Episodul 6: Marea confruntare - Polo BlueMotion si consumul urban

Publicat marţi, 05.08.2008 17:51 de Bogdan Mirică

Am ajuns si la episodul in care testam Polo BlueMotion in traficul aglomerat din capitala si alte cateva orase ale tarii.

Am ajuns la episodul in care trebuie sa va povestim primele impresii din confruntarea Polo BlueMotion si un oras aglomerat asa cum este Bucurestiul. In testul nostru de consum am pornit de la cifrele oficiale anuntate de constructor, cifre pe care am vrut sa vedem daca Polo le confirma.

Mai exact, Volkswagen anunta in fisa tehnica a modelului ecologic ca in mediul urban valoarea consumului este de doar 5.1 litri la 100 de km.

In prima zi de test am parcurs un traseu de 24 de kilometri prin Bucuresti, alegand o serie de artere mai putin aglomerate, care ocolesc practic centrul capitalei. Nu am fortat deloc acceleratia chiar daca in unele intersectii am fost claxonati si apoi am primit injurii de la cei aflati in spatele nostru. Am cautat sa pastram o viteza de maxim 50 de kilometri pe ora si am permis chiar si camioanelor de mare tonaj sa ne depaseasca in unele situatii. Trebuie sa recunoastem ca aceasta a fost partea neplacuta a testului de consum cu Polo BlueMotion.

La finalul celor 24 de kilometri am verificat computerul de bord pentru a vedea rezultatul: 5.1 litri la 100 de km. Am ramas putin uimiti pentru ca testul de consum extraurban ne-a dezamagit putin prin nerespectarea valorilor anuntate de constructorul german. Trebuie sa recunoastem ca nu ne-am asteptat la o asemenea performanta. Viteza medie de deplasare pe acest traseu, indicata de computerul de bord a fost de 22 km/h.

Am ramas insa sceptici, dupa cum va spuneam performanta fiind obtinuta pe arterele mai putin aglomerate si la o ora in care traficul este destul de fluent. Am vrut sa experimentam si un consum real in conditiile unui trafic infernal, specific Bucurestiului.

Asa ca in urmatoarea zi am ales o ora de varf, arterele de circulatie centrale si cat mai multe semafoare. Rezultatul nu a fost unul extraordinar, lucru la care insa ne asteptam, pentru ca traficul din Bucuresti nu se compara cu nici unul din orasele noastre de provincie.

Computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.5 litri pe o distanta de 20 de kilometri, parcursi cu o viteza medie de 14 km/h. In conditiile in care aveti ocazia neplacuta de a stationa intr-o coloana interminabila de masini, la un semafor care si-a gasit sa se strice tocmai luni dimineata, veti observa ca valorile consumului mediu, afisate de computerul de bord, sar de 7.9 litri la 100 de kilometri. Acestea vor scadea insa imediat ce va veti pune in miscare.

La inceputul acestei saptamani am incercat reiterarea succesului, adica obtinerea unui consum de 5.1 litri. Am parcurs mai multe artere de circulatie, putin aglomerate, avand in vedere ca suntem si in luna august, luna concediilor.

De aceasta data consumul real l-a depasit pe cel anuntat de producator. Am reusit sa scoatem 5.3 litri la 100 de km in conditiile in care nu am fortat deloc pedala de acceleratie. Consumul s-a inregistrat pe o distanta de 32 de kilometri si o viteza medie de 20 km/h.

Pe timp de noapte insa, lucrurile se schimba radical, bulevardele destul de goale ale capitalei oferind o buna ocazie de a scoate un consum bun, in cazul in care nu sunteti tentati sa calcati mai tare acceleratia.

Astfel, pe strazile goale ale capitalei, la ore tarzii, BlueMotion se dovedeste un adevarat econom, pe o distanta de 35 de kilometri parcursi hatchback-ul inregistrand un consum de doar 4.8 litri 100/km.

Situatia sta cu totul altfel in orasele de provincie, unde BlueMotion reuseste sa atinga consumul anuntat de producator, la pachet cu claxoanele si injuriile de rigoare, ale soferilor romani, la fel de "amabili" in toate zonele tarii. Am incercat si am reusit sa atingem consumul de 5.1 litri in traficul urban din orasele Constanta, Tulcea, Buzau si Brasov.

In concluzie, daca va asteptati ca Polo BlueMotion sa confirme atributele vehiculate de Volkswagen circulati cu el mai mult in orasele din provincie si in Bucuresti doar in zonele mai putin aglomerate. Chiar si asa, cu micile abateri ale consumului real, versiunea BlueMotion a hatchback-ului de clasa mica ofera unul din cele mai reduse consumuri din clasa sa.

  • lapusneanu, marţi, 05.08.2008 21:48

    i-mi plac rezultatele

  • R, miercuri, 06.08.2008 02:56
    Punem pariu

    Punem pariu ca merg zu o Mazda 1,6 diesel 109 CP si Poloul asta si am cel mult 0.5 litri mai consum mai mare la 100 km parcursi, ba din ce spuneti voi din test, Polo asta consuma mai mult si in afara si in oras ca Mazda asta. O folosesc de 3 saptamani si in testele de consum a dat mai bine ca vrajeala asta de Polo BlueMotion. Si sa nu uitam ca e o categorie peste el.

  • R, miercuri, 06.08.2008 03:00
    Daca il mai tineti

    Daca il mai tineti chiar as fi tentat sa facem un test impreuna (50 km in afara 50 km ziua in oras, 50 km noaptea in oras) sa fie o comparatie reala, dar nu stiu de ce am impresia ca si-o fura dl. Polo.

  • Iulian, miercuri, 06.08.2008 08:38
    consum

    acesta e test de consum? va-ti uitat la calculatorul de bord!!! pai sunteti copiii de gradinita!!! niste amatori!!! computerul de bord este doar orientativ, ceva fun! in mod normal se impart litru la km se umple rezervorul, se merge 100km apoi se umple iarasi si se vede diferenta BLA-BLA-BLA........ AMATORI!!!

  • Marius, miercuri, 06.08.2008 09:38
    Despre VW Polo

    In ceea ce-i priveste pe cei de la automarket care au facut aceste teste, le dau dreptate in mare parte, desi sa fim seriosi....si ei sunt subiectivi si probabil "putin mangaiati" de cei de la Porsche Bucuresti. Referitor la pacalicii care tot se baga in seama aiurea si posteaza pe acest forum ca aceste teste sunt la vrajeala si ca VW Polo nu e bun si ca totusi consuma mult comparativ cu alte modele....hai sa-i lamuresc eu....sa le dau putin cu flit pe la botic. Faza e urmatoarea....nu uitati ca acest model este mai vechiutz, aparut in 2002......motorul de 1422centimetri cubi este in 3 pistoane si e si zgomotos si nu e nici bine echilibrat precum unul in 4 pistoane......si sa nu uitam ca are tehnologie veche pompe-duse, deci nu are common-rail......common rail va avea urmatoarea generatie de VW Polo din 2009 cu motorul nou de 1.6 litri. Deci fratilor, la o masina aparuta in 2002 cu tehnologie mai veche, clasica, evoluata la maxim, ce vreti mai mult? Inca o chestie....doar motoarele pe benzina sau motorina d emic litraj (1.2/1.4/1.6) sunt cu adevarat economice. Restul papa mult. Si nu va mai luati dupa vrajeala de computer de bord, pt ca producatorii sunt smecheri si datele din cartea tehnica trebuie sa coincida cu ce arata computerul. Deci are o eroare sigur. Si nici cu alimentarea la pompa nu e sigur 100% sa faceti consumul, pt ca mai fura si astia de la benzinarii si nu stiti voi exact, la miligram, cat intra in rezervorul masinii. Cand faceti consumul, bagati benzina sau motorina pana in gura rezervorului, faceti diferenta, si atunci o sa fiti siguri de cat consuma real un automobil. V-am pupat pe bot si pe palarie !

  • Iulian, miercuri, 06.08.2008 12:12
    consum

    ....nu conteaza cine si din ce an este si in general ce motor are sau stil de condus... conteaza ca un nu poti afirma ca o masina consuma o anumita cantitate dupa indicatorul calculatorului de bord... eu personal am avut peugeot 406 si vw bora...la ambele calculatoarele de bord mint... si diferenta se simte doar extra urban valorile se apropie de realitate... amatori!!!

  • R, miercuri, 06.08.2008 16:03
    mai Mariusica

    Polo BlueMotion e o masina cu care se lauda VW in 2008 si sincer sa fiu nu ma intereseaza ce tip injectie au, nu este intodeauna elocventa tehnologia. S-au mai laudat si altii cu tehnologii si au ramas doar cu laudatul. Ca exemplu luam 1.9 Multijetul 2007 de 120 CP de la Fiat si o sa observam ca e mai gurmand ca 1.9 2003 de 130 CP de la VW, primul fiind de ultima tehnologie si cel de la VW fiind arhicunoscutul tractoras 1.9 TDI. Cat despre computerul de bord e clar ca la majoritatea modelelor au o marja de eroare mai mica sau mai mare in functie de nesimtirea producatorului.

  • Cristi, miercuri, 20.08.2008 01:32
    @ marius & ceilalti

    "Deci are o eroare sigur. Si nici cu alimentarea la pompa nu e sigur 100% sa faceti consumul, pt ca mai fura si astia de la benzinarii si nu stiti voi exact, la miligram, cat intra in rezervorul masinii. Cand faceti consumul, bagati benzina sau motorina pana in gura rezervorului, faceti diferenta, si atunci o sa fiti siguri de cat consuma real un automobil." Marius, e o singura problema in ceea ce spui tu - si anume nu poti turna combustibil pana la "gura rezervorului" - nu te lasa pompa de la benzinarie, si daca te-ar lasa, masina functioneaza prost cand are rezervorul plin pana la refuz - spre exemplu faci plinul cu pompa si torni in continuare cu canistra - in rezervor trebuie sa fie un spatiu mic pentru vapori de benzina/motorina , mai ales acum pe temperaturile astea. Cat despre polo blue motion - inca o chestie- am vazut un test cu vw polo 3L la fifth gear , si au dat masina unei familii sa se plimbe cu ea.Familia respectiva - sot + sotie+ copil mic