KDF Party: petrecerea care a celebrat 75 de ani de la naşterea lui Beetle
Pentru a celebra 75 de ani de la naşterea celebrei Broaşte, dealerul VW Midocar, şi VW Classic Club România au decis să organizeze o mare petrecere dedicată celebrului model german.
Acum 75 de ani se năştea un automobil emblematic. Ceea ce iniţial a fost gândit ca un automobil al omului de rând, a evoluat apoi într-un simbol al industriei auto. Vorbim, bineînţeles, de celebrul Volkswagen Beetle. Sau Kafer. Sau Maggiolino. Sau Fusca. Sau Buburuză sau Broască, aşa cum este cunoscut la noi. Fiecare popor a botezat acest automobil cu o poreclă simpatică. Oficial, VW Beetle s-a născut în 1938, fiind copilul lui Ferdinand Porsche. Prima generaţie a fost produsă din 1938 până în 2003, fiind modelul cu cea mai lungă perioadă de producţie din istorie. Peste 21.500.000 de exemplare au fost fabricate, devenind astfel unui dintre cele mai răspândite modele din lume.
În ţara noastră, acest model se bucură de aprecierea unui grup de pasionaţi strânşi împreună în clubul Volkswagen Classic, care strânge fanii modelelor germane care au făcut istorie pentru marca din Wolfsburg. Midocar, dealer Volkswagen și Audi, a colaborat pentru prima dată cu Volkswagen Classic Club în 2008 la deschiderea showroom-ului Midocar Vitan, locul care a găzduit şi petrecerea Beetle din acest an. Tot în 2008, Clubul a devenit ONG. Prima întâlnire a posesorilor de modele clasice VW a avut loc în 2003, exact acum 10 ani, ceea ce a făcut întâlnirea din 2013 să fie mai specială.
În 2013, motivul oficial al petrecerii KDF, numele oficial al întâlnirii, a fost celebrarea celor 75 de ani de la naşterea modelului Beetle. În plus, Midocar a expus în premieră noul Volkwagen Beetle Cabrio 70's Edition. Întâlnirea a debutat într-o zi însorită de sâmbătă în parcarea din faţa Ateneului Român. Parcarea s-a umplut rapid, cu Beetle-uri din toate generaţiile, modelul original fiind dominant. Exemplare extrem de bine îngrijite, Kafer-uri originale, care parcă abia ieşiseră din uzină, dar şi modele modificate, sau personaje ca celebrul Herbie, the Love Bug. Mai mult, la întâlnire a participat şi singurul Beetle cu propulsie electrică, o Broască verde cu numărul de înmatriculare VN 04 SSX aflată în proprietatea lui George Marinescu. De asemenea, la întâlnirea din 2013 a spus prezent şi cel mai vechi Kafer înmatriculat şi funcţional din România, deținut de Mihai Apostol. Beetle-ul său bej a fost fabricat în 1952. Pe lângă modelele clasice, parada a fost compeltată de un număr important de automobile New Beetle, generaţia 1998, dar şi cel mai nou model cu acelaşi nume, cinci exemplare putând fi admirate de către privitori.
În ciuda soarelui arzător în parcarea din centrul Bucureştiului s-au strâns aproape 90 de modele Volkswagen clasice. Pe lângă proprietarii de Käfer-uri din toate generaţiile, la petrecere au venit şi un număr important de VW Bulli, dar şi Golf-uri I şi II. Plus o serie de modele speciale precum Volkwagen Karman Ghia. După ce toate maşinile s-au strâns, s-au ordonat într-o lungă coloană şi plecat în pas de defilare prin centrul Bucureştiului, spre deliciul copiilor ieşiţi la plimbare cu părinţii. Dintre cele aproape 90 de automobile strânse în centrul Bucureştiului, la Midocar Vitan au ajuns după-amiază aproximativ 70 de exemplare. Aici a fost locul unde petrecerea a luat cu adevărat avânt, organizatorii pregătind pentru participanţi o serie de concursuri şi tombole. Astfel, orice proprietar de Broască nouă sau veche a putut practica un fel de volei motorizat în care trebuie să arunce o minge de dimensiuni considerabile din mersul Broaştei şi să nimerească o poartă destul de mică. Fiecare a încercat o abordare diferită, iar distracţia a fost pe primul plan.
A urmat apoi proba de îndemânare. Broaştele au trebuit să facă slalom printre jaloane, să parcheze elegant şi apoi să parcurgă cu spatele o porţiune a traseului. În final, o probă ce a făcut deliciul publicului a fost montarea în timp record a unui carburator de Broască de către un proprietar de Beetle de generaţie nouă la indicaţiile celor din jur. Toate concursurile au fost premiate de către partenerii evenimentului. Au mai existat premii din partea juriului pentru cele mai interesante jante, cel mai fistichiu Beetle şi premiul de popularitate.
Unii ar spune "o masina de legenda". Eu as spune o legenda de masina! Din pacate, in goana lor dupa profit, producatorii auto au incetat sa produca masini atat de simple si de fiabile. Din acest motiv nu se mai poate vorbi in prezent de o masina cu adevarat populara. Cinste organizatorilor evenimentului si posesorilor acestor bijuterii. Prin tot ceea ce fac ei pastreaza vie memoria acelor vremuri frumoase in care fabricantii de masini se gandeau si la OM nu doar la propriile lor buzunare.