Toyota: Un vehicul hibrid plug-in este cu 46% mai eficient decât un vehicul convenţional
Toyota a publicat rezultatele unui studiu derulat pe trei ani şi patru milioane de kilometri. Acesta a relevat economia efectivă de carburant realizată de un vehicul hibrid plug-in în comparaţie cu un automobil convenţional.
Toyota a publicat rezultatele experimentului derulat în urmă cu trei ani în Strasbourg. Acesta fost realizat în parteneriat cu francezii de la EDF şi a vizat testarea la scară largă a unei flote de vehicule hibride plug-in, pentru a le observa eficienţa şi uşurinţa în utilizare. După trei ani, timp în care Toyota a lansat şi o versiune de serie a lui Prius Plug-in Hybrid, constructorul nipon a publicat şi rezultatele testelor derulate în Strasbourg. Astfel, studiul a aratat că, la o medie de 1.1 încărcări pe zi, consumul de carburant este redus cu 46% în raport cu un vehicul convenţional alimentat cu benzină.
Cei de la Toyota sunt mulţumiţi că au obţinut o dovadă documentată a corelaţiei între încărcarea unui vehicul de la priză şi economia de carburant. La o frecvenţă medie de 1.6 încărcări pe zi, consumul de carburant al unui vehicul scade cu 70% în comparaţie cu cel al unui vehicul convenţional alimentat cu benzină, spun cei de la Toyota. Autonomia în modul electric a lui Prius PHEV, de până la 25 kilometri, este suficientă pentru 80% dintre drumurile zilnice pe care le fac europenii. Încărcarea de la priză la momentul în care şoferul ajunge la destinaţie asigură reducerea dramatică a consumului de carburant al modelului respectiv, tradusă ulterior prin economii semnificative şi emisii de CO2 reduse.
Studiul derulat de japonezi a inclus o infrastructură generoasă, de 145 de puncte de încărcare. Majoritatea încărcărilor aveau loc în timp ce şoferii vehiculelor se aflau la birou, restul fiind realizate la staţiile montate la casele acestora. Punctele de încărcare publice ajutau la suplimentarea nivelului de energie din acumulatorii vehiculelor testate, relevă studiul Toyota. Încărcările planificate ajută la reducerea emisiilor de CO2 cu 10, până la 15 procente. Costul mediu al încărcării este de 0.30 euro, pe când economia anuală este calculată la 1.400 euro pe an pentru un rulaj de 20.000 kilometri, spun cei de la Toyota.
Via Toyota
foarte bine. problema vine la costul de achizitie care e cu 100% mai mare decat al unei masini conventionale. Si atunci....mai conteaza 4-5000 euro economie la carburant cat tu pierzi de 2 ori...odata la achizitie si o data cu devalorizarea? Cred ca per total iesi minim 20000 euro in minus la toata afacerea. Cand o sa fie similare la pret cu restul masinilor atunci vor avea succes! O diferenta similara cu cea actuala intre benzina si diesel sa fie intre diesel si hibrid.Si atunci ar fi ok. Altfel mai greu...