20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... ce înseamnă să deţii o maşină electrică
Testele realizate cu trei maşini electrice în condiţii normale pe o perioadă de 12 luni ne arată ce înseamnă să ai în garaj o maşină electrică.
1. Studiul CABLED, realizat de Mitsubishi şi Smart în Marea Britanie în ultimele 12 luni, arată că posesorii maşinilor electrice le pot folosi fără probleme pe acestea în viaţa de zi cu zi. Cele 45 de maşini intrate sub lupă (25 de exemplare iMiEV şi 20 de exemplare Smart Fortwo EV) le-au folosit celor care le-au închiriat şi folosit în regim normal, niciuna dintre maşini nefiind descărcată complet în cele 12 luni de utilizare.
2. 77% dintre călătoriile realizate de şoferii maşinilor electrice durează mai puţin de 20 de minute. În Bucureşti, acest lucru înseamnă o călătorie de la oricare dintre intrările în oraş până la Universitate în zilele cu trafic lejer.
3. Media descărcării bateriei la o călătorie este de 12% din capacitatea totală a acesteia.
4. Doar 2% dintre cei care au testat maşinile electrice în viaţa de zi cu zi au folosit cel puţin o dată mai mult de 50% din energia bateriei până să ajungă la prima destinaţie.
5. Altfel spus, 98% dintre cei care au testat maşinile electrice în condiţii normale ar fi putut ajunge de fiecare dată înapoi acasă fără a fi nevoiţi să încarce bateria maşinii.
6. Conform analizei datelor primite de la familiile care au ales să testeze maşinile electrice, posesorii acestora au circulat pe distanţe din ce în ce mai lungi pe măsură ce a trecut timpul, iar încrederea în autonomia maşinii a crescut.
7. O maşină electrică stă parcată în 97.2% din timpul unei zile. Acest lucru echivalează cu 23 de ore şi 22 de minute. Altfel spus, niciun posesor al unei astfel de maşini nu ar putea spune că nu are timp să lase maşina la încărcat.
8. Nu există un anumit "nivel de încărcare a bateriei" la care posesorii acestui tip de maşini încep să le alimenteze. Analiza celor 12 luni arată că maşinile sunt puse la încărcare de fiecare dată când şoferul parchează într-o zonă cu puncte de încărcare dedicate. Practica este echivalentă cu cea a posesorilor de telefoane mobile care-şi cuplează instinctual device-urile la priză de fiecare dată când ajung la birou sau acasă.
9. În medie, fiecare maşină electrică participantă la test a fost pusă la încărcat atunci când bateria mai avea 81-87% din capacitate.
10. Timpul mediu în care şoferii care au testat maşinile le-au ţinut pe acestea la încărcat este de două-trei ore. În acest timp, bateriile maşinilor s-au încărcat la aproximativ jumătate din capacitate.
11. Transferul de energie a fost de 6 kWh, cantitate care echivalează cu un rând de haine spălate de maşina automată de spălat.
12. În condiţiile în care un kWh costă 0.37 lei în România, fiecare astfel de încărcare ar costa în jur de 2.2 lei.
13. Vârfurile orare în care maşinile au fost băgate în priză au fost 7-9 (orele la care testerii ajungeau la birou), 18-19 (orele la care ajungeau acasă) şi după 23, atunci când maşinile se pregăteau să fie încărcate peste noapte.
14. Conform concluziilor studiului realizat de Mitsubishi, o încărcare completă a bateriei înseamnă, în medie, cinci călătorii cu maşina electrică fără ca posesorul să fie nevoie să o realimenteze între timp.
15. Media nivelului "curentului" din baterie după o zi de utilizare fără încărcare a fost de peste 40%.
16. Utilizatorul tipic al unei maşini electrice va încărca maşina o dată la două sau trei zile. În 85% dintre cazuri, acesta va alege punctul de încărcare de acasă în dauna celor de la birou, supermarket sau din eventualele parcări speciale ale oraşului.
17. Un studiu paralel, realizat de Mini în California în aceeaşi perioadă de timp, a arătat că cei care au testat versiunea electrică a modelului britanic consideră că o astfel de maşină satisface 90% din nevoie zilnice de transport.
18. În studiul Mini, 71% dintre cei care au testat maşinile au condus mai puţin de 65 de kilometri în fiecare zi.
19. 99% dintre testerii Mini E au spus că încărcarea maşinii de la o priză normală este extrem de uşoară şi că nu a ridicat nicio problemă, în nicio circumstanţă.
20. 88% dintre cei care au testat Mini E pe parcursul unui an au anunţat că au în vedere achiziţia unei astfel de model sau a unui hibrid în următorii trei ani.
Foarte interesant articolul, totusi eu as alege o compacta precum LEAF , nu mini-uri gen iMiEV si Smart