Ferrari, amendaţi cu 3.5 milioane de dolari în SUA pentru că nu au raportat trei decese petrecute în maşinile lor

Publicat marţi, 04.11.2014 16:21 de Bogdan Mirică

Ferrari nu a acordat o importanţă deosebită legislaţiei din SUA şi nu a raportat trei decese petrecute la volanul maşinilor sale. Pentru această abatere a primit o amendă de 3.5 milioane de dolari.

Deşi vânzările sunt în creştere şi Marchionne anunţă că 10% din acţiunile Scuderiei vor fi tranzacţionate la bursă începând cu anul viitor, Ferrari traversează o perioadă dificilă pe piaţa din Statele Unite.

Italienii sunt în plin scandal cu NHTSA (autoritatea americană pentru siguranţa în trafic). Organismul legislativ a amendat Ferrari cu 3.5 milioane de dolari pentru că producătorul nu a raportat trei accidente fatale petrecute la volanul maşinilor sale.

În SUA, NHTSA prevede ca fiecare constructor auto prezent pe piaţa americană, indiferent de volumul comercializat, să raporteze defectele maşinilor sale şi cauzele deceselor survenite în urma unor accidente. Având în vedere că e un constructor cu un volum mic pe piaţa din SUA, Ferrari nu a acordat o importanţă deosebită legislaţiei şi nu a depus un raport trimestrial din care să reiasă eventuale incidente sau defecţiuni tehnice ale supercarurile din Maranello.

Cu toate acestea, va fi nevoit să o facă în viitor, întrucât NHTSA ameninţă peninsularii cu amenzi şi mai mari. La rândul lor, italienii se apără şi susţin că au implementat deja noi proceduri şi chiar au angajat oameni dedicaţi respectării acestor norme.

via cnn

  • zarnesteanu, marţi, 04.11.2014 16:42

    Eu zic ca ce putem invata din asta e faptul ca exista legi si se respecta. Se aplica la sange indifferent cine esti si de unde vii. Cu ani in urma am auzit la radio ca nepoata lui George Bush fusese arestata pentru posesie de cocaine. Totul pornit de la o abatere la volan, pe autostrada. La noi in schimb citeam despre becali cum a depasit o coloana oficiala pe linie continua, politistul l-a urmarit pana acasa si cand I-a cerut carnetul de conducere imbecilul I-a ras in nas. Da, si Romania are legi cred ca si cand ai voie sa tragi o basina dar din pacate aplicarea lor este pur si simplu voluntara, in functie de contravenient si de dispozitia organelor legislative. Este bine ca Ferrari a fost tras de maneca. Cu ocazia asta si altii vor fi mai atenti pe viitor daca le trece prin cap sa calce pe alaturi.

  • @ zarnesteanu, marţi, 04.11.2014 17:01

    In zilele urmatoare urmeaza sa aflam ce amenda va primi Honda care in prezent sunt anchetati ca au ascuns problemele cu airbagurile in urma carora cel putin 4 persoane au decedat . Tinand cont ca vorbim de un producator important pe piata americana, cu siguranta amenda primita de Honda va fi de doua cifre in milioane $ .

  • someone, marţi, 04.11.2014 17:48

    stau si ma intreb cine i-a dat manuta rosie lui zarnesteanu ca a vorbit despre egalitatea tuturor in fata aplicarii legii

  • Unu, marţi, 04.11.2014 20:08

    @someone Eu de ex. i-am dat manuta rosie. Suntem smecheri si suntem pro infractiuni de orice fel. Fentam legea ori de cate ori putem, ii umilim pe politisti si corupem justitia. Ce mai vrei ? Hai PA PA !

  • @someone, marţi, 04.11.2014 20:19

    zarnesteanu asta nu e ala care considera ca o anumita marca e condusa doar de pensionarii senili?

  • Octav72, marţi, 04.11.2014 22:47

    Da. Regulile sunt valabile pentru oricine, mai ales cand se vrea sa se ajunga in top. 3,5 milioane de dolari reprezinta o suma cam mica pentru 3 accidente fatale. Viata este nepretuita.

  • mntsn, miercuri, 05.11.2014 15:36

    @Octav72: Asa este, viata e nepretuita, dar...un pic de atentie: nu se mentioneaza nicaieri ca din cauza unor presupuse defecte ale masinilor au murit acei oameni. Amenda au luat-o doar pt ca n-au raportat decesele (in cazul asta mie nu mie se pare o suma chiar mica), care ar fi putut fi cauzate de orice: poate alt sofer, poate conditiile meteo, poate lipsa de experienta in stapanirea unei astfel de masini puternice, poate moarte naturala, de batranete, etc, oricare ar fi putut fi cauza - nu o stim. Daca oamenii aia ar fi murit din cauza unui defect de fabricatie, tam-tam-ul ar fi fost cu siguranta mult mai mare si amenda, pe masura.

  • zarnesteanu, miercuri, 05.11.2014 17:00

    Salut Octav :) Daca oamenii mor din vina unui producator, de obicei primesc despagubiri substantiale, departe de ochii lumii. De data asta Ferrari a primit amenda doar pentru ca nu a raportat decesele la timp. Nimic altceva. @Someone, cred ca raspunsurile pe care le-ai primit sunt edificatoare.Genul asta de mistocari retardati, sunt "domnul Goe" ajunsi la maturitate, si fac rau oriunde dai de ei. Faptul ca fumega in fata calculatorului e nesemnificativ. Important e sa nu ajunga in posturi cheie si la o decizie serioasa sa aiba atitudinea de mai sus si sa nenoroceasca pe toti cei care lucreaza pentru ei sau sunt afectati in mod direct.

  • Octav72, miercuri, 05.11.2014 22:23

    @mntsn, nici nu am presupus ca au luat amenda pentru defecte de fabricatie ale automobilelor. Am inteles sensul articolului, dar tot consider ca trebuiau sa prezinte la timp acele rapoarte. Sunt statistici care conteaza, indiferent din ce cauza s-au produs decesele respective. Mai ales cand cei de la Ferrari vor sa vanda in alta tara, este cazul sa se puna la punct cu legislatia respectiva. Ce nu vad firesc, este sa-i mai urmareasca acum, din moment ce au rezolvat cerintele. Dar asa sunt uneori americanii, le place sa faca exces de zel. Oricum, pe viitor este mai bine de prevenit, decat de tratat. S-au convins si cei de la Ferrari, dupa amenda primita. Salutare zarnesteanu :) Asa este, am inteles pentru ce au primit amenda, insa consider pe mai departe ca nu te joci cu legislatia sau spui ca nu ai habar de ea, atata vreme cat vrei sa vinzi un produs. Mai exact, nu te joci cu statisticile despre vietile oamenilor, atata vreme cat este cazul sa informezi despre decese ce au avut loc in automobilele comercializate. Indiferent din ce cauza au avut loc acele decese, oamenii si cei interesati au dreptul sa stie. Admir marca Ferrari, pentru masinile de exceptie pe care le-a dat de-a lungul timpului. In acest sens, ma gandesc la Ferrari F40, 250 GTO si multe altele. Le admir de la distanta, ca desigur nu am cum sa conduc vreodata asa ceva si mai sigur, nici sa imi permit un astfel de automobil. Comentariul anterior nu s-a vrut ca un atac la adresa marcii italiene, ci ca o idee ca de vreme ce vor sa joace pe anumite piete, este bine sa respecte regulile impuse de acestea. Si sa informeze la timp asupra ceea ce li se cere. Numai bine !