Șeful Ford avertizează: „China ne poate băga în faliment”

Publicat luni, 03.11.2025 10:32 de Tiberiu Safta

Jim Farley, CEO-ul Ford, trage un semnal de alarmă în privința ascensiunii producătorilor de mașini din China. Șeful mărcii americane crede că succesul Chinei poate să ducă la falimentarea mai multor mărci consacrate.

De câțiva ani, mărcile auto chineze au început să devină o obișnuință pe șoselele din țările occidentale. Mașinile electrice din China promit autonomie mare, tehnologii inovatoare și prețuri de achiziție mai mici comparativ cu ceea ce oferă mărcile consacrate precum Ford.

Într-un interviu pentru televiziunea americană CBS, Jim Farley, CEO-ul Ford, a avertizat asupra viitorului sumbru pe care îl pot avea mărcile occidentale dacă nu răspund la ofensiva mărcilor chineze. Farley a comparat industria auto chineză din prezent cu cea japoneză din anii ’80, diferența fiind că actuala industrie chineză funcționează "pe steroizi".

„Ei au suficientă capacitate [de producție] în China cu fabrici existente pentru a servi întreaga piață nord-americană și să ne bage pe toți în faliment”, a declarat Farley. „Japonia nu a avut niciodată așa ceva, așa că asta este un nivel de risc complet diferit pentru industria noastră”, a mai adăugat șeful Ford.

Însuși șeful mărcii americane a dezvăluit că deține în prezent un exemplar Xiaomi SU7 pe care îl conduce zilnic. Farley spune despre modelul chinez că este de „calitate înaltă” și că oferă o „experiență digitală grozavă”. „Mașinile electrice chineze sunt competiția, iar pentru a-i bate, trebuie să-i cunoști”, spune Jim Farley.

Venirea pe piață a mașinilor electrice chineze i-a încurajat pe cei de la Ford să traseze un nou plan de lansare a unor mașini electrice mai mici și mai accesibile. Mai devreme în acest an, Ovalul Albastru a dezvăluit un plan de a lansa o nouă camionetă electrică accesibilă, care promite un preț de pornire de 30.000 de dolari.

Tot mai devreme în acest an, același Jim Farley a spus că „tehnologia din interiorul mașinilor chineze este superioară” și că „toți producătorii sunt într-o competiție cu China la nivel global, nu doar în segmentul mașinilor electrice.”

via Motor1

  • dan_grc, luni, 03.11.2025 10:44

    De la începutul anului, acest CEO tot spune asta, deține un Xiaomi, de ce nu un Ford, îl plătește Xiaomi ?

  • eu, luni, 03.11.2025 11:36

    pentru ford, conditiile pentru faliment si le-au creat ei singuri cu mana lor, cu mult inainte de a veni chinezii, doar prin mizeriile pe care le-au facut sistematic, incercand sa insele clientii cu masini proaste care ofereau zero fiabilitate si neonorari de garantii. de cauza asta, foarte multi fosti si actuali clienti ford au sters definitiv marca asta din lista de optiuni viitoare. este deja cunoscut faptul ca farley nu conduce ca masina personala vreuna facuta de firma pe care o pastoreste, macar asa ca imagine sau ca recunostinta pentru sumele grase incasate, nu, el conduce un xiaomi de care s-a declarat fascinat si a recunoscut ca firma pe care o reprezinta nu este in masura sa realizeze un produs la acel nivel. mai mult, el a comandat personal un export din shanghai la chicago cu alte 2 masini chinezesti pentru a le studia si a le prezenta subalternilor, sefi de departamente. marcile chinezesti devin din ce in ce mai bune pe toate planurile, ca ne place sau nu. pana si micul Byd dolphin surf a uluit Europa cu cele 5 stele la Euroncap si scoruri foarte bune la fiecare capitol. cele 5 stele au devenit deja o obisnuinta pentru zeci de alte modele din China. steroizii de care vorbeste nenea farley sunt de fapt subventiile guvernamentale de care au parte producatorii chinezi, atat cei detinuti mai mult sau mai putin de stat, precum si cei complet privati. poate ajuta informatia si clarificarea ca cei 4 mari producatori detinuti de stat, cu marcile cele mai reprezentative care ajung si in Europa, sunt: 1. SAIC Motor Corporation (partener local VW) prezent in Europa prin MG 2. FAW Group Corporation (de asemenea, partener local VW si Toyota) aduce in Europa Hongqi 3. Dongfeng Motor Corporation (produce Dacia Spring pt Renault si are joint-ventures cu Nissan, Honda si Peugeot) dar nu a venit oficial in Europa cu vreun brand 4. Changan Automobile Group (joint-venture cu Ford si Mazda, produce pt Mazda noul si excelentul 6e pe baza unui model Deepal) nu a venit inca oficial in Europa, insa este iminenta lansarea marcii Deepal. dintre producatorii privati, prezenti in Europa, cei mai notabili ar fi: 1. BYD 2. Geely Automobile Holdings cu marcile Geely, Zeekr, Lynk&Co 3. Xpeng 4. Chery Automobile cu marcile Chery, Omoda, Jaecoo 5. Great Wall Motor cu ORA, Haval, WEY 6. NIO cu NIO si Firefly 7. Leapmotor Technology, adus oficial prin Stellantis, care detine si participatie de 20% la Leapmotor.

  • ds, luni, 03.11.2025 12:02

    Deci, Jim Farley, ditamai CEO Ford, deține un Xiaomi SU7. Mișto! Eun fel de a spune "Fraierilor, luați- vă voi Ford, eu conduc o chinezească". Adică mașina ălora care ne pot băga în faliment. Și chiar mai este CEO? Aștia au luat-o pe arătură?

  • @dan_grc, luni, 03.11.2025 13:58

    Poate pentru ca sunt mai rentabile/fiabile decat fordurile stricaciaose.

  • nndan, luni, 03.11.2025 16:19

    Un CEO care vede viitorul !!! Ca CEO nu trebuie sa conduci o masina produsa de brandul tau, e mai important sa vezi ce face concurenta.. JOCUL INFINIT!!!

  • dan_grc, luni, 03.11.2025 18:29

    Dacă acest CEO nu vede un viitor bun pentru Ford, de unde câștiga milioane anual, atunci sa plece, eu aș da afară un astfel de CEO, nu este obligatoriu sa dețină doar Ford, dar să subliniezi faptul ca o companie ca Ford nu are practic niciun produs demn de secolul XXI, lăudând Xiaomi și făcând și reclamă, venind probabil si la birou cu ea, mi se pare un mesaj foarte nasol, de fapt ce dorește, niște pomeni de la stat să devină " competitiv " ?

  • @dan_grc, luni, 03.11.2025 19:32

    Pai sa faca niste reclame agresive, sa faca niste aliante ilegale, sa promoveze marlania, sa arate "dueluri" intre marca Ford si alte marci cum ar fi? Nu ar trebui tot dat afara pentru instigare la agresivitate, marlanie si ilegalitati??? Hai mergi cu troaca si mai lasa morala sa o faca altii, ca un sustinator al marcii de rahat nu prea i se cuvine sa isi dea cu parerea.

  • dan_grc, luni, 03.11.2025 19:46

    Trebuie să-ți mărești doza, cum spun ceva de o marcă chinezească, cum o iei razna, ești mai docil dacă te-as face idiot direct, dar nu te fac, te pomenești ca Mustangul promovează dusul copiilor la școală, iar șoferii de Mustang sunt cei mai responsabili în SUA, deci cum spuneam, nu te fac eu, ești .

  • ds, marţi, 04.11.2025 09:10

    Unii chiar nu văd absurdul situației. În primul rând este vorba despre încrederea pe care, tu ca ceo, o transmiți cumpărătorilor. Nu mai aberați pe aici cu tot felul de fantasme. Este ca și cum un CEO de la McDonald's ar lua masa la KFC sau un CEO de la Coca Cola ar bea numai Pepsi.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 04.11.2025 09:45

    Orice mare CEO care vine si vorbeste despre masini electrice fara sa mentioneze bateriile ca piesa centrala in era electrificarii, ar trebui sa .. am zis ca nu mai vorbesc urat .. ar trebui sa se gandeasca de doua ori. Industria auto chinezeasca se bazeaza in PRIMUL RAND pe o productie de baterii absolut excedentara si la preturi inimaginabile, de nivelul 50-60$/1kwh LFP. Bateriile sunt sufletul masinilor electrice. Fara baterii nici nu te gandesti, nici nu pomenesti, nici nu visezi la masini electrice. Atat timp cat o baterie de 50-60kwh costa 10k la un producator vestic, electrificarea are lumina stinsa. In era electrica, vesticii au caruta dar nu au calul si nici nu stiu sa-l faca si n-au cu ce. Chinezii s-au apucat sa faca intai caii si carutele le-au copiat pe parcurs. Acum fac cai si carute functionale, pe alocuri mai bune dar cel putin mult mai ieftine decat cele vestice.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 04.11.2025 10:11

    @all Nu va mai luati de nonsubiectele cum e cel cu ceoul Ford care conduce un SU7. E un nonsubiect. E un cancan ieftin raportat la importanta industriei. Esentialul e ca industria auto vestica nu are cu ce sa faca masini electrice. Vrea sa se electrifice dar n-are cu ce. Singurul CEO care a atras serios atentia asupra bateriilor a fost cel al Toyota care a aratat public cate baterii intra intr-o electrica si cate (multe zeci) hibride se pot construi in schimb cu acele baterii. China si-a construit toata industria auto in ultimii 20 de ani in jurul electrificarii. 99% din motoarele termice ale chinezilor sunt 1.5 cu/fara turbo si ala copiat. Nu stiu sa faca altceva si nici nu-i prea intereseaza.

  • @ds, marţi, 04.11.2025 11:35

    bine punctat. probabil isi da si el seama ca nu mai are ce sa transmita cumparatorilor, ca nu mai poate fi vorba de vreo incredere la Ford. de asta isi si permite aroganta de a veni la job cu un Xiaomi SU7 pe care pe deasupra il si lauda non stop.

  • ds, marţi, 04.11.2025 11:50

    @alex_cu_a_mic Prerțul unei baterii, chiar produsă în China, este aprox. 100$/kwh. Nu are cum să fie 50-60$/kwh. Nici măcar prețul pe element nu este atât, este undeva la 80$. Da, este adevărat, chinezii le au, în medie, cam cu 20-30% mai ieftine, dar ei sunt și producători de litiu și pământuri rare. Americanii, nici măcar, nu figurează în top 10 producători de litiu. Cam de aici provine diferența, fără să mai spun de subvenția electricelor în China.

  • @dan_grc, marţi, 04.11.2025 15:52

    Un articol mai vechi special pentru a le explica romanilor statusul: https://autolatest.ro/editorial-auto/cocalarii-din-romania-nu-vor-masini-electrice-bmw-audi-sau-mercedes-benz/