Aston Martin Lagonda - un sedan exclusivist, disponibil doar în Orientul Mijlociu
Aston Martin vrea să atragă clienţii din Orientul Mijlociu cu un sedan exclusivist, disponibil doar pe bază de invitaţie şi cu un preţ secret. Este şi modul în care britanicii renasc oficial brandul Lagonda.
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că Aston Martin intenţionează să reînvie brandul Lagonda. A confirmat-o şi în urmă cu trei ani, atunci când prezenta conceptul unui SUV. Intenţiile generale sunt aceleaşi, însă ele au suferit mici modificări, după cum aflăm chiar din comunicatul producătorului britanic.
Potrivit acestuia, brandul Lagonda va renaşte cu un sedan de lux, vândut însă exclusiv în Orientul Mijlociu, acolo unde publicul manifestă un apetit deosebit pentru maşinile scumpe.
Descris ca fiind un produs extrem de personalizat, cu o producţie limitată, noul sedan Lagonda va folosi platforma VH a constructorului britanic. Pentru a păstra o masă totală redusă, berlina va avea o caroserie cu panouri laterale din fibră de carbon. Noua arhitectură va găzdui, cel mai probabil, un motor V12 de 6.0 litri benzină, estimat la aproximativ 600 de cai putere.
Caracterul exclusivist va fi sugerat şi de accesibilitatea modelului. Sedanul Lagonda nu va putea fi cumpărat decât cu invitaţie, iar preţul va fi fixat abia după ce el va fi calibrat la calitatea, exclusivitatea şi raritatea materialelor folosite.
Marek Reichman, designerul şef Aston Martin, a declarat că „noul Lagonda, asemeni unor modele ca V12 Zagato şi One-77, va reprezenta o piesă de artă auto. Maşina a fost desenată după spiritul vechilor modele Lagonda, aducând un tribut acestora prin preluarea numelui.”
Exclusivist discriminatoriu, pe baza de invitatie. La fel cum noul Nissan Terrano (Dacia Duster vandut in India), este un demn inlocuitor al lui Terrano doar prin preluarea numelui.