Un model Ford produs in China are problemele acuzate de Toyota in recall-urile sale

Publicat joi, 28.01.2010 18:45 de Mircea Meșter

Pedala de acceleratie care a initiat recall-ul de aproape 10 milioane de exemplare al Toyota in Europa, SUA si China le da batai de cap si celor de la Ford: pedalierul modelului chinezesc Transit Classic e produs de acelasi furnizor!

Ford a anuntat joi ca va suspenda productia unui model vandut in China care ar putea sa sufere de aceleasi probleme legate de blocarea pedalei de acceleratie acuzate de Toyota prin deja celebrele sale recall-uri majore anuntate in ultima perioada in SUA, Europa si China.

"Am oprit productia utilitarei Transit Classic in China" , a anuntat un purtator de cuvant Ford, adaugand ca producatorul american va analiza foarte atent piesele oferite de acelasi furnizor pe care il acuza Toyota. Conform oficialilor Ford, compania americana a produs pana acum 1663 de masini cu aceleasi pedale precum cele ale modelelor afectate Toyota, insa nu a fost inregistrat pana acum niciun incident. "Singura versiune Transit afectata de analiza noastra este Transit Classic, productia fiind insa mai mica de 2000 de unitati. Desi nu a existat nicio plangere pana in acest moment, am initiat o verificare atenta a elementelor de asamblare", au declarat oficialii Jiangling Motors Company, partenerul Ford pe segmentul utilitar in China.

Numarul de masini pe care Toyota le recheama pentru verificari in service-urile din SUA, Europa si China din cauza unui potential defect al pedalei de acceleratie a ajuns la 5.3 milioane, echivalentul a doua treimi din intreaga productie mondiala a producatorului japonez in 2009. Anuntul Ford vine la foarte scurt timp dupa ce compania americana a anuntat ca a incheiat anul trecut pe profit, fiind primul rezultat pozitiv anual Ford din 2005 incoace.

CLICK AICI pentru a vedea intregul film al recall-urilor Toyota din ultimele trei luni.

via | Automotive News (inreg)

  • Claus-Claudel, joi, 28.01.2010 19:35
    ,,,,,,,,

    :)))....o sa ajunga si Ford la coada.......vai de ei

  • cozappz, joi, 28.01.2010 20:16
    Reduceri de costuri prin globalizare

    si outsourcing. Rolls-Royce se lauda ca ei isi produc in-house pana si suruburile. Iar noi beleam fasolea la ei si ziceam ca la pretul unui RR, isi permit. Bun, CTS a comis-o si-o va fura. Ce ar trebui sa ne puna pe gandur este faptul ca CTS nu este o firmulita obscura din China, este o firma americana (Indiana) cu reputatie, ce furnizeaza componente nu numai astora de la Toyota si Ford, dar si altora. Sa nu uitam ca si VW a comis-o cu ceasurile de bord de pe Lambo care erau aceleasi cu R8 sau Bentley care are chei de Audi. Cum s-a ajuns in halul asta incat din 10+ milioane de bucati, sa treaca testele si sa nu se gaseasca defectele (nu defectul!) Doamne, fereste-ma de prieteni (fabricantul masinii) ca de dusmani (ceilalti participanti la trafic) am eu grija?

  • Etienne, joi, 28.01.2010 20:35
    Pedala blocata

    Problema e mult mai mare decat parea la prima vedere. Atat doar ca a fost nevoie de moartea unor oameni, de scandalul Toyota ca sa fie dat un semnal de alarma cu privire la blocarea pedalei de acceleratie la automobile. Personal am intampinat astfel de probleme atat la un Matiz, cat si la un Logan (la Logan problema mi-a fost semnalata de mai multi posesori/ soferi) - iar cauza nu era presul de cauciuc. Deci necazul asta nu e de ieri de azi. E bine ca unii constructori incep sa fie mai responsabili fata de clientii lor (sper sa nu fie doar la nivel declarativ) si nu mai lasa lucrurile in voia sortii ca pana acum.

  • DST, joi, 28.01.2010 21:24
    @Etienne

    Covorasele de cauciuc nu au cum sa alunece, decat doar daca NU sunt accesorii de origine Dacia. Covorasele de cauciuc Dacia sunt special profilate si au sisteme de fixare in mocheta. Eu personal am asa ceva, deci stiu despre ce vbesc. Nu da vina pe Dacia din cauza avaritiei unor indivizi...

  • mowgli, joi, 28.01.2010 21:57
    ah1n1

    "boala" asta se raspandeste mai repede decat gripa mistretilor sau a porcilor a ce o fi.

  • NeoGalaxy, vineri, 29.01.2010 07:24

    @Etienne: Si cam cati oameni au murit din cauza pedalierului masinilor Toyota? Adica poti sa dai un exemplu ceva? Momentan nu exista nici macar un ranit... iar de morti sa fim seriosi. Si daca exista soferi extraordinar de prosti tot nu poti muri din cauza unei pedale, atata timp cat stii ce face pedala. Deci.. crezi ca poti gandi data viitoare cand scri ceva sau este prea complicat pentru tine? Si nu ca as fii fan Toyota ca sa nu ma intelegi gresit.

  • cozappz, vineri, 29.01.2010 10:58
    @Neo

    5+ http://politicolnews.com/topics/toyota-car-deaths/ Nu ca as fi detractor Toyota! ;)

  • Etienne, vineri, 29.01.2010 14:27
    Raspunsuri

    @DST: Nu am amintit nimic despre nici un covoras, dupa cum nu o face nici continutul articolului; problema e pedalierul. Iar Dacia despre care vorbeam avea covorase textile originale, deci argumentul tau nu tine, deci spre surprinderea ta si Dacia poate sa greseasca @Neo Galaxy: La intrebare ti-a raspuns cozappz. Si nici nu contest existenta soferilor prosti. Cu toate astea, pedalele trebuie sa functioneze corect la orice masina , indiferent de marca, sunt vitale pentru controlul in timpul condusului. La asta m-am gandit eu. Tu, in schimb, in loc sa faci un cometariu pertinent referitor la articol, ii jignesti aiurea pe cei care posteaza alte comentarii - atat poti tu sa gandesti si sa "scri" .

  • DST, vineri, 29.01.2010 14:47
    @Etienne

    Bai fraiericiule, am multi prieteni in reteaua Dacia care vorbesc cu mii de clienti lunar, iar ce spui tu e o aberatie idioata. La fel de mare ca tine. Dacia are standarde de calitate bine puse la punct... Crezi ca daca ar fi fost ceva real si nu imaginat de tine, nu ar fi facut recall ? Te inseli amarnic.

  • MCD, vineri, 29.01.2010 17:22
    gripa porcina

    asta cu toyota e o mare porcarie facuta de americani ca sa scape de japonezi de pe piata lor auto, si sa isi vanda modele proprii de masini aflate la faliment Asta ca ala a murit din cauza pedalierului este o vrajeala, orice om care moare intr-o toyota/lexus a murit din cauza pedalierului asa or sa zica media in america si nu numai un fel de gripa porcina orice om mort a murit de porcina pe acelasi principiu se merge si aici, si chiar sa fie asa sa mori din cauza ca ti-a ramas acceleratia blocat atunci chiar tr sa mori pt ca esti prost de ambreiaj,(la manuala) frana, punct neutru nu ai auzit Sa imi dea mie un lexus si merg cu el 10 ani si nu o sa mor ca a ramas pedalierul blocat, pot sa mor ca am mers cu viteza, ca intra un tampit in mine s.a. asta cu pedalierul e ca la al care i sa blocat cruis control in oras Nu zic ca toyota nu a gresit constructia acceleratiei dar sa faci din tantar armasar... Cum am zis si mai sus acestea sunt niste jocuri facute de americani ca sa isi vanda ei tancurile lor aflate in faliment, atat nu mai mult