Volvo a anuntat motorul GTDi de doi litri si 203 CP
Volvo a dezvoltat un nou motor pe benzina, care se numeste GTDi si dezvolta 203 CP la 6.000 rpm. Unitatea de 1.998 centimetri cubi are patru cilindri si este supraalimentata cu o turbina.
Suedezii de la Volvo au dezvoltat un nou motor otto, intitulat GTDi, care furnizeaza 203 CP si un cuplu motor maxim de 300 Nm. Puterea maxima este oferita la 6.000 de rotatii pe minut. Acronimul GTDi inseamna Gasolin Turbocharged Direct Injection si prezinta o parte din avantajele tehnologice ale noului propulsor de la Volvo. Astfel, motorul GTDi de 2.0 litri beneficiaza de injectie directa, distributie variabila si un format extrem de compact. Scopul inginerilor Volvo a fost de a dezvolta un motor cu patru cilindri la fel de puternic precum unul cu cinci cilindri, dar la o cilindree de doi litri.
Cuplul motor maxim este oferit inca de la 1.750 rpm, lucru nemaintalnit in randul propulsoarelor otto cu patru cilindri. Valoarea maxima a cuplului motor este oferita pana la 4.000 rpm, iar motorul poate sa ofere 20 Nm suplimentari in regim de overboost. Motorul GTDi respecta normele Euro 5, are un raport de compresie de 10:1 si beneficiaza de un sistem inovator de supraalimentare. Suedezii de la Volvo au regandit modul in care o turbosuflanta este atasata unui motor astfel incat aceasta sa ofere performante maxime la o unitate cu cilindree redusa. Astfel, turbina a fost integrata in galeria de evacuare, care este realizata din otel si nu a mai fost adaugata prin intermediul unei flanse, asa cum este montata in mod obisnuit. Aceasta inovatie a fost patentata de catre cei de la Volvo si ofera un curs optim pentru gazele de evacuare, care maresc eficienta partii "calde" a turbinei.
Noul GTDi va fi montat pe modelele S80, V70 si XC60. In cazul lui S80, acceleratia de la 0 la 100 km/h va fi realizata in 7.9 secunde pentru transmisia manuala si 8.5 secunde pentru transmisia automata Powershift cu sase trepte. Volvo V70 inregistreaza valori cu 0.4 secunde mai mari decat in cazul lui S80 la accelerarea de la 0 la 100 km/h utilizand acelasi motor si aceleasi transmisii, pe cand XC60 are nevoie de 9.6 secunde, utilizand o transmisie automata cu sase rapoarte. Emisiile de C02 ale noului propulsor se situeaza intre 184 si 199 de grame per kilometru, extremele fiind S80 cu transmisie manuala si XC60 cu transmisie automata. Consumul de carburant mediul al noului motor GTDi este de 7.9, respectiv 8.4 litri la 100 kilometri pentru S80 cu transmisie manuala, respectiv automata, pe cand in cazul lui V70 acesta se situeaza la valorile de 8.1, respectiv 8.4 litri la 100 kilometri pentru modelele cu tractiune manuala, respectiv automata. Volvo XC60 inregistreaza un consum de 8.6 litri la 100 kilometri cu propulsorul GTDi cuplat la o transmisie automata cu sase trepte.
Via | AutomobilesReview
...2.0 de 205 cp s-a produs din '92 - vezi Lancia Thema. Ce ar fi interesant la Volvo ar fi distributia variabila, tehnologia turbo, gradul de emisii... dar parca mai e loc de performante, nu?