TOP 15: Pagini româneşti ale mărcilor auto pe Facebook
Facebook se impune încet-încet ca un canal de comunicare obligatoriu pentru companiile care vor să îşi promoveze produsele şi să fie mai aproape de clienţii lor. Iată primele 15 pagini ale importatorilor de maşini din România.
Exact acum un an de zile, Automarket vă prezenta un top al mărcilor auto cu cei mai mulţi fani de pe Facebook. Atunci, am folosit paginile internaţionale ale producătorilor auto. Astăzi, Facebook este un fenomen din ce în ce mai mare. Compania lui Mark Zuckenberg va fi listată în curând la bursă, iar în ziua de azi orice companie care se respectă trebuie să aibă o pagină de facebook pentru a fi mai aproape de clienţii şi prietenii săi. Adresa paginii de Facebook apare acum la datele de contact alături de numărul de telefon, adresa de e-mail şi eventual contul de twitter.
Am vrut să vedem care este situaţia paginilor Facebook pentru importatorii şi reprezentanţii auto din România. Situaţia este oarecum ciudată la noi în ţară. Avem pagini bine făcute şi actualizate des, dar şi pagini fără prea mulţi fani. Există însă şi mărci care nu au păşit încă pe teritoriul socializării virtuale.
15. Mitsubishi România - 2.038 de fani
Începem cu Mitsubishi. Marca japoneză are mulţi fani în România, dar pe Facebook a venit relativ târziu. Chiar și așa, a strâns peste 2.000 de fani, restul paginilor fiind sub această cifră și chiar sub o mie de like-uri Pagina este administrată de M Car, importatorul şi distribuitorul modelelor Mitsubishi în România. Aici sunt prezentate ofertele speciale, iar clienţii interacţionează direct cu reprezentanţii mărcii.
14. Smart România - 3.204 de fani
Parte din grupul Daimler, marca Smart are mulţi fani şi în ţara noastră. o dovedeşte şi pagina de Facebook a reprezentanţei din România. Ca şi în cazul mărcii Mercedes-Benz, importatorul a delegat serviciile de comunicare către o agenţie de PR care se ocupă inclusiv de paginile de Facebook ale celor două mărci.
13. Mazda Playground - 3.838 de fani
Mazda are un nume diferit pentru că spiritul mărcii te îmbie la joacă. Nu am găsit uşor această pagină, aşteptându-ne ca toate denumirile să conţină şi numele ţării. Dar există şi este actualizată periodic.
12. Chevrolet România - 4.118 fani
Chevrolet s-a alăturat anul trecut în toamnă importatorilor din România reprezentaţi pe Facebook. A crescut până peste 4.000 de fani şi este actualizată zilnic. Au existat şi concursuri cu premii şi se interacţionează constant cu clienţii şi cu cei care au avut întrebări sau curiozităţi vizavi de marca americană.
11. Volkswagen România - 5.932 de fani
Marca germană este extrem de bine văzută în ţara noastră, dar faptul că s-a alăturat târziu Facebook-ului justifică numărul relativ scăzut de fani.
10. Mini România - 6.320 de fani
Partea simpatică a importatorului BMW România este marca Mini. O marcă puternică şi foarte bine văzută la noi în ţară. Mini a adunat peste 6.000 de fani pe pagina de facebook. Pagina este excelent structurată şi beneficiază de actualizări constante şi alte interacţiuni.
9. Ford România - 8.163 de fani
Ford România este pe locul nouă cu peste 8.000 de fani în comunitatea virtuală. Cei care urmăresc pagina au parte de informaţii despre Ford şi activităţile din România. Acest lucru va devenii din ce în ce mai interesat odată cu lansarea producţiei de modele Ford la Craiova.
8. Opel România - 8.537 de fani
Mărcile germane sunt bine văzute în România şi acest lucru nu este un secret. Opel a venit pe Facebook anul trecut şi de atunci a crescut constant în ceea ce priveşte numărul de like-uri. Pagina are concursuri, informaţii şi multe fotografii pentru fanii mărcii.
7. Mercedes-Benz România - 10.953 de fani
Prima marcă din România cu peste 10.000 de like-uri este Mercedes-Benz. Pagina autohtonă a mărcii din Stuttgart este actualizată constant, dar avea nevoie de ceva mai multă culoare şi mai multă interacţiune cu fanii mărcii.
6. Toyota România - 11.253 de fani
Comunitatea Toyota este una dintre cele mai mari. Clienţii mărcii japoneze sunt fideli şi pagina de Facebook a fost creată exact în stilul conservator al mărcii.
5. Dacia - 19.451 de fani
Dacia nu are o pagină de Facebook dedicată pieţei româneşti, dar are o pagină internaţională unde postările se fac în limba engleză. Are aproape 20.000 de fani care pot afla informaţii despre modelele Dacia şi despre implicarea mărcii în Trofeul Andros, competiţia auto pe circuite de gheaţă. Dacia mai are în schimbi pagini satelit create pentru diverse evenimente sau de fanii mărcii.
4. Suzuki România - 21.709 de fani
Surpinzător, importatorul autohton Suzuki este extrem de activ pe Facebook. Fanii mărcii japoneze au parte de numeroase concursuri şi multe alte interacţiuni.
3. Citroen România - 24.372 de fani
Citroen este primul importator pe podiumul paginilor de Facebook ale importatorilor auto din România. Citroen a investit mult la capitoul comunicare de când a venit în România cu reprezentanţă directă. Marca franceză a devenit foarte vizibilă la noi în ţară şi nu putea neglija şi comunităţile virtuale de socializare. Pagina Citroen România este extrem de activă şi fanii sunt atraşi constat cu concursuri cu premii.
2. Nissan România - 27.028 de fani
Nissan România are pagina de Facebook cu cea mai rapidă creştere a numărului de fani. Nissan s-a alăturat Facebook-ului îpe 5 decembrie 2011 şi a ajuns extrem de rapid la peste 25.000 de fani.
1. BMW România - 51.574 de fani
Campionul absolut la socializare virtuală auto este BMW România. Pagina mărcii bavareze este foarte bine făcută şi bine administrată. Fanii au la dispoziţie jocuri, concursuri şi cele mai noi ştiri din universul BMW şi acest lucru se reflectă în numărul de peste 50.000 de fani.
Imi place faza cu "Exact acum un an de zile". De ce nu "un an de saptamani" sau "un an de luni" sau "un an de trimestre"? Aoleu... domnii redactori...