Volvo a anuntat motorul GTDi de doi litri si 203 CP

Publicat joi, 28.01.2010 18:38 de Sebastian Toma

Volvo a dezvoltat un nou motor pe benzina, care se numeste GTDi si dezvolta 203 CP la 6.000 rpm. Unitatea de 1.998 centimetri cubi are patru cilindri si este supraalimentata cu o turbina.

Suedezii de la Volvo au dezvoltat un nou motor otto, intitulat GTDi, care furnizeaza 203 CP si un cuplu motor maxim de 300 Nm. Puterea maxima este oferita la 6.000 de rotatii pe minut. Acronimul GTDi inseamna Gasolin Turbocharged Direct Injection si prezinta o parte din avantajele tehnologice ale noului propulsor de la Volvo. Astfel, motorul GTDi de 2.0 litri beneficiaza de injectie directa, distributie variabila si un format extrem de compact. Scopul inginerilor Volvo a fost de a dezvolta un motor cu patru cilindri la fel de puternic precum unul cu cinci cilindri, dar la o cilindree de doi litri.

Cuplul motor maxim este oferit inca de la 1.750 rpm, lucru nemaintalnit in randul propulsoarelor otto cu patru cilindri. Valoarea maxima a cuplului motor este oferita pana la 4.000 rpm, iar motorul poate sa ofere 20 Nm suplimentari in regim de overboost. Motorul GTDi respecta normele Euro 5, are un raport de compresie de 10:1 si beneficiaza de un sistem inovator de supraalimentare. Suedezii de la Volvo au regandit modul in care o turbosuflanta este atasata unui motor astfel incat aceasta sa ofere performante maxime la o unitate cu cilindree redusa. Astfel, turbina a fost integrata in galeria de evacuare, care este realizata din otel si nu a mai fost adaugata prin intermediul unei flanse, asa cum este montata in mod obisnuit. Aceasta inovatie a fost patentata de catre cei de la Volvo si ofera un curs optim pentru gazele de evacuare, care maresc eficienta partii "calde" a turbinei.

Noul GTDi va fi montat pe modelele S80, V70 si XC60. In cazul lui S80, acceleratia de la 0 la 100 km/h va fi realizata in 7.9 secunde pentru transmisia manuala si 8.5 secunde pentru transmisia automata Powershift cu sase trepte. Volvo V70 inregistreaza valori cu 0.4 secunde mai mari decat in cazul lui S80 la accelerarea de la 0 la 100 km/h utilizand acelasi motor si aceleasi transmisii, pe cand XC60 are nevoie de 9.6 secunde, utilizand o transmisie automata cu sase rapoarte. Emisiile de C02 ale noului propulsor se situeaza intre 184 si 199 de grame per kilometru, extremele fiind S80 cu transmisie manuala si XC60 cu transmisie automata. Consumul de carburant mediul al noului motor GTDi este de 7.9, respectiv 8.4 litri la 100 kilometri pentru S80 cu transmisie manuala, respectiv automata, pe cand in cazul lui V70 acesta se situeaza la valorile de 8.1, respectiv 8.4 litri la 100 kilometri pentru modelele cu tractiune manuala, respectiv automata. Volvo XC60 inregistreaza un consum de 8.6 litri la 100 kilometri cu propulsorul GTDi cuplat la o transmisie automata cu sase trepte.

Via | AutomobilesReview

  • ovi, joi, 28.01.2010 19:08
    2.0 de 205 cp

    ...2.0 de 205 cp s-a produs din '92 - vezi Lancia Thema. Ce ar fi interesant la Volvo ar fi distributia variabila, tehnologia turbo, gradul de emisii... dar parca mai e loc de performante, nu?

  • krm, joi, 28.01.2010 20:07
    205+

    loc de performante mai este cu siguranta...se scot din motoarele de 2l aspirate mult mai multi cai si fara injectie directa...dar la acest motor nu putearea in cai este primul factor ca importanta ci cuplul motor in turatii joase, noxele emise si formatul compact al motorului

  • Criss, joi, 28.01.2010 20:18
    Info

    Este motorul Ford ce va echipa si Focus si Mondeo si alte modele.Este un motor produs in grupul ford ce va fi imprumutat si lui Volvo

  • Flavyuz, joi, 28.01.2010 22:37
    Cuplu

    cuplul oferit este destul de bun, se apropie de cuplul motoarelor diesel de doi litri

  • ion, joi, 28.01.2010 23:01

    Am o indoiala ca in 92 era Lancia in stare sa il faca si Euro 5 motoru.Si Lancia nu este singura care facea motoare de peste 200cp in 92 un alt exemplu ar fi Opel Motorul de 2L pe calibra turbo

  • bvean, vineri, 29.01.2010 00:01
    gtdi

    Oare baietii astia nu au auzit de TFSi si TSI din grupul VAG. VAG produce motoare TSI de 1.4, 1.8 si 2 L de vreo 5 ani. Aceste motoare au fost si premiate cu titlul de motorul anului in cateva editii.

  • 1750 Tbi, vineri, 29.01.2010 00:09

    "Cuplul motor maxim este oferit inca de la 1.750 rpm, lucru nemaintalnit in randul propulsoarelor otto cu patru cilindri." ar trebui sa aruncati o privire la motorul de 1742 cc al italienilor care este prezent pe alfa 159 si lancia delta: 200 cp si 320 nm incepand de la 1400 rpm ,euro 5 ; deci se poate si mai bine din o capacitate cilindrica si mai mica .

  • LauCalin, vineri, 29.01.2010 03:39
    GTDI

    Nu performanta este principalul atu al acestui motor (de fapt in general nu asta e important la motoarele Volvo), ci tehnica si modul cum sunt construite. Turbina a fost integrata in galeria de evacuare, asta inseamna un motor mai compact, iar asta conteaza mult in cazul unui accident. Se pare ca Volvo are talent la asa ceva, V8-ul daca nu ma insel are (parca) electromotorul bagat undeva prin motor si s-a reusit sa il pozitioneze transversal pe puntea fata. Motorul asta a fost motivul pentru care Volvo a amanat lansarea lui S60. Daca nu era asa, Criss, motorul il puteau lua de la Ford inca din perioada de proiectare si lansau mai devreme S60-ul. Insa Ford nu a vrut sa mai dea nimic lui Volvo, pentru ca planuia sa vanda. Cat despre comparatia cu cei de la Vag (cilindree mica, motoare supraalimentate cu doua turbine), personal nu sunt fan al asa ceva. Sunt motoare cu o tehnica destul de complexa si scumpa (nici nu vreau sa ma gandesc cat ar consta turbinele alea). Poate este o idee preconceputa... astept sa ajunga cu bine pe la 200 000 de km si mai vedem :) Dar sincer sa fiu, cred ca motorul asta isi are "radacinile" in vechiu GDI de origine Mitsubishi (motorul a fost pe prima generatie S/40 si Mitsubishi Carisma)

  • Lache, vineri, 29.01.2010 08:22
    Gdi

    Deci VAG produce motoare cu injectzie directa de 5 ani.Numeroase premii,asa-i?Nimic de zis.In 1996 Mitsi producea un asemenea motor(GDI)Galantul avea asemenea motor.Un an mai tarziu,Nissan a produs motoare cu injectzie directa.Motoarele VQ(Celebrele V6 de la nissan,ani la rand unele din cele mai bune V6 din lume)Ce vreau eu sa subliniez,este ca VAG-ul a inceput sa faca asemenea motoare aproape 10 ani mai tarziu,iar toata lumea a cazut in"ass".Mama,ce a putut scoate VAG-ul!.Nu-i mai subestimatzi pe japonezi si coreeni.

  • C-G-C, vineri, 29.01.2010 12:03
    Din nou aberam

    Ce treaba are lansarea GTDixyz de la Volvo cu Lancia din '90 si Grupul VW? Important este ca odata cu banii asiaticilor vin si noutati de la Volvo, destul de rare in ultima vreme. Cuplul de 300 Nm si turatia joasa la care este atins sunt deosebite la motorul asta, dublate de consumul foarte redus pt puterea oferita. P.S.: @krm spune mai sus: "se scot din motoarele de 2l aspirate mult mai multi cai si fara injectie directa" Ia zi tu ma conferentiare care sunt motoarele alea aspirate de 2l care au cu mult peste 200cp?

  • LauCalin, vineri, 29.01.2010 13:31
    @C-G-C

    Nu stiu cat de rare pot fi noutatile, tinand cont ca urmeaza ca in scurt timp sa fie lansat noul S60, acum se lanseaza motorul asta, iar acum 2 ani s-a lansat XC60. Pana la urma Volvo nu are banii marilor constructori premium si nici nu este independent ca sa ia decizii cum vrea si cand vrea.

  • schumi, vineri, 29.01.2010 14:20
    @ion - intrebare-ntrebatoare

    Cat de greu este sa scoti pe piata un motor turbo de 2l si 205cp in anul in care ai castigat pt a 6-a oara la rand Campionatul Mondial de Raliuri ???!

  • MCD, vineri, 29.01.2010 15:44
    2l 270cp

    motorul de pe vw r are 265-270 cp 2.0l TSI si 350nm deci se poate si mai mult, acum depinde si de consum, fiabilitate s.a.

  • denon, vineri, 29.01.2010 20:01
    @C-G-C

    Honda s2000 2.0L aspirat 240hp,asta acum 10 ani.deci se poate ..

  • AndreiRN, vineri, 29.01.2010 22:56
    Motor Stresat

    Un motor cu o viata scurta de folosinta. Bravo Chinezilor ca ei o sa-l produca.

  • lexion, luni, 01.02.2010 13:50
    Volvo

    Ce imi plac specialistii de aici, sunt sigur ca toti ati avut masinile despre care vorbiti, inclusiv viitorul S60. AndreiRN, Volvo apartine de Ford si nu au motoarele produse de chinezi. Daca ar fi sa ne luam dupa logica ta, Aston Martin are motoare chinezesti....care sunt destul de bune. Iar despre multiplele premii luate de VAG pt motoarele lor, sunt numai si numai strategii de marketing, si minciuni, pentru ca motoarele lor sunt niste glume morbide. Mai ales cele mici si TDI-urile. Cine a mai intalnit masina careia la 100 000 km sa ii se crape un piston? Am patit eu pe un Golf de 1,6 si inca imi urasc zilele ca am cumparat asa ceva. De motoarele mai mici de la VW nici nu mai zic....sa ai consum de 12% din motor de 1,2? Pentru asta au luat premii? Iar ovi, eu am avut Volvo T4 din 96 tot cu distributie variabila si motor de 1948 cmc si 200cp, iar la 380 000 km masina mergea fara probleme. Volvo nu se lupta cu masinile care ajung la 100kmh in 3 secunde, ci cu masinile care ajung la sute de mii de km fara probleme....si deocamdata sunt primii cu masina la peste 4 milioane de km.

  • Noname, luni, 01.02.2010 18:43
    Cate ceva despre Volvo

    Vad sunt si cateva posturi aberante pe aici . Volvo in 1994 avea pe modelul 850 motor T5 de 225 Cp si 300NM cuplu asta din motor de 2.3 Turbo , motor care merge cu o presiune de 0.6 Bar , deci loc de CP si NM mai sunt , in conditiile in care motorul rezista la peste 1.3 Bar , . Volvo inca nu apartine de Gelly , dar cand va apartine , aia vin doar cu banii , restu ramane Volvo . Volvo nu are motore de Ford ci invers . Ford a preluat in 1999 divizia auto de la Volvo . Ford focus ST are motorul de Volvo amintit mai sus , iar Ford Focus RS motor de Volvo S60R . Ford are pe mondeo motor de 2.5T LPT de la Volvo ( 5 cilindrii in linie ) . Laguna 1 motoarele 1.6 si 1.8 sunt de Volvo . Acest motor de 2.0 si 205 Cp , are la baza motorul 2.0T de pe S40 si nu este un motor proiectat de Ford . Baza acestui motor a intrat in productie prin 1996 . Iar Volvo nu pune accentul pe putere si cate secunde pana la 100 , ci pune accentul pe calitate/pret , confort , ergonomie si mai ales pe emisii .

  • dem, luni, 01.02.2010 21:32
    ba boname

    esti nebun? Renault a pus motorul de 1.8 de p Volvo? fac si eu ca cei de la vw... am motor de audi!!!

  • dem, luni, 01.02.2010 21:33
    aaaaaaaa

    deci LOGANUL are motor de VOLVO????

  • noname, miercuri, 03.02.2010 16:30
    bah dem

    Ce legatura are motorul de pe logan cu cel de pe laguna ? Google it

  • VICTOR, vineri, 07.05.2010 23:31
    GTDI

    BA DENON 2.0 L ASPIRAT DE LA HONDA ARE 6 CILINDRI E CU TOT ALTCEVA ABERATULE