5 caracteristici ale anvelopelor Run on Flat

Publicat joi, 15.11.2012 17:36 de Automarket

Anvelopele Run on Flat sunt încă un mister pentru mulţi automobilişti. Unii le folosesc, dar nu înţeleg cum funcţionează, iar alţii le evită cu totul. Automarket vine cu explicaţiile de rigoare.

Penele de cauciuc au plutit multă vreme ca un nor negru deasupra automobiliştilor. Între timp, au apărut anvelopele ROF, adică Run-on-Flat, care pot să asigure mobilitate fără mult efort chiar şi după o pană. Însă acestea ridică mai multe probleme. Cât de diferite sunt de anvelopele conveţionale? Se pot monta pe orice maşină? Cât timp poţi să mergi "pe pană"? Mai sunt sigure după o pană?

Ideea anvelopelor care pot să asigure mobilitate şi după o pană a apărut în anii '30, dar anvelopele Run on Flat moderne sunt total diferite de cele de atunci. Automarket vă prezintă cinci elemente cheie legate de acest tip de anvelopă.

ALTE ARTICOLE DIN DOSAR:
 

  • Ce are în plus o anvelopă Run on Flat?

    În comparaţie cu o anvelopă standard, una Run on Fat beneficiază de o structură specială care îi permite să funcţioneze la capacitate limitată, pe o distanţă limitată, în vederea evitării imobilizării autovehiculului în cazul unei pene. Pneul din imaginea alăturată prezintă un inel de susţinere şi flancuri întărite, care previn avarierea jantei în cazul unei pierderi complete a presiunii. Acesta asigură mobilitate limitată pe o distanţă de până la 80 de kilometri.
  • Ce se întâmplă când faci pană cu un Run on Flat?

    Anvelopele Run on Flat au fost gândite să ofere mai multă siguranţă în momentul în care apare o pierdere bruscă a presiunii. În timp ce o pană pe o anvelopă convenţională poate duce la pierderea controlului autovehiculului, pneurile Run on Flat promit să asigure mai mult control într-o asemenea situaţie. Producătorii de anvelope run on flat recomandă echiparea acestora pe vehiculele care prezintă senzori de presiune a anvelopelor, pentru a avertiza rapid şoferul de o eventuală pană. Astfel, în cazul unei pene cu anvelope Run on Flat, verificaţi starea acestora şi presiunea acestora, integritatea vehiculului şi apoi puteţi să continuaţi drumul cu atenţie până la prima vulcanizare.
  • Cum trebuie să conduci o maşină cu anvelope Run on Flat după o pană

    Să presupunem că sunteţi la volanul unui automobil echipat cu anvelope Run on Flat şi tocmai aţi făcut o pană. Aţi verificat vehiculul şi integritatea anvelopelor şi aţi plecat din nou la drum. Ce e de făcut? Producătorii de anvelope spun că pneurile run on flat vor putea asigura între 50 şi 150 de kilometri de mobilitate, cu condiţia ca şoferul să nu depăşească 80 km/h pe suprafeţe normale, respectiv 50 km/h pe suprafeţe alunecoase. Indiferent de situaţie, trebuie să vă asiguraţi că anvelopele încă au o presiune corespunzătoare înainte de a porni la drum. Trebuie să reţineţi că sunt situaţii în care nu mai puteţi să conduceţi în continuare nici măcar cu anvelope run on flat.
  • Se mai poate repara o anvelopă Run on Flat după o pană?

    Orice anvelopă, fie ea Run on Flat sau convenţională, trebuie inspectată atent după o pană. Producătorii de anvelope susţin că este reparabilă o înţepătură la nivelul suprafeţei de rulare atât timp cât anvelopa nu a fost condusă pe pană sau cu o presiune exagerat de mică. În cazul unei avarii la flancul lateral, anvelopa nu mai poate fi reparată. De asemenea, se recomandă ca anvelopele cu indice de viteză ridicat (mai mare de H) să nu fie nici ele reparate, indiferent de avariile suferite. Rularea propriu-zisă pe pană, chiar şi cu o anvelopă Run on Flat, va duce la distrugerea definitivă a anvelopei.
  • Ce schimbări mai implică o anvelopă Run on Flat

    Pe lângă eliminarea completă a roţii de rezervă, o anvelopă Run on Flat necesită şi montajul într-un atelier specializat, iar reparaţiile trebuie efectuate tot la un asemenea atelier. Eliminarea roţii de rezervă permite compensarea diferenţei de masă între anvelopele convenţionale şi anvelopele Run on Flat. La nivel de jante, doar anumiţi producători de anvelope Run on Flat asigură compatibilitatea cu orice fel de model de jantă, pe când alte modele nu sunt compatibile universal. Deşi din punct de vedere tehnic este posibil montajul pe orice automobil, se recomandă ca doar modelele proiectate pentru anvelope Run on Flat să le folosească ulterior.
Mai departe...
  • lol, joi, 15.11.2012 18:01

    inca un lucru care trebuie stiut despre aceasta anvelopa este ca e mult mai rigida decat o anvelopa normala si scade simtitor comfortul in masina in timpul calatoriei :) de asta ati uitat :)

  • GTR, joi, 15.11.2012 19:56

    Si ar mai fi 2 probleme: 1. Se monteaza/demonteaza greu 2. La gropi mai mari indoaie, ovalizeaza jantele

  • BMW, joi, 15.11.2012 20:21

    Interesante aceste caracteristici.Chiar mi se pare o treaba f eficienta sa ai asa ceva cand circuli pe drumuri forestiere,care ascund diverse obiecte,care pot penetra anvelopa.

  • Boogy, vineri, 16.11.2012 10:40

    5 lucruri pe care nu le stiai si 2 care se bat cap in cap: punctul 3: "Trebuie să reţineţi că sunt situaţii în care nu mai puteţi să conduceţi în continuare nici măcar cu anvelope run on flat". punctul 5: "Pe lângă eliminarea completă a roţii de rezervă, o anvelopă Run on Flat ................Eliminarea roţii de rezervă permite compensarea diferenţei de masă" Concluzia....eliminati complet roata de rezerva desi pot aparea situatii in care nu veti mai putea sa conduceti nici cu ancest tip de anvelope. :))).......deci urmeaza punctul 6 cand sunam la tractare.

  • Liz, vineri, 16.11.2012 14:43

    Boogy, producatorii de masini sunt cei care "elimina" roata de rezerva si cu siguranta stiu ei de ce. Tocmai pt aceste situatii s-au nascut cauciucurile Run on Flat. o situatie cand nu mai poti sa circuli nici cu cauciucuri flat run de exemplu poate fi cea in care o sina de tramvai iti taie talonul. in aceasta situatie, daca nu ai senile.... degeaba!

  • @liz, vineri, 16.11.2012 16:18

    "daca nu ai senile.....degeaba"..........dar daca ai roata de rezerva e tot degaba??, poate fi si de dimensiuni reduse, nu e problema. Pe ce lume traiesti?

  • Liz, vineri, 16.11.2012 18:13

    sunt cateva modele de masini care pur si simplu NU au din fabricatie asa ceva. fa-ti un update :) imi vin in minte BMW, Audi, Abarth - producatori care pe anumite modele nu au prevazut roata de rezerva. cred ca cei de la BMW Romania te pot informa foarte bine de exemplu.

  • @liz, vineri, 16.11.2012 21:15

    Aici se discuta despre cat de utila e o roata de rezerva. Mai informeza-te si tu ca aproape toate caroseriile AU din fabricatie spatiu/sistem pentru o roata de rezerva. Ca producatoeul nu le pune ca adopta tehnologia de Run-Flat sau kituri de Fix&Go si in locul rotii de rezerva gasesti o cutie de depozitare asta e altceva. De foarte multe ori o gasesti optionala ca sa te mai stoarca de bani. Ia vezi optionalele de la BMW-Romania ca ramaii cu corigenta.