Episodul 7: Ultimele insemnari Polo BlueMotion

Publicat marţi, 19.08.2008 15:47 de Bogdan Mirică

Polo BlueMotion impresioneaza prin consumul dar dezamageste atunci cand vine vorba de finisaje si materiale.

La o luna dupa ce Volkswagen Polo BlueMotion ne-a fost incredintat trebuie sa tragem linie si sa privim inapoi la performantele hatchback-ului ecologic. Desi multi au contestat cifrele inregistrate de noi, Polo BlueMotion a confirmat multe din asteptarile privind consumul dar a dezamagit in ceea ce priveste calitatea in termeni generali.

Asa cum am mai mentionat si in celelate episoade, Polo BlueMotion are un handicap major atunci cand vine vorba de finisaje interioare. Plasticul de proasta calitate troneaza atat pe panourile portierelor cat si pe plansa de bord. Singurul lucru care place e deja obisnuitul afisaj al instrumentelor de bord specific Volkswagen.

Simplitatea modelului a placut dar nu a impresionat, uneori simtind nevoia unui cruise control, unui set de proiectoare sau a unor comenzi pe volan. Spatiul interior nu este foarte mare, principala problema fiind creata de spatiile de depozitare amplasate sub plansa de bord care creeaza disconfort. Pasagerii din spate, chiar trei la numar, vor fi nevoiti sa se multumeasca cu un spatiu acceptabil dar nu extrem de confortabil.

Trebuie sa dam un plus sistemului de aer conditionat si celui audio, dotat cu radio CD si MP3, care s-a auzit foarte bine.

Comportamentul masinii pe drumurile din Romania este un subiect la care trebuie neaparat sa ajungem. Suspensiile prea rigide te fac sa tresari de fiecare data cand atingi vreo groapa la viteza mare. Deci mare grija pentru cei care nu sunt familiarizati cu ocolitul gropilor.

In alta ordine de idei, suspensia se poate dovedi foarte potrivita pentru abordarea virajelor stranse, garda la sol coborata fiind de asemenea un avantaj.

Despre motorul extrem de zgomotos v-am mai povestit. Despre faptul ca isi arata coltii doar dupa 2200 de ture si ca inregistreaza unul din cele mai mici consumuri de pe piata v-am mai vorbit. O sa revenim insa astazi din nou asupra consumului urban, un detaliu care intereseaza pe toata lumea.

Valoarea oficiala anuntata de Volkswagen pentru consumul urban este de 5.1 litri la 100 de km. Aceasta se confirma atunci cand vorbim despre un Bucuresti aflat in plina luna a concediilor sau atunci cand conducem intr-un oras de provincie. In cazul in care sunteti obligat sa petrecti minute in sir la cozi interminabile, consumul real va fi ceva mai mare decat cel anuntat de producator.

Chiar si asa, Polo BlueMotion ramane o masina care consuma putin. Un rezervor de 45 de litri, adica un plin care va va usura la benzinarie de aproape 210 ron, va fi suficient pentru mai bine de 1000 de kilometri, daca vorbim si de consum extraurban.

In ceea ce priveste fiabilitatea exemplarului testat de noi sunt cateva detalii care trebuie luate in seama. Pe parcursul celor aproape 3000 de kilometri rulati de echipa Automarket au aparut probleme la semnalizarea stanga spate, care "a murit" din senin. De asemenea, am simtit si oarecare nereguli la nivelul franei de mana. Exemplarul testat avea cu putin peste 4000 de kilometri atunci cand a intrat in mainile noastre.

Polo BlueMotion ramane asadar o solutie perfecta pentru cei care isi doresc o masina cu consum mic dar nu constituie o alegere buna pentru cei pretentiosi. Vorbim de o masina simpla care impresioneaza tocmai prin acest lucru si prin aspectul exterior mult mai bine inchegat decat cel al versiunii de serie.

  • Raul BAneasa, miercuri, 20.08.2008 09:05
    polo

    jeg !