BMW i5, al treilea model al gamei i, ar putea fi alimentat cu hidrogen
Viitorul model din gama BMW i, i5, va primi tehnologie de la Toyota şi va funcţiona cu hidrogen, titrează englezii de la Autocar.
BMW i5 va fi al treilea membru al gamei i a mărcii din Munchen, iar modelul va folosi tehnologie de la Toyota pentru a transforma hidrogenul în energie electrică, titrează britanicii de la Autocar. Potrivit surselor din cadrul BMW care au preferat să rămână anonime, viitorul BMW i5 va prelua sistemul de propulsie hidrogen-electric al lui Toyota FCV, conceptul care îl prefigurează pe Toyota Mirai, pentru a asigura un model de serie alimentat cu hidrogen în gama BMW. Sistemul de propulsie este dezvoltat în baza colaborării dintre Toyota şi BMW, cei doi parteneri sperând să reducă efortul financiar prin volumele realizate de viitoarele modele. În tot acest timp, proiectul comun BMW-Toyota de a dezvolta o maşină sport rămâne în derulare, viitorul model urmând să beneficieze de o configuraţie cu tracţiune spate şi să fie oferit în două versiuni separate.
Toate informaţiile referitoare la viitorul BMW i5 sugerează un model care să aibă silueta unui i3, dar o caroserie mai lungă şi un ampatament mai mare. Sursele din cadrul BMW citate de Autocar în trecut sugerau o caroserie ceva mai lungă decât cea a lui Mini Countryman. Aceasta i-ar permite viitorului i5 să asigure mai mult spaţiu pentru pasagerii din spate şi să ofere un portbagaj mai mare decât al lui i3. În plus, caroseria mai mare ar permite montarea unui sistem cu alimentate cu pile de combustibil care să fie integrat cât mai bine fără a ridica centrul de greutate al modelului.
BMW şi Toyota construiesc un model hibrid cu tehnologie din Le Mans
Toyota Mirai, modelul de serie alimentat cu hidrogen, vine în Europa în vara lui 2015
Lansarea unui model alimentat cu hidrogen în gama i de la BMW i-ar ajuta pe bavarezi să lupte în nişa premium a segmentului inaugurat de Mercedes-Benz cu B-Klasse F-Cell. Acesta din urmă a ajuns în 2010 la a doua generaţie, capabilă să asigure o autonomie maximă de 402 kilometri, dar a fost oferit într-o serie limitată la 500 de unităţi pentru clienţi selectaţi de pe anumite pieţe în vederea testării în lumea reală în raport cu nevoile clienţilor obişnuiţi. Între timp, cei de la Toyota au prezentat astăzi modelul Mirai, pe care îl vor lansa în 2015 şi în Europa şi promite o autonomie de 483 de kilometri. Cel mai probabil, inginerii BMW vor modifica sistemul de propulsie al lui Toyota Mirai împreună cu omologii lor de la Toyota pentru a asigura un comportament mai apropiat de spiritul mărcii germane şi o autonomie cât mai ridicată.
BMW: "Vrem modele de serie alimentate cu ajutorul celulelor de combustibil pe hidrogen"
Via Autocar
Nu intleg de ce se aliaza cu Toyota cand vine vorba de alimentarea cu hidrogen. BMW a fost si este un pionier in domeniu, daca nu ma insel primul lor prototip cu hidrogen a fost un seria 7 E32 in 88 sau 89. Apoi ultima generatie a seriei 7 putea rula atat cu combustibil obisnuit cat si cu hidrogen si a fost produs in 500 de exemplare destinate pentru o clientela aleasa pentru a testa modelul.