motorină sintetică e-diesel.
Carburantul e-diesel nu are sulf şi se aprinde mai uşor decât motorina deoarece are o cifră cetanică mai înaltă decât aceasta. Proprietăţile sale chimice îl fac potrivit funcţionării în orice motor cu aprindere prin compresie şi amestecării în orice proporţie cu motorina convenţională. Asta înseamnă că e-diesel poate fi introdus treptat în reţelele de alimentare cu carburanţi fără a afecta în vreun fel motoarele care îl folosesc. Proiectul a fost finanţat de Guvernul Federal al Germaniei, iar Audi are onoarea de a fi singurul partener auto al acestei iniţiative.
Via WCF | Audi
1. bani kklau de la guvernul federal apoi 2. extragi hidrogen din apa => consum de energie 3. extragi CO2 din aer => consum de energie 4. combini CO2 cu H2 => consum de energie 5. ... 6. eficienta economica mai ramane de dovedit.