Viitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economic

Publicat miercuri, 27.06.2012 12:19 de Sebastian Toma

Toyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare.

Toyota Prius va primi un înlocuitor în 2015, care va fi mai uşor, mai economic şi mai aerodinamic. Cei de la Toyota pregătesc o caroserie realizată din materiale mai uşoare, cu o aerodinamică îmbunătăţită şi anvelope dedicate, care să îi confere un nivel mai redus al rezistenţei la rulare. Inginerii Toyota susţin că rezistenţa la rulare a anvelopelor pune cele mai mari piedici în reducerea consumului de carburant, aşa că au decis să se concentreze pe reducerea acestui element la minimum.

Pe locul doi în rândul priorităţilor inginerilor Toyota se află îmbunătăţirile aerodinamice, esenţiale la viteze întâlnire în afara mediilor urbane. Reducerea masei lui Prius vine pe locul trei în topul priorităţilor echipei de dezvoltare, acest element fiind îngreunat şi de costurile materialelor suficient de rezistente pentru a oferi rigiditate, dar suficient de uşoare pentru a reduce masa lui Prius. Ideea de reducere a masei nu este pentru prima dată pe planşa echipei de dezvoltare a lui Prius, japonezii intenţionând să producă a doua generaţie a lui Prius cu o caroserie din aluminiu. Ideea a fost abandonată din cauza riscului legat de acoperirea costurilor prin volumele de vânzări, japonezii asteptându-se la volume reduse de vânzări pentru Prius II, iar ideea caroseriei din aluminiu nu a ajuns nici pe a treia generaţie a modelului hibrid de la Toyota.

Prima generaţie a lui Toyota Prius a debutat în 1997, pe piaţa din Japonia. Debutul global al modelului a venit în anul 2000. De atunci, cei de la Toyota au vândut peste 2.6 milioane de unităţi la nivel global şi au extins gama cu două versiuni de carsoserie noi – Prius C şi Prius V. Totodată, actuaal generaţie a lui Prius, lansată în 2009, a primit şi o versiune Plug-in, care permite încărcarea acumulatorilor de la priza de curent alternativ pentru a extinde perioada de timp în care vehiculul este condus în modul cu zero emisii de CO2.

Via | InsideLine

  • Mafia, miercuri, 27.06.2012 21:14

    Acuma viitoarele modele BMW vor fi ele mai usoare si mai economice,datorita tehnologiei hybrid imprumutate

  • dan_grc, joi, 28.06.2012 18:27

    Nu vor fi mai usoare pt ca pe Bmw se va monta un numar dublu de motoare electrice.

  • Mafia, joi, 28.06.2012 18:44

    Domnule @dan_grc,dar Lexus de ce nu are montat un numar dublu de motoare electrice?

  • dan_grc, joi, 28.06.2012 20:12

    Pai sa-ti explic, pe un Bmw trebuie sa fie mai multe pt ca la drum intins se aseaza mai bine pe sosea, cat mai multe trebuie sa fie, deci stai linistit ca doar Toyota va avea modele mult mai usoare, mai putin cele cu motoare Bmw care sunt f grele. Asadar Toyota rulzz in continuare, nu-ti fa griji si va si mai "verde" decat este acum, chiar "verde" mat cu paiete.

  • Pinguinul_nuclear, joi, 28.06.2012 21:56

    Suna bine....mai usor si mai economik....si eu cred ca va fi si mai fasnet.Nu am nimik cu restul tarilor producatoare de automobile dar Japonezii ne lasa mereu cu gura cascata.

  • Mafia, joi, 28.06.2012 23:34

    @dan_grc......Nasol.Tocmai ma bucuram si eu ca acum datorita motoarelor Hybrid de la Toyota,BMW va avea si el motoare hybrid mai usoare si mai economice.Dar asta e se pare ca nu orcine poate fi ''number one'' asa ca Toyota.BMW-ul se bazeaza pe sportivitate,calitate si imaginea de marca,iar Toyota se remarca prin fiabilitate,ecologie si durabilitate.Fiecare are cate un lucru bun si cate un defect.Desi cei de la Toyota,au cam taiat defectele de pe lista.Trebuie sa fi foarte bun ca producator sa concurezi cu arma japoneza,desi nici arma nemteasca nu se lasa mai prejos...toti lupta de la un anumit nivel.