Porsche a cumpărat circuitul Kyalami, care a găzduit în trecut Marele Premiu al Africii de Sud
Divizia din Africa de Sud a mărcii Porsche a achiziţionat circuitul Kyalami. Acesta a fost folosit în trecut pentru etape Superbike World Championship, A1 GP şi Formula 1.
Porsche se poate mândri cu deţinerea circuitului Kyalami din Africa de Sud. Divizia din ţara respectivă a mărcii germane a achiziţionat circuitul folosit în trecut şi în Formula 1. Vânzarea a fost făcută în cadrul unei licitaţii, reprezentanţii Porsche Africa de Sud câştigând cu 14.4 milioane de euro. Cu toate că nu a fost precizată destinaţia viitoare a circuitului, nemţii sunt aşteptaţi să organizeze cursuri de pilotaj şi diferite evenimente pe noul lor traseu. Datorită amplasării, acesta ar putea fi folosit şi pe timpul iernii, cu toate că Porsche are deja program de cursuri de pilotaj pe gheaţă în acea perioadă.
Iniţial, organizatorii licitaţiei se aşteptau ca lista de cumpărători potenţiali ai circuitului să fie lungă şi ca ofertele să curgă pentru Kyalami, dar reprezentanţii diviziei din Africa de Sud a mărcii Porsche au fost printre puţinii ofertanţi. Licitaţia a durat doar câteva minute, dar reprezentanţii comunităţii locaeă din Africa de Sud s-au declarat încântaţi de noul proprietar al complexului, deoarece existau temeri că acesta va ajunge pe mâinile unui dezvoltator imobiliar, dornic să distrugă pista în favoarea unui complex de birouri sau de apartamente.
Porsche Driving Experience: cursuri cu instructori Porsche la Cercul Polar
REPORTAJ: Supradoză de senzaţii
Circuitul Kyalami a fost deschis în 1961 şi a găzduit Marele Premiu al Africii de Sud în repetate rânduri, anul care a ieşit în evidenţă fiind 1987, acesta fiind ţinut minte pentru accidentul care a provocat decesul pilotului Tom Pryce şi a comisarului de cursă Frederick Jansen van Vuuren. Traseul a avut mai multe configuraţii, prima variantă fiind păstrată până în 1987. Între 1988 şi 1991, a fost folosită o variantă mai scurtă a traseului, ca apoi să fie redesenat şi refăcut în 1992, păstrând forma pe care o are şi astăzi.