Acciza pentru carburanţi: o analiză ne arată că vom cheltui în medie cu 450 lei în plus pe an
De mâine, 1 aprilie, se va aplica acciza pentru carburanţi. Vom plăti mai mult pentru benzină şi motorină, iar un studiu ne arată că românii vor parcurge, în medie, cu 1.100 kilometri mai puţin pe an.
Acciza de 7 eurocenţi pentru carburanţi va intra în vigoare începând de mâine, 1 aprilie, şi va reduce rulajul românilor care aveau un buget fix pentru carburant. Potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru VeziCatFace.ro, şoferul mediu parcurge în jur de 14.700 de kilometri pe an, iar costurile cu carburanţii vor creşte în medie cu 450 de lei pe an, respectiv cu 505 pentru posesorii de autovehicule alimentate cu benzină şi cu 415 lei pentru cei care alimentează cu motorină. Pentru cei care au acelaşi buget pentru carburant ca în anul precedent, rulajul său se va reduce cu aproximativ 1.000 de kilometri pe an. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 7.004 proprietari de autoturisme, care locuiesc în mediul urban, au vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani şi are o eroare de eşantionare de +/- 2%. Datele au fost culese în februarie, deci preţurile carburanţilor nu au fost depărtate de cele pe care le găsim astăzi în staţiile de alimentare.
Preşedintele Băsescu se opune accizei de 7 eurocenţi propuse pentru carburanţi
Realizatorii studiului au dat exemplul unui şofer de sex masculin, care conduce o maşină cu motorizare 1.6 benzină, al cărei consum este de 5.9 litri la sută extraurban şi 10% urban, care parcurge 15.300 de kilometri pe an, dintre care 56% în interiorul oraşului. Într-un an, acesta chetuie aproximativ 7.400 de lei, pentru 1.245 litri, dar va putea merge doar 14.200 de kilometri într-un an de la instituirea noii taxe, cu 1.100 mai puţin decât putea să parcurgă până acum, cu aceeaşi sumă de bani. Şoferii care îşi fac majoritatea drumurilor în mediul urban sunt mai afectaţi decât cei care călătoresc între localităţi, consumul de carburant fiind mai ridicat în acest regim decât în afara oraşului. Nici şoferii care au maşini cu motorizări mai mari, cu cilindreea de peste 2.500 cmc, nu vor sta foarte bine, aceştia având un cost anual mai mare cu 160 de lei faţă de cei care au propulsoare similare, dar cu cilindreea cuprinsă între 2.0 şi 2.5 litri.
Ministrul delegat pentru Buget: "Creşterea accizei la caburanţi este o măsură anti-deflaţie"
Prin aplicarea acestei accize, autorităţile se aşteaptă ca şoferii români să nu-şi schimbe comportamentul şi să crească şi în 2014 consumul de carburant la nivel naţional, lucru care ar duce la obţinerea rapidă a fondurilor dorite de aceştia. Situaţia din piaţă ar putea arăta un efect opus, mulţi şoferi putând să renunţe la maşini pentru a-şi reduce costurile de zi cu zi. În orice caz, acciza de 7 eurocenţi pe litru va aduce scumpiri în mai multe domenii, afectând în mai multe feluri chiar şi cetăţenii care nu au un autovehicul, prin scumpirea alimentelor şi a transportului în comun. În cazul transportatorilor rutieri, aceştia pot să-şi primească înapoi patru eurocenti din şapte în baza prezentării bonurilor de carburant, iar decontarea o face Guvernul României.
Via Hotnews
Si din nou toata lumea tace si inghite inca un rand de fecale. Popor mai supus decat noi nu cred ca exista pe fata Pamantului. Soarta ne-o meritam pe deplin.