STUDIU: Hibrizii sunt cea mai ieftină soluţie de reducere a consumului de carburant

Publicat miercuri, 31.10.2012 18:18 de Sebastian Toma

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Carnegie Mellon, cea mai ieftină soluţie pentru reducerea consumului de carburant vine sub forma hibrizilor, nu prin vehiculele electrice.

Hibrizii sunt cea mai economică soluţie pentru a reduce consumul de carburant la nivel mondial, anunţă cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon. Hibrizii au fost comparaţi cu vehiculele electrice a căror achiziţie era sprijinită de guvern, iar cercetătorii au comparat costurile de exploatare şi subsidiile guvernamentale pe întreaga durată de utilizare a unui vehicul şi au concluzionat că vehiculele hibride sunt mai avantajoase în prezent şi în viitorul apropiat.

Pe lângă autonomia ridicată, hibrizii care pot fi încărcaţi de la priză nu au nevoie neapărată de o infrastructură la fel de bine dezvoltată, iar o economie substanţială de carburant poate fi realizată prin încărcarea bateriei la domiciliu. În contrast, vehiculele 100% electrice obligă clientul să-şi încarce bateriile şi atunci când nu este acasă, ceea ce duce la necesitatea unei infrastructuri dedicate, mai ales când acele vehicule sunt folosite drept singurul automobil al familiei.

Cercetătorii sugerează ca guvernele să investească în vehiculele hibride care pot fi încărcate de la priză, în loc să sprijine dezvoltarea vehiculelor electrice cu acumulatori cu capacitate mai mare sau să creeze o infrastructură de încărcare pentru acestea. Studiul a concluzionat faptul că susţinerea guvernamentală a achiziţiei de vehicule electrice, a instalării de puncte de încărcare a vehiculelor electrice şi dezvoltarea unei reţele de încărcare pentru vehiculele electrice nu este cea mai eficientă folosire a fondurilor publice.

Via Thegreencarwebsite

  • cozappz, miercuri, 31.10.2012 20:46

    In loc sa avanseze la motoru ala cu hidrogen produs cu energie electrica din surse eoliene si solare, astia pierd timpu cu frectii gen hibrizi. Se vede ca inca nu aflasera de stirea cu olandezii zburatori si benzile lor de incarcare a bateriilor preconizate pentru urmatorul deceniu, ca alta era concluzia. Sau poate Exxon e ala care a comandat studiul, si daca tot e sa piarda, macar sa limiteze pagubele ??

  • danny, joi, 01.11.2012 10:24

    La cat de putin avansata e tehnologia bateriilor si la ce perspective de avansare mica are, concluzia mi se pare corecta. Pe termen lung, o tranzitie spre hidrogen pare mai plauzibila decat caratul bateriilor pentru cativa km, cu toate dezavantajele ce vin cu o masina exclusiv pe baterii (inlocuire costisitoare, timp indelungat de incarcare, eficienta in scadere in timp).

  • Marius, joi, 01.11.2012 11:25

    In Germania se poate stoca energie eoliana in Hidrogen si +CO2 rezulta Gaz Metan , nu inteleg de ce nu se dezv statiile de Hidrogen H2 si asa sunt rezolvate mai multe prbl. deodata !

  • AndreiRN, joi, 01.11.2012 16:50

    Ce multe pareri experte ....... Da, este foarte posibil ca rezultatul studiului sa fi fost influentat de petrolisti. Joaca cu hidrogen este o joaca foarte serioasa asa ca nu o sa apara pe mana publicului muuuuuulti ani de zile. Electricele prezente ofera performante deosebite si o economie fantastica in comparatie cu cele pe benzina. ($3 un plin)