5 greşeli frecvente de întreţinere a anvelopelor

Publicat miercuri, 21.11.2012 15:26 de Automarket

Vi s-a întâmplat să faceţi mai multe pene într-un an? Anvelopele automobilului pe care îl conduci se uzează prea rapid sau inegal? Automarket îţi prezintă cinci greşeli de întreţinere care ar putea cauza această problemă.

Longevitatea unei anvelope este un subiect care a început să atragă atenţia şoferilor din întreaga lume, mai ales în perioada economică dificilă prin care trecem. Însă puţini şoferi ştiu cum să aibă grijă de pneurile lor aşa cum indică fabricanţii de anvelope. De la exploatare până la depozitare, sunt zeci de greşeli care ar putea să le facă şoferii şi să reducă dramatic durata de viaţă a anvelopelor.

Automarket îţi prezintă cinci sfaturi simple de îngrijire a anvelopelor pentru o exploatare cât mai îndelungată a acestora.


ALTE ARTICOLE DIN DOSAR:
 

  • Rularea cu presiuneaâ incorectă

    Studiile arată că mai mult de jumătate dintre şoferii din Europa circulă cu o presiune inferioară în anvelope. Rularea în aceste condiţii este plină de dezavantaje, dar asta nu-i împinge pe şoferii europeni să-şi verifice mai des presiunea în pneuri. Una dintre probleme este legată de faptul că anvelopele tind să-şi piardă presiunea în timp, iar şoferii obişnuiţi nu pot percepe cu uşurinţă aceste schimbări. Însă, rularea cu anvelopele umflate sub presiunea recomandată de constructor are urmăriprecum uzura accentuată, consum de carburant accentuat, rezistenţă la înaintare mărită, performanţe reduse la frânare, stabilitate redusă în viraje şi chiar risc sporit de pene, explozii şi de desjantare.

  • Rularea cu defecţiuni la nivelul direcţiei

    Periodic, şoferii trebuie să monitorizeze uzura anvelopelor. Pe lângă măsurarea adâncimii stratului de rulare şi inspecţia vizuală a anvelopei în vederea unor defecte care ar putea duce la o pană, şoferul trebuie să afle dacă anvelopele sale au o uzură uniformă de la o parte la alta a suprafeţei de rulare. Astfel, există posibilitatea ca un automobil cu defecţiuni la nivelul suspensiei sau la nivelul direcţiei să prezinte uzură anormală pe suprafaţa de rulare, fie înspre interiorul vehiculului, fie spre exteriorul său.

  • Depozitarea necorespunzătoare

    Depozitarea anvelopelor în condiţii necorespunzătoare poate să ducă la scurtarea dramatică a ciclului de viaţă al pneurilor respective. Se recomandă depozitarea într-un spaţiu închis şi răcoros. În situaţia ideală, anvelopele ar trebui să fie montate pe jante şi să fie suspendate pe un rastel special. În cazul în care acestea nu sunt montate pe jante, ele trebuie să fie depozitate în poziţie verticală, iar producătorii recomandă rotirea periodică a acestora, deşi nu sunt supuse la nicio sarcină în afară de masa proprie. În cazul în care cumpăraţi anvelope uzate, cereţi informaţii despre modul în care au fost depozitate. În lipsa acestor informaţii, evitaţi achiziţia.

  • Frânările şi manevrele bruşte

    În imaginea alăturată avem un model de competiţie, condus de un pilot, pe un circuit, în timpul unei manşe de concurs. Alain Menu, pilotul din imagine, a blocat roţile Lacetti-ului său în timpul unei frânări puternice, înainte de a se înscrie în viraj. Această manevră bruscă a dus la uzarea accentuată a pneurilor respective pe anumite secţiuni, ceea ce ar putea duce la probleme de aderenţă în tururile următoare. Ce se întâmplă când facem acelaşi lucru pe stradă? Uzăm anvelopele până la nivelul în care o frânare de urgenţă va fi penalizată drastic de pneurile uzate din dotare. Pe lângă asta, îi punem în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, ne incomodăm pasagerii şi risipim carburant.

  • Abuzul nejustificat

    Situaţia din imaginea alăturată nu necesită prea multe explicaţii, nu-i aşa? Prin abuzul anvelopelor ne referim atât la demaraje puternice, cât şi la burnout-uri şi la celebrele "cerculeţe". Indiferent de circumstanţele în care apare acest abuz, anvelopele sunt printre primele care cedează şi "suferă" întotdeauna. Pe deasupra, vorbim despre un sacrificiu fără rost.

Mai departe...