Episodul 6: Marea confruntare - Polo BlueMotion si consumul urban
Am ajuns si la episodul in care testam Polo BlueMotion in traficul aglomerat din capitala si alte cateva orase ale tarii.
Am ajuns la episodul in care trebuie sa va povestim primele impresii din confruntarea Polo BlueMotion si un oras aglomerat asa cum este Bucurestiul. In testul nostru de consum am pornit de la cifrele oficiale anuntate de constructor, cifre pe care am vrut sa vedem daca Polo le confirma.
Mai exact, Volkswagen anunta in fisa tehnica a modelului ecologic ca in mediul urban valoarea consumului este de doar 5.1 litri la 100 de km.
In prima zi de test am parcurs un traseu de 24 de kilometri prin Bucuresti, alegand o serie de artere mai putin aglomerate, care ocolesc practic centrul capitalei. Nu am fortat deloc acceleratia chiar daca in unele intersectii am fost claxonati si apoi am primit injurii de la cei aflati in spatele nostru. Am cautat sa pastram o viteza de maxim 50 de kilometri pe ora si am permis chiar si camioanelor de mare tonaj sa ne depaseasca in unele situatii. Trebuie sa recunoastem ca aceasta a fost partea neplacuta a testului de consum cu Polo BlueMotion.
La finalul celor 24 de kilometri am verificat computerul de bord pentru a vedea rezultatul: 5.1 litri la 100 de km. Am ramas putin uimiti pentru ca testul de consum extraurban ne-a dezamagit putin prin nerespectarea valorilor anuntate de constructorul german. Trebuie sa recunoastem ca nu ne-am asteptat la o asemenea performanta. Viteza medie de deplasare pe acest traseu, indicata de computerul de bord a fost de 22 km/h.
Am ramas insa sceptici, dupa cum va spuneam performanta fiind obtinuta pe arterele mai putin aglomerate si la o ora in care traficul este destul de fluent. Am vrut sa experimentam si un consum real in conditiile unui trafic infernal, specific Bucurestiului.
Asa ca in urmatoarea zi am ales o ora de varf, arterele de circulatie centrale si cat mai multe semafoare. Rezultatul nu a fost unul extraordinar, lucru la care insa ne asteptam, pentru ca traficul din Bucuresti nu se compara cu nici unul din orasele noastre de provincie.
Computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.5 litri pe o distanta de 20 de kilometri, parcursi cu o viteza medie de 14 km/h. In conditiile in care aveti ocazia neplacuta de a stationa intr-o coloana interminabila de masini, la un semafor care si-a gasit sa se strice tocmai luni dimineata, veti observa ca valorile consumului mediu, afisate de computerul de bord, sar de 7.9 litri la 100 de kilometri. Acestea vor scadea insa imediat ce va veti pune in miscare.
La inceputul acestei saptamani am incercat reiterarea succesului, adica obtinerea unui consum de 5.1 litri. Am parcurs mai multe artere de circulatie, putin aglomerate, avand in vedere ca suntem si in luna august, luna concediilor.
De aceasta data consumul real l-a depasit pe cel anuntat de producator. Am reusit sa scoatem 5.3 litri la 100 de km in conditiile in care nu am fortat deloc pedala de acceleratie. Consumul s-a inregistrat pe o distanta de 32 de kilometri si o viteza medie de 20 km/h.
Pe timp de noapte insa, lucrurile se schimba radical, bulevardele destul de goale ale capitalei oferind o buna ocazie de a scoate un consum bun, in cazul in care nu sunteti tentati sa calcati mai tare acceleratia.
Astfel, pe strazile goale ale capitalei, la ore tarzii, BlueMotion se dovedeste un adevarat econom, pe o distanta de 35 de kilometri parcursi hatchback-ul inregistrand un consum de doar 4.8 litri 100/km.
Situatia sta cu totul altfel in orasele de provincie, unde BlueMotion reuseste sa atinga consumul anuntat de producator, la pachet cu claxoanele si injuriile de rigoare, ale soferilor romani, la fel de "amabili" in toate zonele tarii. Am incercat si am reusit sa atingem consumul de 5.1 litri in traficul urban din orasele Constanta, Tulcea, Buzau si Brasov.
In concluzie, daca va asteptati ca Polo BlueMotion sa confirme atributele vehiculate de Volkswagen circulati cu el mai mult in orasele din provincie si in Bucuresti doar in zonele mai putin aglomerate. Chiar si asa, cu micile abateri ale consumului real, versiunea BlueMotion a hatchback-ului de clasa mica ofera unul din cele mai reduse consumuri din clasa sa.
i-mi plac rezultatele