Ford Focus facelift - imagini şi detalii cu cel mai tehnologizat model compact

Publicat luni, 24.02.2014 00:00 de Bogdan Mirică

Ford a dezvăluit astăzi faceliftul operat pe actualul Focus. Modelul vine cu un design inspirat de fiesta şi Mondeo, dar şi cu o mulţime de tehnologii inovative în segmentul compact.

Respectând trendul ultimilor ani, în care majoritatea constructorilor auto au lansat modele noi în cadrul târgurilor de electronice şi tehnologie, Ford dezvăluie faceliftul lui Focus cu ocazia Congresului de Telefonie Mobilă de la Barcelona. Ovalul Albastru se grăbeşte astfel să ne facă cunoştinţă cu noul său model de segment C, deşi până la Geneva nu a mai rămas decât o săptămâna.

Cel mai vândut produs auto al anului trecut, cu 1.1 milioane de clienţi, Focus este gata de reinventare pentru a putea să îşi păstreze prima treaptă a podiumului şi în 2014, pentru al treilea an consecutiv. Faceliftul este unul substanţial, vizând toate aspectele compactei.

Design inspirat de Fiesta şi interior creat de clienţi

Designul este unul proaspăt, cu o parte frontală ce încadrează maşina în filosofia de design Ford, alături de noile Fiesta şi Mondeo. Mai exact, modelul compact adoptă grila trapezoidală de mari dimensiuni, repoziţionează ceva mai jos proiectoarele şi vine cu un spoiler nou. Nici blocurile optice nu au scăpat de redesenare, fiind acum mai ascuţite, mai angulare, dar cu aceeaşi baghetă LED în partera superioară. Capota vine şi ea cu nervuri noi, în vreme ce posteriorul a primit noi linii musculare pe hayon. Nu lipsesc inserţiile cromate, menite să sugereze mai multă eleganţă. Stopurile vin şi ele echipate cu lumini LED.

Interiorul noului Focus facelift va ţine cont de reacţiile publicului. Designerii au redus numărul butoanelor şi le-au aşezat mult mai intuitiv. Ergonomia se îmbunătăţeşte, volanul pare ceva mai aerisit, iar planşa de bord este animată de un sistem multimedia complet, nou, care şterge monotonia actualului model.

Ford promite şi materiale mai bune, un plastic mai moale, mai lucios şi inserţii cromate. De asemenea, Focus facelift va fi disponibil şi alături de o cotieră nouă, care glisează. Insonorizarea habitaclului a crescut şi ea, graţie geamurilor mai groase, a carpetelor noi şi a capitonării mai bune a compartimentului motor.

Ecran tactil de 8 inch şi cititor de SMS-uri

După cum vă spuneam, planşa de bord este înviorată de un ecran tactil de 8 inch, parte a sistemului multimedia Sync2, de a doua generaţie. Este noutatea pe care o aşteptau clienţii Ford, după ce majoritatea modelelor compacte veneau cu ecran tactil color chiar şi în versiunea standard (Volkswagen Golf, Mazda3).

Focus este primul model din gama americanilor vândut alături de Sync2 pe piaţa europeană. Ecranul de 8 inch oferă acces facil la climatizare, sistem audio, navigaţie şi la telefonul mobil.

Principalul gadget pe care Ford vrea să îl scoată în faţă este însă controlul vocal. Acesta poate apela numere din agenda telefonică, poate selecta o anumită piesă muzicală, poate regla temperatura climatizării, poate introduce destinaţia pentru sistemul de navigaţie. Mai mult, la rostirea cuvântului „mi-e foame”, sistemul va oferi o serie de restaurante recomandate, bazându-se pe indicaţiile Ghidului Michelin.

Atunci când este conectat cu un telefon mobil, Sync 2 poate citi mesajele primite pe telefon şi chiar poate răspunde prin SMS-uri predefinite. Disponibil în nouă limbi (româna nu este inclusă, momentan), sistemul Sync 2 oferă şi acces la aplicaţiile telefonului mobil, ca de exemplu Twitter.

Sistem de parcare automată cu spatele

La nivelul dotărilor de siguranţă, Focus plusează cu noi tehnologii, multe dintre ele complet noi în segment. Printre ele se numără şi Perpendicular Parking, o funcţie care ajută la gararea cu spatele între două vehicule.

Tot o noutate o reprezintă şi senzorii sistemelor Cross Traffic Alert, care avertizează şoferul atunci când iese cu spatele dintr-un loc de parcare. Sistemul detectează maşinile care circulă în acel moment şi se află la maxim 40 de metri de maşină. Senzorii posteriori ajută şi la funcţionarea sistemului Park-Out Assist, responsabil cu manevra de ieşire dintr-o parcare paralelă. În cazul funcţionării sale, volanul este acţionat automat, iar şoferul nu trebuie decât să gestioneze acceleraţia şi frâna.

Active City Stop, funcţia care previne accidentele urbane la viteze mici a fost îmbunătăţită acum şi funcţionează chiar şi la viteze de 50 de km/h (pe actualul model funcţiona până la 30 de km/h). Tot o premieră în lista de sisteme de siguranţă este şi Distance Alert, care permite selectarea unei distanţe faţă de vehiculele din faţă şi avertizarea şoferului atunci când aceasta nu este respectată.

Focus va folosi şi alte sisteme noi precum MyKey (permite stabilirea unor parametri predefiniţi atunci când împrumutaţi maşina copiilor), Door Edge Protection (evită lovirea uşilor în parcare), Emergency Assist (sistemul apelează automat 112 în caz de accident şi oferă coordonatele maşinii) şi Adaptive Front Lighting (ajustează fasciculul bi-xenon evaluând cantitatea de lumină din jur).

Direcţie şi suspensii îmbunătăţite

Criticat de unii clienţi pentru o direcţie ceva mai relaxată decât cea a generaţiei trecute, Focus vine acum şi cu o serie de revizuiri mecanice importante. Inginerii Ford au modificat rigiditatea strcturală faţă, au revizuit geometria suspensiei, reajustând amortizoarele şi oferind un nou sistem ESP. Direcţia asistată electric a fost şi ea reanalizată pentru un feedback mai bun.

Motor nou de 1.5 litri benzină, produs exclusiv la Craiova

Noutăţi importante şi la capitolul motorizare. Ford Focus va păstra unităţile pe benzină de un litru, de 100 şi 125 de cai putere. Motorul anului în 2012 şi 2013 va fi însoţit de un nou Ecoboost, de 1.5 litri, disponibil în două variante de putere: 150 şi 180 de cai putere. Treptat, el va lua locul vechiului EcoBoost de 1.6 litri în toată gama Ford.

Ceea ce ne interesează şi mai mult pe noi românii este că noile motoare de 150 şi 180 de cai putere ale noului Focus vor lua naştere, exclusiv la Craiova. Uzina din Bănie va asigura fluxul de motoare pentru uzina Ford de la Saarlouis. În viitorul îndepărtat, unitatea de 1.5 litri destinată lui Focus va mai lua naştere şi într-o uzină din Marea Britanie, însă ea va fi expediată către modelele produse pentru Rusia şi alte colţuri ale lumii.

„Suntem foarte mândri că motorul EcoBoost de 1,5 litri fabricat la Craiova va echipa următoarea generație a celui mai bine vândut model din lume: Ford Focus. Producția motorului EcoBoost de 1,5 litri a început în aprilie 2013 la uzina noastră de la Craiova și, până acum, am produs peste 90.000 de unități. Motorul EcoBoost de 1,5 litri a fost lansat mai întâi în China anul trecut, echipând noul Ford Mondeo, apoi Fusion sedan în America de Nord și va fi de asemenea disponibil pe versiunea europeană a modelului Mondeo în cursul anului 2014”, a declarat Ana-Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager Ford România.

Fanii dieselului vor avea şi ei parte de noutăţi. Ford introduce un TDCi de 1.5 litri, disponibil, de asemenea, în două variante de putere: 95 şi 120 de cai. Primul va garanta emisii de numai 99 g/km, iar al doilea de 120 g/km. Motoarele vor putea fi asistate în continuare, fie de o cutie manuală, fie de una automată Powershift. Cei care vor opta pentru a doua variantă vor beneficia şi de padele pentru schimbarea rapoartelor, poziţionate în spatele volanului.

Motor Carburant Putere Transmisie
1.0 litri Benzină 100 Manuală
5 trepte
1.0 litri 125 Manuală
6 trepte
1.0 litri 125 Automată
6 Trepte (din 2015)
1.5 litri 150 Manuală
6 trepte 
1.5 litri 150 Automată
6 trepte (din 2015) 
1.5 litri 180

Manuală
6 trepte 

1.5 litri 180 Automată
6 trepte (din 2015) 
1.6 TI-VCT 85 Manuală
5 trepte
1.6 TI-VCT 105 Manuală
5 trepte 
1.6 TI-VCT 125 Manuală
5 trepte 
1.6 TI-VCT 125 PowerShift
6 trepte 
1.5 TDCi Diesel 95 Manuală
6 trepte 
1.5 TDCi 120 Manuală
6 trepte 
1.5 EcoNetic 105 Manuală
6 trepte 
1.5 TDCi 120 PowerShift
6 trepte (din 2015) 
1.6 TDCi 95 Manuală
6 trepte 
1.6 TDCi 115 Manuală
6 trepte 
2.0 TDCi 150 Manuală
6 trepte 
2.0 TDCi 150 PowerShift
6 trepte 
2.0 TDCi 180 Manuală
6 trepte 

Noul Ford Focus facelift va ajunge pe piaţă abia în al patrulea sfert al anului 2014. Mai exact, începând cu sfârşitul verii, uzina de la Craiova va începe expedierea motoarelor 1.5 EcoBoost către fabricile care asamblează noul Focus.

„Primele unități ale motorului EcoBoost de 1,5 litri vor fi expediate de la Craiova la uzina de asamblare a modelului Focus de la Saarlouis, Germania, în a doua jumătate a acestui an”, a declarat Ana-Maria Timiş.

Primele preţuri pentru ţara noastră vor apărea în intervalul octombrie-noiembrie, urmând ca livrările să se facă la sfârşitul lui decembrie sau chiar debutul lui 2015.

Cum a înlocuit Focus vechiul Escort

Prima generaţie Ford Focus a debutat în anul 1998, ca înlocuitor pentru vechiul Escort. Oficialii constructorului de peste Ocean decideau atunci să renunţe la folosirea numelui Escort, pe care plănuiau să-l folosească pentru un model destinat segmentului sub-compact.


A fost ales numele Focus şi versiunea de serie a debutat în iulie 1998. Nu înainte ca grupul editorial Burda să dea în judecată producătorul auto pentru folosirea numelui Focus, identic cu cel al unei reviste germane pe care ei o editau. Se pare că Ovalul Albastru a reuşit să rezolve litigiul cu Burda, iar maşina de segment C a început să facă istorie sub numele de Focus. Un an mai târziu apărea şi cea mai importantă distincţie: „Maşina Anului în Europa 1999”. Maşina fost vândută şi în Statele Unite începând cu 1999.

Primul Ford Focus ST

A doua generaţie a sosit în septembrie 2004 la Salonul Auto de la Paris, iar comercializarea a început în primăvara acelui an. Deşi era o nouă generaţie, Ford nu a vrut să altereze succesul vechiului model şi a păstrat configuraţia suspensiei, oferind publicului o ţinută de drum la fel de bună. Lista de dotări a inclus atunci acces fără cheie şi conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil.

Tot în 2005 Ford inaugura şi primul său hot-hatch veritabil, Focus ST, echipat cu un motor de 2.5 litri şi 225 de cai putere.


Trei ani mai târziu, în 2008, Ford opera şi un facelift, menit să introducă filosofia Kinetic Design şi pe modelul compact. Formele fluide şi mult mai sportive au adus noi clienţi în showroom.

A treia generaţie, cea actuală, a debutat în 2010 şi a contopit Focus-ul american cu cel european, rezultând un model global, lansat simultan pe mai multe continente. Producţia a început în 2010, iar vânzările un an mai târziu. Modelul s-a remarcat prin lista de tehnologii inovative în segment, dar şi printr-o versiune electrică, oferită începând cu mai 2012.

12 milioane de clienţi Focus

Generaţia actuală este cea care reuşeşte să devină cel mai vândut model la nivel mondial în 2012 şi 2013, depăşind best-seller-ul japonez Toyota Corolla. Dacă în 2013 s-au vândut 1.1 milioane de unităţi, din 1998 şi până în prezent nu mai puţin de 12 milioane de exemplare Focus şi-au găsit clienţi; şapte milioane dintre ei din Europa.

Potrivit unui sondaj Ford, 40% din clienţii europeni ai brandului american identifică logo-ul Ovalului Albastru cu o singură maşină: Focus. Mai mult, unul din trei clienţi de Focus se întoarce să cumpere aceeaşi maşină.

  • Dacia Plant, luni, 24.02.2014 00:40

    Mult mai frumos faceliftul. Din cate vad toate firmele scot motorizari noi diesel. 1.5TDCI ? (la asta ma refer). Daca in cadrul motoarelor pe benzina de cilindree mica si cu supraalimentare este o lupta continua si deja s-au instalat de o perioada aceste motorizari, la partea de diesel inca nu a aparut nimic nou. Tot au perfectionat motorizarile deja existente. Sunt curios noile cum vor fi noile motorizari si cat de eficiente vor fi. Renault scoate bi-turbo pe 1.6, Ford 1.5tdci, Vw a updatat 1.6tdi la 110cp, iar acuma functioneaza intr-o plaja mult mai placuta si are cuplul mult mai de jos, este si mai mare, are si 5cp in plus si consuma mai putin, deci un motor reusit zic eu cu toate ca nu are 130-140cp. O sa fie interesant de urmarit aceasta batalie. Cam in 3-4ani vor fi ,,instalate" pe piata motorizarile noi diesel de cilindree mica si apoi le vor perfectiona.

  • HECTOR, luni, 24.02.2014 06:32

    de cand a aparut focusul acesta am stiut ca face liftul va avea alte faruri si alt spoiler fata...era normal...aceste doua aspecte nu prea au fost reusite,inca de la inceput

  • gogu, luni, 24.02.2014 07:00

    foarte placut noul bord, cu mai putine butoane

  • Inexo-cuantic, luni, 24.02.2014 07:28

    Ce m-a amuzat a fost asta : citez >Larostirea cuvântului „mi-e foame”, sistemul va oferi o serie de restaurante recomandate, bazându-se pe indicaţiile Ghidului Michelin < , drept urmare se observa ca este o masina ''americana'' facuta pentru americanii mancatori de burger . Per total, masina se defineste intr-o nota de design bine conturat ca si actuala gama de la Ford. Le doresc succes , iar Focus dupa mine arata printre cele mai pur desenate masini din segmentul compact . Sa auzim numai de bine!

  • lorinczi.thomas, luni, 24.02.2014 09:03

    Versiunea Pre-Facelift a fost prezentata in ianuarie 2010, dar a fost disponibila la comercializare abia in 2011, "pentru ca" nu stiu ce optimizari. Actualul Mondeo (ca "Nou" nu mai este) a fost prezentat in 2012 (parca), dar va fi disponibil la vanzare abia in 2015 "pentru ca", mutarea liniilor de fabricatie si sisteme de siguranta cu multe probleme. Noul Mustang: lansat in decembrie 2013, lansat in 2015. Focus Facelift lansat in februarie 2014, lansat in decembrie 2014, pentru ca fabrica Ford de la Ploiesti, va trimite motoare catre fabrica Focus abia in vara. Un mod numa' bun de a invechi tehnologic produsele "proaspete"!

  • Firestone, luni, 24.02.2014 10:47

    Asa da,acum pot spune ca Focus e cea mai frumoasa masina din segment,e frumoasa si Mazda 3,dar parca are un design prea feminin. Ecoboost-ul 1.5l si 180cp suna excelent. Good job,Ford!

  • Imperturbabil, luni, 24.02.2014 10:49

    AM, v-ati transformat si voi in Libertatea si Can Can. De unde pana unde este FF cel mai tehnologizat model din clasa compacta? Pentru ca o spun ei? Din ce scrieti in articol, nici una dintre dotarile "tehnoogice" nu este noua, ea a aparut intr-o forma sau alta pe alte marci de cativa ani.

  • someone, luni, 24.02.2014 11:12

    woow, ce motoare tdci de 1.5 ...120 cai, foarte bine . arata bine exterior versiunea facelift, dar bordul e cel mai mare salt. bine ca au modificat modul de schimbare manuala a vitezelor la cutiei powershift, caci butoanele alea de pe stick erau foarte neinspirate inainte de facelift.

  • tavone, luni, 24.02.2014 11:18

    bine ca au schimbat bara ai urata

  • Adam, luni, 24.02.2014 12:03

    @imperturbabil : Ai dreptate, au furat cat au putut de mult de la Volvo, iar acum pozeaza in campioni ai tehnologiei si sigurantei. Ford, un fel de Dacia in America!

  • gun cometa, luni, 24.02.2014 12:15

    Arata ca un Aston Martin wannabe :) ... Atentie la pedale!

  • mishazaitev, luni, 24.02.2014 12:19

    @Adam Eu stiu ce sa zic? Ford a motorizat lumea. Acestui nume i se datoreaza faptul ca masina a devenit accesibila si oamenilor simplii... Daca la asta te referi atunci cand spui cu dispret ca e un fel de Dacia, ai dreptate.

  • RS, luni, 24.02.2014 12:58

    E o masina completa,are design frumos,mecanica de top si cele mai noi tehnologii,nu degeaba a fost cea mai vanduta masina din lume in ultimii doi ani.

  • _steli, luni, 24.02.2014 14:11

    @adam & Imperturbabil: Cred ca ati citit prea mult CAN CAN si Libertatea si sunteti sceptici la orice articol. Focus ESTE cel mai tehnologizat model din clasa compacta si asta chiar inainte de acest face-lift. Poate ca nu a introdus el toate aceste "tehnologii" dar sunt configurabile pe acest model - deci este cel mai tehnologizat (nu inovator) ! @automarket: felicitari pt. articol, dar ... Focus ST 170 este primul ST, iar daca doriti primul hot hatch Focus, dupa ST 170 este Focus RS (Zetec 2.0 - 215 CP)

  • @AM, luni, 24.02.2014 15:13

    Nu au aparut poze si cu varianta sedan?

  • zarnesteanu, luni, 24.02.2014 15:31

    Chiar azi dimineata anuntau la radio ca Ford renunta la Sync (Microsoft) in favoarea lui Blackberry. Clientii sunt nemultumiti pentru ca sistemul este greoi, lent, prea putin prietenos si cu nenumarate apeluri de confirmare. Poate Sync 2 e mai evoluat, dar e ultimul. Viitoarele modelele Ford vor trece toate pe Blackberry. Ford are modele foarte reusite iar Focus e unul dintre cele mai populare. Iar faptul ca incet incet aduc produse la Craiova e o veste excelenta. Cat mai multi din Europa de Vest si America. De asta e nevoie acuta Romania. De lume civilizata.

  • antonny, luni, 24.02.2014 20:37

    interesant sa ai 7 motoare pe benzina de generatie noua ....sunt curios care are ar fi diferenta la cunsum intre 1.0 125 cp si 1.5 150 cp

  • zarnesteanu, marţi, 25.02.2014 18:48

    Rectificare !!! Imi cer scuze pentru dezinformare :( Ford NU renunta la Sync. Renunta doar la platforma Microsoft si opteaza pentru BlackBerry. Miscarea este totusi surprinzatoare din mai multe puncte de vedere. Mai intai schimba o firma americana cu una canadiana. Apoi, Allan Mulally a fost consilier al lui Steve Ballmer, actualul CEO al lui Microsoft, iar Microsoft se pare ca a curtat intens conducerea Ford pentru a le schimba decizia. Din pacate umilinta Microsoft n-a putut fi evitata, tocmai din cauza proastei functionari a sistemului si a touchscreen-ului (principalele plangeri ale clientilor). Conform statisticilor, 39% din cumparatori sunt foarte atenti la tehnologiile (platformele) utilizate pe masina fata de 14% care sunt interesati doar de performantele clasice: viteza, putere, consum, etc. BlackBerry mai este prezent pe langa industria auto si in energia nucleara pe dronele militare si este considerat unul din cele mai sigure sisteme la ora actuala. Pentru completarea tabloului, BlackBerry mai apare pe VW, Audi, BMW. Google este prezent pe GM, hiundai si honda. Apple e folosit pe Mercedes, BMW si ceva nisan. Microsoft mai este prezent doar pe kia, nisan si unele modele BMW. Dintre toate sistemele infotainment de pe masini se pare ca ONX al lui BlackBerry este cel mai bine implementat si intre cele mai accesibile la pret. Prin miscarea asta Ford a pus Microsoft in dificultate pentru ca era cel mai mare client al diviziei "automotive software business". Scuze inca odata. De data asta am citit textul, nu doar l-am ascultat cu o ureche la radio si cu ochii lipiti in trafic.