
Stellantis ar putea închide fabrici în Europa din cauza amenzilor pentru emisiile de CO2
Grupul Stellantis avertizează că ar putea fi forțat să închidă mai multe fabrici în Europa din cauza amenzilor pentru depășirea emisiilor de CO2. Atât Stellantis, cât și alți producători, riscă amenzi de până la 2.5 miliarde euro.
Începând din acest an, producătorii auto vor trebui să respecte noi cerințe cu privire la reducerea emisiilor de CO2. Cei care nu vor respecta noile cerințe vor fi amendați cu sume care pot ajunge chiar și în rândul miliardelor de euro.
Cei mai mulți producători au încercat să convingă Uniunea Europeană să relaxeze puțin cerințele pentru a permite mai mult timp de adaptare. Chiar și așa, unii producători precum Stellantis spun că acest obiectiv nu va putea fi îndeplinit la timp, ceea ce va duce la acumularea de amenzi uriașe.
Această problemă a fost scoasă în evidență de către Jean-Philippe Imparato, directorul al operațiunilor Stellantis în Europa. Într-un discurs susținut chiar în parlamentul italian, Imparato a avertizat că Stellantis ar putea fi forțată să închidă fabrici în Europa din cauza acestor amenzi foarte mari.
„Am două soluții”, spune Imparato. „Fie forțez segmentul mașinilor electrice, fie voi renunța la vehicule cu motoare termice. Și prin urmare voi închide fabrici”, a declarat oficialul Stellantis.
Jean-Philippe Imparato a precizat că noile reglementări trebuie schimbate până la finalul anului pentru a nu fi închise fabrici în Europa.
via Economica
-
Vali, miercuri, 02.07.2025 18:39
Ce cum? Adica nici altii nu le pot indeplini? Pai care sunt aia? Eu intelesem ca dieselul e baza, ca apare motorina sintetica care reduce emisiile cu 150% Nu zicea BMW, Haudi si Mercedes ca mentin motoarele termice pana cand vrea muschiu' lor? Pai sa faca si stelantis la fel. Sa bage o alianta din aia smecheri, sa moara toti chinezii de ciuda :)) Radem glumim, dar cam multa putoare: In 2012 pe automaket aparea un articol interesant: https://www.automarket.ro/stiri/organizatia-mondiala-a-sanatatii-dieselul-e-cancerigen-45192.html In 2015 a aparut DIESELGATE. "In Europe, lung cancer is a major public health concern, ranking as the leading cause of cancer death. In 2021, nearly a quarter of a million people (226,500) died from lung cancer in the EU, accounting for 19.8% of all cancer deaths. Lung cancer deaths make up 4.3% of all deaths in the EU. " Bagati mare cu motorina si nu uitati: DIZAL-urile sunt baza evolutie Romaniei! La nivel European mai au cota de piata de sub 10%, dar in Romanica, cu atatia prosti, inca e Sus. Cu multumiri speciale lui Dan_grc, Dutz si fanii lor care le dau like.
-
Jian de la Calafat, miercuri, 02.07.2025 18:45
Cretinismul incomensurabil al factorilor decizionali europeni converg spre un deznodamant cat se poate de previzibil: Europa o sa fie ridicata la cer.
-
Mihai, miercuri, 02.07.2025 20:14
Ascultati voi ce zice bossul de la BMW: https://www.topgear.com/car-news/electric/bmw-boss-july-2025-target-euro-7-standard-entirely-unfeasible Deci clar asa e. Bine, sunt si unii care le respecta, dar nu sunt fiabile masinile :))
-
Gigel, miercuri, 02.07.2025 20:48
Fac multe valuri producatorii auto. Deja s-a stabilit ca trebuie amanate cu cel putin 2 ani, dupa care alti 2 si apoi nu mai avem nevoie de norme de poluare. Cam multe restrictii si norme! Propun sa se renunte la norme de poluare, la semne de circulatie, la reguli! Pana si copiii stiu cum merge treaba cu masinile, cum se conduc: https://hotnews.ro/video-copil-filmat-in-timp-ce-conduce-o-masina-pe-un-drum-din-dambovita-intra-inclusiv-intr-o-depasire-in-timp-ce-pe-marginea-soselei-sunt-oameni-anuntul-politiei-1823480 Fara numarrrrrrr! Ce poate sa iasa din tata cocalar?
-
Fanel, miercuri, 02.07.2025 22:28
Ia fiti atenti aici: https://www.automarket.ro/stiri/stellantis-se-opune-amanarii-tintei-de-emisii-de-co2-pentru-2025-in-ue-119595.html Voi va dati seama cine conduce Industria auto??? Unii fac aliante, altii declara ceva azi si se schimba maine. Numai incompetenti!
-
Catalin, miercuri, 02.07.2025 23:36
Stellantis, ia vezi la Audi AG cum au reușit ei sa transforme vreo 10 uzine in Zero Emisii. Acum cateva luni AM a publicat un articol extrem de elogios, la nivel de punpinkurism, cum s-a reușit această performanță unică la nivel global
-
Trilulilu, joi, 03.07.2025 06:35
Agenda 2030 se desfășoară sub ochii noștri
-
Dutz, joi, 03.07.2025 07:24
Dă-le dreq de fabrici. Cumpărăm totul din China… cum cu ce bani? Să ne dea chinezi, ce naiba o să facă cu tot ce produc? Acuma pe bune, cum adică “să forțez pe electrice?” adică este piața, ai comenzi și matale nu produci? Stellantis are printre cele mai mari probleme din cauza strategiei pentru electrice și cele mai mari întârzieri și amânări chiar de ordinul anilor în lansarea proiectelor. Au modele care nu vând nici 10% din cat au planificat!!! Cam asta este problema la Stellantis nu amenzile pentru emisii care se aplică tuturor. Sunt curios când se trezesc deștepții Europei și o să-și asume răspunderea pentru mizeria creată. Este primul pas pentru a genera soluții reale, altfel pam, pam… vremuri de rahat.
-
bravos, joi, 03.07.2025 11:17
asa le trebuie. au renuntat la diesel care polueaza cu noxe, nu cu co2
-
Jian de la Calafat, joi, 03.07.2025 12:30
@Dutz Exista cumva date certe cu privire la stocurile de BEV la nivel global? Multumesc anticipat.
Dutz, joi, 03.07.2025 21:28Dar cine ar vrea să știe “adevărul”? Pe principiul dacă nu știi nu există… problema!!! Cert este că pe state vânzările de BEV-uri au luat-o rău de tot la vale. Inclusiv Hyundai a “rupt tăcerea”. In urma cu 2 ani planul pe 2025 la Jeep Recon ara 119.512 mașini produse… planul actualizat 1.357. La Wagoneer 137.736, cel actualizat 10.712. La Charger 184.456, cel actualizat 13.111. Trage tu concluzia… că-mi place cum l-a spui ;)
-
petrush, vineri, 04.07.2025 11:27
e ca la poker. cand jucau in doi, clientul cu marketingul, era cum era. acum a intrat in joc si politicianul, care vrea sa schimbe regulile jocului.si toti merg la nv. e o cacealma. sigur de la poluarea globala in europa sunt temperaturi extreme si in romania e seceta. si ce ? in africa si in australia e asa de cand lumea.
-
tinoS, vineri, 04.07.2025 21:04
Nu stiu cum dar motoarele diesel de la Fiat lasa in spate un miros greu ,toxic chiar si la masinile de 2-3 ani.
-
Elektrikkk, sâmbătă, 05.07.2025 10:07
Cifrele arată o creştere an de an de vânzări de maşini electrice în Europa, chiar şi în lume. Sunt anumite luni în care mai sunt scăderi dar pe tot anul, vânzările de EVs cresc. Marea problemă a Stelantis este lăcomia şi prostia.
-
Elektrikkk, sâmbătă, 05.07.2025 10:13
Cine are maşină electrică (serioasă, nu cele făcute în scârbă de anumite companii ca să nu ia amenzi) ştie că sunt net superioare maşinilor termice şi nu s-ar întoarce niciodată înapoi la termice, având : 1) mult mai silenţioase (un cei cu boxa de manele, nu la pasă) 2) accelerează mult mai repede 3) cuplu instant 4) nu poluează (bateriile se reciclează, plus sunt foarte căutate pentru power wall; benzina cu CO2 în atmosferă acolo rămâne mii de ani !!!) Nici nu zic de partea de azoti.. 5) dacă ai casă cu panouri, practic un 5 - 25 km pe zi ai gratis mereu (150 - 750 km pe lună)
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 25 iulieBYD va produce modele electrice în Pakistan din 2026Producătorul chinez BYD intenționează să lanseze prima sa mașină asamblată în Pakistan până în iulie sau august 2026, pentru a valorifica cererea în creștere de vehicule electrice și hibride plug-in din regiune. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 25 iuliePagani creează o reședință de lux în Miami, cu garaj proiectat însuși de Horacio PaganiReședințele de lux inspirate din lumea auto au cunoscut o creștere spectaculoasă în popularitate, iar numeroase mărci prestigioase s-au implicat în acest segment. Printre ele se numără și Pagani, care a încheiat un parteneriat cu Riviera Horizons pentru realizarea unui turn exclusivist în North Bay Village, Florida. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 24 iulieȘeful Porsche: „Modelul nostru de afaceri nu mai funcționează”Într-un e-mail adresat angajaților mărcii, Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a avertizat că modelul de afaceri consacrat al mărcii germane nu mai funcționează. În prezent, Porsche se confruntă cu o scădere mare a vânzărilor în mai multe piețe importante. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 24 iulieHyundai, lovită de tarifele lui Trump: scădere semnificativă a profituluiHyundai a raportat o scădere destul de mare a profitului în al doilea trimestru. Compania a fost puternic afectată de impunerea unui tarif auto de 25% de către Statele Unite. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 24 iulieO nouă criză la Volvo? Șeful de design al mărcii suedeze și-a dat demisiaJeremy Offer, designerul șef al Volvo Cars, și-a dat demisia. Rolul de interimar va fi asigurat de către Nicholas Gronenthal, actualul director de design exterior al mărcii suedeze. Citeste tot
Aoleu!