Europa: piaţa auto a scăzut cu 10% în primele trei luni ale anului. România scade, Dacia creşte
Piaţa auto din Europa a fost în scădere în primele trei luni ale anului, arată datele ACEA. Piaţa din România s-a confirmat tendinţelor, însă Dacia a avut o creştere de 14 procente în primele trei luni ale anului.
ACEA a anunţat că înmatriculările de maşini noi din Europa au scăzut cu 9.7 procente în primele trei luni ale anului curent, comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vinovată de această scădere pare să fie piaţa din Germania, unde au fost înregistrate cele mai puţine livrări într-un sfert de an din ultimele două decenii. Scăderea pieţei auto din Germania este de 17 procente pentru luna martie, respectiv 12.9 procente pentru primele trei luni ale anului, iar asta a afectat constructori precum PSA Peugeot-Citroen, Ford şi Volkswagen. În tot acest timp, primele cinci pieţe auto ale Europei au scăzut şi ele, iar cele 17 ţări care folosesc moneda Euro au o rată a şomajului medie de 12 procente, cea mai mare din 1995 până în prezent.
ROMÂNIA, SCĂDERE DE 11.3% ÎN PRIMELE TREI LUNI
Piaţa auto din România a scăzut cu 11.3 procente în primele trei luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele ACEA. Însă, în luna martie, piaţa din România a scăzut cu 32.2 procente, valoare triplă faţă de media pe Uniunea Europeană pentru aceeaşi perioadă. În primele trei luni ale anului curent, în România au fost înmatriculate 12.387 de unităţi, în timp ce aceeaşi perioadă a anului trecut a consemnat înmatricularea a 13.965 unităţi noi în ţara noastră. Strict pe luna martie, România a avut 3.324 de înmatriculări noi, în raport cu cele 4.902 înmatriculări noi înregistrate în martie 2012.
Ţară | Evoluţie (%) ianuarie-martie 2013 vs. ianuarie-martie 2012 |
Finlanda | - 42.2 |
Cipru | - 41.6 |
Olanda | - 30.3 |
Regatul Unit | + 7.4 |
Estonia | + 16.2 |
Islanda | + 23.9 |
"Piaţa de autoturisme din Europa de Vest este pe cale să atingă nivelul din 1993, iar Germania pare să fie în cădere liberă. Deşi profitabilitatea pe unitate nu este la fel de mare în Germania precum este în China, este încă un factor cheie pentru producătorii de automobile din Germania atunci când vine vorba despre încasări, iar actuala tendinţă este îngrijorătoare", declară Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein.
DACIA A CRESCUT ÎN PRIMELE TREI LUNI ALE ANULUI
În luna martie, vânzările PSA Peugeot-Citroen au scăzut cu 16 procente. Liderul pieţei europene, concernul Volkswagen, a înregistrat o scădere a livrărilor de 9.3 procente în aceeaşi perioadă, în timp ce marca Volkswagen a avut o scădere de 15 procente faţă de perioada corespondentă a anului precedent. Vânzările Ford în Europa au scăzut cu 16 procente în aceeaşi perioadă, pe când vânzările General Motors au scăzut cu 13 procente. Vânzările Toyota în aceeaşi perioadă au scăzut cu 17 procente, pe când Hyundai a înregistrat o scădere de 10 procente.
Grupul Renault a avut o scădere de 8.3 procente în primele trei luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă, marca Dacia a avut o creştere de 14.6 procente în aceeaşi perioadă, arată datele ACEA. Cota de piaţă a constructorului din Mioveni a crescut de la 1.7 la 2.1 procente, cu 64.898 unităţi înmatriculate în primele trei luni ale anului, faţă de cele 56.630 înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Printre mărcile care au realizat creşteri în primele trei luni ale anului se numără Mercedes-Benz, BMW, Kia, Honda, Land Rover, Jaguar, Mazda şi Seat (+0.6%).
Marcă | Evoluţie (%) ianuarie-martie 2013 vs ianuarie-martie 2012 |
Lexus | - 37.1 |
Alfa Romeo | - 35.5 |
Chevrolet | - 34.3 |
Dacia | + 14.6 |
Honda | + 18.9 |
Jaguar | + 24.6 |
Via ACEA
E normal sa scada tinand cont nu neaparat de rata somajului ci de nesiguranta pastrarii locului de munca. In anii 80, un neamt isi facea la inceput de an planul pentru concedii si alte achizitii daca era cazul (electronice, electrocasnice si automobile) si stia cat trebuie sa puna de-o parte. DA, in general pe vremea aia credit isi faceau doar cei care aveau o afacere, nu cei ce doreau sa cumpere bunuri de larg consum. Fara siguranta locurilor de munca e imposibil... Sunt curios cum va iesi PSA din anul fiscal 2013 tind cont ca in ultimii ani au avut rezultate dezastruase. Marcile low cost vor urca probabil in continuare (insa Dacia e cam singura in segment, deci are un fel de monopol, pentru ca firmele de volum buget imediat superioare segmentului low cost, gen Hyundai-Kia, Skoda, Chevrolet costa cu 70-80% mai mult si aici ma refer la comparatia pe clase)