Şeful Daimler: "B-Klasse Electric are specificaţii apropiate de BMW i3, dar a fost mai simplu să-l dezvoltăm"
Dieter Zetsche, şeful Daimler, declară că versiunea electrică a lui B-Klasse, dezvoltată cu tehnologie Tesla, reprezintă o variantă comparabilă cu BMW i3, realizată cu un efort semnificativ mai mic pe partea de dezvoltare.
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive a fost lansat pe piaţa din Europa şi în versiunea electrică, modelul fiind cea mai recentă creaţie a colaborării nemţilor de la Daimler cu americanii de la Tesla Motors. Şeful Daimler, Dieter Zetsche, declară că noul B-Klasse Electric Drive are specificaţii comparabile cu BMW i3, principalul său competitor, fără ca acesta să fi necesitat acelaşi efort din partea constructorului. Diferenţa principală dintre B-Klasse Electric Drive şi i3 este la nivel de concepţie, BMW proiectând de la zero un model electric complet diferit de restul gamei, în timp ce Mercedes-Benz a preferat o platformă diferită pentru B-Klasse, căreia să-i poată integra un sistem de propulsie electric. Această soluţie le aduce celor de la Mercedes-Benz posibilitatea producerii noului B-Klasse Electric Drive pe aceeaşi linie de fabricaţie cu versiunile cu propulsie convenţională, lucru care reduce semnificativ costurile. Nemţii de la Mercedes-Benz vor lansa treptat pe pieţele importante din Europa noul lor B-Klasse Electric Drive, iar preţul său va fi apropiat de cel al lui BMW i3, acesta din urmă costând 35.000 de euro pe piaţa din Germania.
Mercedes-Benz: "Viitorul B-Klasse electric îl va bate pe BMW i3"
Versiunea electrică a lui B-Klasse se bucură de tehnologia americanilor de la Tesla Motors, fiind echipat cu o baterie şi un motor electric dezvoltat integral de marca din California. În ciuda faptului că Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, compania americană va rămâne furnizor al Mercedes-Benz pentru componentele folosite de B-Klasse Electric Drive. În raport cu un B-Klasse cu propulsie convenţională, versiunea electrică este cu 200 de kilograme mai grea, deoarece aceasta nu foloseşte componente din fibră de carbon pentru reducerea masei şi adaugă un set de acumulatori şi motorul electric direct pe caroseria aproape standard a modelului pe care este bazată versiunea electrică a lui B-Klasse. La nivel estetic, diferenţele dintre un B-Klasse standard şi unul electric sunt destul de mici, fiind vorba doar despre o grilă frontală schimbată, care prezintă un ornament albastru, oglinzi laterale albastre şi un set de sigle montatep e caroserie. În plus, maşina este complet silenţioasă în funcţionare, dar Mercedes-Benz l-a echipat pe B-Klasse ED cu un sistem de generare a sunetelor artificiale la exterior, care emite un sunet specific la viteze de până la 30 km/h pentru a atenţiona pietonii de prezenţa unui vehicul silenţios.
Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, dar nu renunţă la colaborare
Prin evitarea diferenţierii versiunii electrice a lui B-Klasse de modelele standard, cei de la Mercedes-Benz riscă să piardă o parte din publicul vehiculelor electrice, format din clienţii care doreau să atragă atenţia tuturor cu vehiculul lor futurist, consideră un analist pe nume Anjan Hemanth Kumar, care lucrează pentru Frost&Sullivan. Din fericire pentru B-Klasse Electric Drive, părerile privind acest model sunt împărţite, mulţi analişti citaţi de Automotive News considerând că B-Klasse are un număr mare de potenţiali clienţi şi că sistemul de propulsie electric i se potriveşte de minune şi că Daimler l-a adaptat cu succes într-o manieră cât mai simplă, spun analiştii de la Commerzbank şi Fairesearch.
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... BMW i3
Cei de la IHS Automotive estimează că strategia celor de la BMW, considerată mai riscantă de analiştii citaţi mai sus, este varianta câştigătoare pe termen lung. Pentru că au dezvoltat un vehicul electric cu o platformă complet nouă şi un design inedit, cei de la BMW sunt aşteptaţi să obţină vânzări de 12.800 de unităţi i3 în 2020, comparat cu 6.400 unităţi B-Klasse Electric Drive prognozate pentru Mercedes-Benz. Altfel spus, cei de la IHS Automotive estimează că BMW va vinde în 2020 câte două i3 pentru fiecare B-Klasse Electric vândut în lume în anul respectiv, luând în considerare doar versiunile 100% electrice ale celor două modele. Versiunile hibride ale lui BMW i3 vor urca vânzările acestui model la 32.400 de unităţi pe an în 2020, anunţă acelaşi studiu.
Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto: Car&Driver
Pretul unui clasa B electric este apropiat de i3, intrebarea este de ce? i3 este facut de la zero, cu materiale scumpe, clasa B electric este considerabil mai ieftin de produs, deci pretul ar trebui sa nu fie apropiat de i3, macar 5000 euro intre ele era justificat. Concluzia mea este ca Bmw reuseste sa ramana in fata pe majoritatea segmentelor, cu platforme originale, cu motorizari proprii, demonstrand ca se poate si fara imprumuturi masive de platforme, aliante peste aliante si nesfarsite reduceri de costuri.