Romania: înmatriculările de maşini noi din primul sfert al anului, în creştere faţă de 2013
Piaţa de maşini noi din România a atins o creştere de 2.000 unităţi în primul sfert al anului în raport cu rezultatele din aceeaşi perioadă a lui 2013. Totodată, au scăzut importurile de maşini rulate, arată un studiu realizat de cei de la Autovit.ro.
Piaţa auto din România a revenit pe creştere în primul sfert al anului curent, arată un studiu realizat pentru Autovit.ro. Comparativ cu primul sfert al anului trecut, înmatriculările noi au crescut cu 2.000 de unităţi, totalizând 13.345 de unităţi. La fel ca în aceeaşi perioadă a lui 2012, pe lângă creşterea de înmatriculări noi în primul sfert al anului, a apărut şi o scădere a importurilor de maşini rulate. Spre deosebire de primul sfert al anului 2012, piaţa auto a înregistrat o scădere de peste 29.000 de unităţi la reînmatriculări, anume maşinile deja înmatriculate în România care şi-au schimbat proprietarul. Cu toate acestea, primul sfert al anului curent a avut mai multe reînmatriculări decât a avut primul sfert al anului 2013. Explicaţia din spatele acestor date este legată de timbrul de mediu şi felul în care funcţionează acesta, sistemul fiind deja familiar pentru români în prima parte a anului 2014, spre deosebire de aceeaşi perioadă a anului trecut, când a fost introdus în vigoare şi a adus incertitudine pe piaţa auto.
(2013) România: Vânzările de maşini second-hand au depăşit de opt ori piaţa de maşini noi
Cei de la Autovit spun că efectele timbrului de mediu sunt puternic resimţite la nivelul întregii pieţe auto şi că valurile sale se simt în continuare, cu toate că afectează în principal automobilele care au o valoare de câteva mii de euro. Volumul tranzacţiilor de automobile la nivel intern este la jumătate faţă de primul sfert al anului 2011, iar posesorii de automobile cu motorizări Euro 3 şi Euro 4 nu sunt motivaţi să vândă din cauza cuantumului mare al timbrului de mediu raportat la valoarea vehiculului, ceea de duce la un blocaj consistent al pieţei. Mai mult decât atât, cei de la Autovit.ro susţin că Atilla Korodi, noul Ministru al Mediului, întăreşte sentimentul de incertitudine din piaţa auto românească, deoarece a anunţat posibilitatea modificării timbrului de mediu, ceea ce i-a făcut pe mulţi clienţi şi vânzători deopotrivă să aştepte o eventuală formulă mai avantajoasă de calcul, fără ca acest lucru să se întâmple neapărat până la sfârşitul anului curent.
România: Parcul auto a crescut cu 172% în 24 de ani
În ciuda creşterii înregistrate la înmatriculările de maşini noi în primul sfert al anului curent, piaţa auto este la o treime din nivelul înregistrat în primul sfert al lui 2009, când vânzările de maşini noi încă nu erau afectate dramatic de situaţia economică mondială. Lucrurile s-au schimbat cu un an mai târziu, primul sfert al anului 2010 având o scădere de 21.000 de unităţi în segmentul înmatriculărilor de maşini noi în România, cumulat cu o scădere la 50% a înmatriculărilor de automobile rulate din import. Ulterior, înmatriculările celor două categorii de automobile au crescut simultan, în primul sfert al lui 2012, odată cu scăderea de aproape 20.000 de unităţi a reînmatriculărilor. Reînmatriculările au fost în creştere din în primul sfert al anului în perioada 2009-2012, fiind aproape de 100.000 de unităţi în fiecare segment de trei luni în parte. Revenind la anul curent, în primul sfert, reînmatriculările au depăşit cu 631 de unităţi pragul de 50.000, subliniind efectele negative ale timbrului de mediu asupra pieţei auto interne.
Acciza pentru carburanţi: o analiză ne arată că vom cheltui în medie cu 450 lei în plus pe an
Comparaţie înmatriculări în România în primul sfert al anului | |||
Anul | Înmatriculări maşini noi | Înmatriculări importuri | Reînmatriculări |
2009 | 29.121 | 76.788 | 86.744 |
2010 | 8.819 | 35.414 | 92.493 |
2011 | 9.679 | 31.439 | 99.548 |
2012 | 13.965 | 35.229 | 79.941 |
2013 | 11.233 | 53.029 | 48.405 |
2014 | 13.345 | 46.866 | 50.631 |
date furnizate de DRPCIV |
Via Autovit.ro
Nu am inteles absolut nimic din articolul asta! Care e procentual si absolut nivelul cererii, ce marci au crescut, delimitarea pe clase si niveluri de pret etc.? Stiu ca o sa iau minusuri, dar rareori mi-a fost dat sa citesc un articol asa de slab documentat si explicat.