Citroen DS, divizia premium a mărcii franţuzeşti, a avut o scădere de 21% în Europa
Gama DS a francezilor de la Citroen aniversează o lună de când a devenit independentă de marca de bază. Primele şase luni ale anului nu au fost favorabile pentru cei de la DS, deoarece vânzările globale au scăzut cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 21% în Europa.
Divizia DS a mărcii Citroen, devenită independentă de la 1 iunie, a avut o jumătate de an nefavorabilă în materie de vânzări, titrează Automotive News. Potrivit rapoartelor de vânzări, divizia premium de la Citroen a vândut 63.789 de unităţi în primele şase luni ale anului, ceea ce înseamnă o scădere de 10% la nivel global faţă de realizările din aceeaşi perioadă a lui 2013. Cel mai pronunţat declin a avut loc în Europa, unde vânzările au scăzut cu 21%, această piaţă reprezentând şi grosul vânzărilor, totalizând 50.056 unităţi. Pe piaţa din China, vânzările mărcii DS în prima jumătate a anului au crescut într-un ritm excelent, de la 957 în 2013 la 10.482 în prima jumătate a anului curent.
Citroen a produs 300.000 exemplare ale modelului DS3
Creşterea vânzărilor diviziei DS, care a devenit independentă de numai o lună, este un element esenţial al strategiei lui Carlos Tavares. Pe piaţa din China, divizia DS are şanse mari să-şi păstreze ritmul de creştere, deoarece francezii vor lansa SUV-ul DS 6WR, dezvelit în aprilie la Salonul Auto de la Beijing şi oferit doar în China. Mai departe de atât, cei de la DS pregătesc noi lansări, pentru a-şi împrospăta gama. Responsabil de toate deciziile legate de această divizei este Yves Bonnefont, fostul director de strategie de grup de la PSA, devenit CEO al DS în luna iunie, sub tutela lui Carlos Tavares.
Citroen aduce la Frankfurt un nivel special de echipare pentru gama DS numit Faubourg Addict
Peste 400 de unităţi Citroen DS4 au fost vândute în trei ore pe internet
În ceea ce priveşte evoluţia nefavorabilă a mărcii DS în Europa, reprezentanţii mărcii spun că problema a fost cauzată de contractarea segmentului de piaţă pe care activează, în special în Franţa. În plus, mărcile rivale au lansat recent modele noi, în timp ce DS3 are deja cinci ani pe piaţă şi nu mai este atât de ”proaspăt” în ochii consumatorilor. Lucrurile se vor schimba în curând, când divizia DS va lansa o împrospătare a semnăturii lumnioase pentru DS3 şi DS3 Cabrio, programate pentru luna septembrie. Alături de acestea apar noi motoare în gamă.
Citroen desparte birourile de design ale gamei normale şi ale liniei DS
Via AutomotiveNews (înreg.)