Opel şi Chevrolet schimbă 80% dintre motoarele din ofertă în următorii ani
Reviziuire radicală a motoarelor şi transmisiilor din gama Opel. Apar motoare noi şi eficiente, dispar "dinozaurii" şi sunt dezvoltate noi cutii de viteze manuale şi automate.
Divizia europeană a celor de la GM are în dezvoltare şi se pregăteşte să lanseze pe piaţă o generaţie nouă de motoare diesel şi pe benzină care va înlocui circa 80% din actuala linie de propulsoare disponibile pe modelele Opel şi Chevrolet.
Conform britanicilor de la Autocar, 1000 de ingineri GM au fost concentraţi pe proiectul dezvoltării noilor unităţi diesel la centrul pe care General Motors îl deţine în Torino încă de pe vremea în care GM colabora strâns cu Fiat, deşi legăturile dintre cele două companii s-au rupt acum 8 ani la nivelul dezvoltării unităţilor de propulsie pe motorină. Rezultatul procesului de dezvoltare va fi un motor CDTi de 1.6 litri construit de la zero cu bloc din aluminiu care se va ridica la standardele Euro6 şi care va reuşi să coboare nivelul emisiilor şi al consumului în raport cu motoarele pe care le înlocuieşte. Prima versiune a acestui motor a fost deja anunţată la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie, urmând să fie montată pe monovolumul compact Zafira. 1.6 CDTi va dezvolta în această variantă 135 de cai putere şi 320 Nm şi să consume în regim mediu mixt 3.4 litri/100 km.
La nivelul motoarelor pe benzină, Opel şi Chevrolet se pregătesc să adopte o unitate turbo de 1.6 litri. Motorul va dispune de injecţie directă şi va fi disponibil în două versiuni de putere: 170 şi 200 CP. De altfel, varianta de 170 de cai putere este deja disponibilă pe cabrioletul de segment mediu Opel Cascada, modelul german reuşind cifre interesante: puterea maximă disponibilă între 4250 şi 6000 rpm, cuplul maxim de 260 Nm pus la dispoziţie încă de la 1650 rpm, consum mediu mixt de 6.3 litri/100 m şi 0-100 km/h în 9.6 secunde.
Următorul pas al inginerilor Opel va fi dezvoltarea unor motoare cu trei cilindri care vor fi dezvoltate pe baza unităţilor de 1.6 litri şi care vor fi regăsite şi pe Opel Adam, cel mai mic membru al familiei mărcii germane, urmând să înlocuiască motoarele aspirate disponibile astăzi în oferta acestuia.
Evident, GM nu va uita nici partea transmisiilor: cutiile manuale cu cinci şi şase trepte vor fi revizuite complet, iar în oferta constructorului american vor fi incluse trei cutii automate noi. Este vorba de una cu opt trepte şi convertor de cuplu, una cu două ambreiaje şi de una automată clasică operabilă şi manual şi dedicată aceluiaşi model citadin Opel Adam.
via Autocar
Neinteresant! Tendinta GM este sa se rezume la cutii de plastic fara niciun gust, care se semene cu masinutele busitoare de prin parcurile de distractii. Iar "reteta succesului" pare simpla: investitii reduse la sange, dar preturi destul de piperate pentru viitoarele "buburuze", justificate prin calitatea......e-tehnologiei. Cata smechereala in capul vostru, e-he! Sanchi, vrajeala cu turbo este plasmuita in asa fel incat sa atraga si scepticii (destul de numerosi) care tanjesc dupa ceva senzatii sport pe fondul unui consum amarastean predefinit, insa eu, unul, n-as "pune botul" pentru 9.6 sec la "plaja". Dar Buick Verano, care scoate 6.4 sec pentru un motor de 2.0 turbo si 250 CP, nu-ti spune nimic, nea Caisa Akerson?! Pentru ce sa renuntati la 80 % (din Ecotec-uri, din ce altceva?), daca sunt destul de bune? Evident ca, daca ne referim la aceeasi cilindree, plus supraalimentata, Lancer Evo, Seria 3, Golf R si Megane RS sunt superioare la "plaja", ating viteze mai mari si consuma mai putin, dar sunt departe de fiabilitatea lui Buick. Concluzia mea este una singura si inatacabila: habar n-aveti sa va puneti "marfa"in valoare, bai Dan capitan de play! Desigur, dedati-va la isteria motoraselor de pensionari, ca sa ne simtem bine trecand mai rar pe la pompa, dar, cand trebuie sa depasesti rapid intr-un trafic tot mai aglomerat, pofta in cui cu 9.6 sec......