Episodul 5: Consumul extraurban inregistrat de Polo BlueMotion
Weekendul acesta am testat noul polo BlueMotion in mediul extraurban. Rezultatele aproape ca au confirmat cifrele anuntate de producator.
Weekendul acesta Polo a avut parte de prima sa iesire alaturi de Automarket. Am ales o destinatie mai indepartata si un traseu mai complicat pentru a ne putea da seama de calitatile micului hatchback economic.
Pentru inceput am plecat din Bucuresti catre Tulcea si apoi ne-am indreptat spre Constanta. Am avut parte astfel de primul test de consum extraurban si de prima impresie a Bluemotion-ului pe Autostrada Soarelui.
Sa vorbim insa mai intati de cum se simte motorul de 1.4 litri TDI pe hatchback-ul ecologic. In primul rand foarte zgomotos. Volkswagen nu reuseste sa scape de acest defect major, toate modelele sale suferind la acest capitol. Nu am trait de mult o senzatie ca cea resimtita la volanul lui BlueMotion.
Atunci cand am rasucit cheia in contact masina s-a cutremurat la propriu. Ne intrebam ce s-ar fi intamplat daca am fi avut de a face cu un motor diesel mai mare. TDI-ul desi este foarte zgomotos livreaza cei 80 de cai putere la 4000 de rotatii in timp ce cuplul motor, de 195 Nm este resimtit imediat ce acul turometrului sare de 2000 de rpm.
Fiindca masina nu este foarte grea, cei 80 de cai par suficienti, hatchback-ul oferind acea zvacnire necesara in depasiri sau drumuri virajate. Nu va asteptati insa la performante de la o masina axata in primul rand pe un consum economic. Cu toate acestea, viteza maxima este de 176 km/h (noi am experimentat chiar pana la 180) in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h va va rapi 12.8 secunde pretioase din viata.
Sa trecem insa la ce ne intereseaza mai mult, adica consumul mediu extraurban experimentat de noi. Am incercat sa vedem ce poate masina si in conditii de rulare economica dar si atunci cand fortam putin mai mult motorul pentru a simti cei aproape 200 de Nm si 80 de cai putere.
In primul caz, acela in care am incercat sa fim cat mai cuminti si sa stoarcem un consum cat mai mic am inregistrat o serie de valori pe care vi le vom detalia pe scurt in urmatoarele randuri. Am incercat pe rand mai multe viteze constante pentru a observa mai intai un consum instant.
La 80 de km/h, in treapta a patra de viteza, consumul a indicat o valoarea constanta de 3.1 litri la 100 de km. Etajarea mai lunga a ultimelor rapoarte a permis obtinerea unui consum mult mai bun. In treapta a cincea de viteza, la 90 de km/h consumul instant a indicat o cifra astronomic... de mica: 2.5 litri la 100 de km. Am mers asa pret de cativa kilometri, timp in care consumul instant a oscilat putin in jurul valorii anuntate mai sus.
De indata ce trecem de pragul psihologic de 100 km/h, consumul creste relativ brusc si indica valori mari, dar obisnuite pentru un diesel. La 120 km/h consumul instant a inregistrat o valoare de 4.0 litri la 100/km, la 150 km/h acesta a urcat pana la 6.1 litri la 100 de km, in timp ce la viteza maxima computerul de bord a indicat un consum de peste 8.5 litri la 100/km.
La primul popas facut ne-am decis sa resetam din nou consumul si kilometri parcursi sa vedem daca puteam obtine cei 3.2 litri anuntati de producator pentru consumul extraurban. Pana la urmatorul popas am parcurs 125 de kilometri, o distanta suficienta pentru a ne edifica asupra consumului mediu extraurban. Am incercat sa nu fortam deloc acceleratia sa mentinem acul kilometrajului undeva la 100 de km/h si am lasat orgoliul deoparte atunci cand vine vorba de depasiri, pana si Tico dovedindu-se pe unele portiuni mai rapid decat noi.
La finalul celor 125 de kilometri, computerul de bord indica un consum mediu de 3.4 litri la 100 de km, peste cel anuntat de producator (3.2 litri la 100 de km). Trebuie sa mentionam, daca mai este cazul, ca aerul conditionat a fost oprit pe tot parcursul celor 125 de kilometri. Viteza medie la sfarsitul celor 125 de km a fost de 71 de km/h.
Dupa rularea in conditii economice am incercat sa stoarcem tot ce e mai bun din masina si am schimbat mereu la peste 3000 de turatii, desi am fost perturbati serios de poluarea fonica transmisa in habitaclu de motorasul in trei cilindri, de doar 1.4 litri. Pe o distanta de 184 kilometri, cu portiuni de drum virajate, si cu o viteza medie de 66 km/h am reusit sa scoatem un consum de 4.7 litri. Nici pe aceasta portiune de drum aerul conditionat nu a fost pornit pentru a calcula cat mai corect consumul.
Primul contact cu consumul lui Polo BlueMotion a fost oarecum umbrit de dezamagirea oferita de motorul prea zgomotos insa in linii generale ne putem declara multumiti de valorile obtinute. Ramane ca ele sa fie confirmate si in viitoarele teste de consum extraurbane, pentru ca vom mai incerca atingerea cifrei oficiale anuntate de producator. Pana atunci insa, ramane sa aflati noi informatii despre consumul urban al hatchback-ului Polo BlueMotion. Ramaneti pe Automarket pentru Episodul 6.
Macar de-ar merita aceasta masina pseudo-economica ... Asa, sa scoti un consum mic, dintr-un motor vechi, zgomotos si cu tot felul de alte trucuri aero sau frectio-dinamice(care evident il costa tot pe clientul fabricii de bani porsche) poate sa faca si garaju' din coltu' strazii. Pentru cine nu s-a dat cu asa ceva (eu am avut - din intamplare, pentru vreo 10 zile - un astfel de polo 1.4tdi), consumul e deja pe aproape cu varianta de serie. Cand o sa ajunga vw la genunchiul lui bmw cu efficient dynamics (si chiar la nivelul psa sau fiat) atunci mai discutam ... Pacat de calitatea tipica vw - pentru ca inginerii de motoare nu se pot concentra din cauza larmei "ingineriilor financiare" ale achizitiei de catre porsche ... Pana atunci, ramane doar o vrajeala de marketing. La cate suv-uri au (si tot mai lanseaza) si la cat a crescut emisia medie de CO2 la grupul vw-audi, asta cu "blue" e praf in ochi! Sa puna banu' in investitii pentru eficienta, sa lucreze pe down-sizing si-apoi vom aplauda rezultatu' Deocamdata ramane o reclama de 2,2 lei ... Sper sa aveti decenta sa va opriti maxim la episodul 9. Deja e prea mult ...