
SUA va renunța la subvențiile pentru mașini electrice
Congresul american a anunțat faptul că la 30 septembrie creditele fiscale de 7.500 de dolari pentru achiziția vehiculelor electrice noi vor expira.
Este sfârșitul drumului pentru creditele fiscale acordate vehiculelor electrice în SUA. Legislația amplă privind taxele și bugetul, aprobată joi de Congres, înseamnă că ajutoarele fiscale de 7.500 de dolari pentru achiziționarea sau leasingul de vehicule electrice noi vor lua sfârșit pe 30 septembrie, la fel ca și creditul de 4.000 de dolari pentru vehicule electrice second-hand, care au stimulat vânzările de vehicule ecologice în ultimii ani.
Coaliția pentru Electrificare, un grup de susținere a vehiculelor electrice, a declarat joi că pe măsură ce vehiculele electrice câștigă o cotă tot mai mare din piața auto globală, este evident că viitorul transportului este electric, iar acest proiect de lege cedează rolul Americii în acel viitor.
Congresul a aprobat pentru prima dată un credit fiscal de 7.500 de dolari pentru vehicule electrice în 2008, care a fost eliminat treptat după ce producătorii au atins pragul de 200.000 de vehicule. Creditul a fost extins în 2022 pentru a acoperi vehiculele în leasing, iar plafonul per producător a fost eliminat.
Separat, producătorii auto americani urmează să beneficieze semnificativ de pe urma versiunii finale a proiectului de lege, care elimină penalizările pentru nerespectarea cerințelor privind consumul mediu corporativ de combustibil. Această măsură le face mai ușor producătorilor să construiască vehicule pe benzină.
Anumiți analiști auto au declarat că eliminarea creditului fiscal în mai puțin de 3 luni va duce la o creștere semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice, printr-un val de achiziții anticipate, întrucât unii consumatori își vor grăbi achizițiile planificate pentru mai târziu, urmate de scăderi accentuate ale vânzărilor.
În versiunea finală a proiectului de lege, Congresul a renunțat la o taxă anuală planificată de 250 de dolari pentru vehiculele electrice, destinată finanțării reparațiilor drumurilor, precum și la cerința ca Serviciul Poștal al SUA să vândă flota sa de vehicule electrice de livrare.
via Reuters
Nimic nu se pierde, translatia reprezinta solutia. Bugetul oferit de SUA pentru EV trebuie translatat gunoierilor emisiilor din Romania, mai ales ca fruntasii de la Bucuresti sustin ca ne leaga un parteneriat strategic cu SUA. Avand in vedere dimensiunea liliputana a pietei auto neaose vs SUA, se impun a fi facute anumite corectii pentru a recompensa cum se cuvine fiecare pomanagiu autohton care sustine ca o arde exclusiv Eco: 7 500 USD X 100 = 750 000 USD pentru fiecare EcoBonus. Intr-o astfel de abordare infailibila, estimarea personala este ca o sa detronam Norvegia in cateva zile, iar @Mihăiță o sa fie disponibilizat de Automarket.ro....