Simbolul longevitatii
Se spune ca japonezii traiesc cel mai mult. In domeniul auto, acest lucru este valabil pentru modelul Corolla. Intra pe scena a zecea generatie a longevivului automobil.
Toyota nu vrea sa renunte la modelul Corolla. Desi a introdus un nou model in clasa compacta de numit Auris, Corolla va continua sa existe in aceeasi clasa dar numai in versiunea sedan. {i pentru a mentine interesul ridicat din partea potentialilor clienti a introdus generatia a zecea. Da, ati citit bine, a zecea generatie! Istoria modelului Corolla se intinde pe o perioada de 41 de ani, primul model Corolla fiind lansat in 1966. De atunci si pana astazi, 32 de milioane de unitati din acest model s-au vandut in intreaga lume. Corolla a fost cel mai bine vandut model din lume in anul 2005 cand in intreaga lume au fost vandute 1.4 milioane de unitati dintre care peste 850.000 au fost varianta sedan.
A zecea generatie schimba putin datele cu care eram obisnuiti. In primul rand, modelul a fost gandit de la bun inceput ca un sedan. Nu mai exista versiune in doua volume. Aici Toyota a introdus noul model Auris. Asadar, Toyota ofera acum in clasa compacta doua modele independente si diferite.
La prima vedere, noua Corolla este mai mare decat precedenta generatie. A crescut in lungime si latime iar spoilerele profilate accentueaza aceasta impresie. Fata de generatia a noua, actuala Corolla este mai lunga cu 130 mm. Inaltimea a ramas, insa, la fel. Liniile sunt familiare dar au devenit ceva mai indraznete. Exista cateva elemente de design imprumutate parca de la Lexus, brandul premium detinut de Toyota, ce dau noului model un aer business. In acelasi timp, exista o similitudine cu modelul Honda Accord mai ales in partea frontala.
La interior, atmosfera este specific Toyota. Finisarile sunt de calitatea obisnuita, comenzile sunt acolo unde trebuie sa fie, fara artificii de design prea neobisnuite. Ne-au placut butoanele pentru actionarea dezaburii si modul cum sunt luminate. Impresioneaza, de asemenea, indicatoarele de bord Optitron. Acestea sunt specifice marcii Toyota, dar acum se prezinta intr-o forma noua, cele doua ceasuri adapostind alte doua display-uri LCD in relief. Impreuna cu iluminarea reglabila galbui-portocalie, tot ansamblul are un puternic impact 3D. Neplacut este faptul ca Toyota pastreaza actionare computerului de bord de la un buton mic si migalos plasat chiar pe plansa de bord. Tot la minusuri trebuie trecuta si vizibilitatea, montantii fata fiind destul de grosi si obtureaza vizibilitatea in viraje.
Pentru noua Corolla sunt disponibile patru motorizari. Doua sunt pe benzina: 1.4 VVT-i 100CP si 1.6 VVT-i 125 CP iar doua pe motorina: 1.4 D-4D 90 CP si noul 2.0 D-4D 125 CP.
Modelul testat a fost versiunea 2.0 D-4D cutie manuala in versiunea de finisare de top Linea Sol. Noul propulsor diesel se face in primul rand remarcat prin zgomot. La rece, dar si chiar la temperatura optima, faptul ca sub capota este un motor diesel este evident. Noul motor ofera 125 CP la 3.600 rpm si 300 Nm disponibili intre 2.000 si 2.800 rpm. Motorul se dovedeste vioi mai ales in zona de cuplu si face fata bine atat traficului cat si autostrazii. Cutia de viteze cu sase trepte este precisa si usor de actionat. De remarcat sistemul de asistare a schimbarii treptelor de viteza. Pentru a obtine un consum eficient de carburant, Toyota a plasat pe bord doi martori care se aprind atunci cand sistemul considera ca este optima schimbarea treptei de viteza. Constructorul spune ca daca ascultam de indicatiile sistemului, consumul de carburant poate scadea cu pana la 5% in functie de stilul de condus. In realitate, mentinerea turatiei in orice treapta, aprinde martorul de treapta superioara . In general sistemul te face sa ti motorul in jurul turatiei de 2000 rpm. In ceea ce priveste consumul, Toyota spune ca noua Corolla D-4D de doi litri consuma 7 l/100 km in ciclu urban. Masina noastra de test a consumat in medie 8,5 l/100 km conform computerului de bord si avea parcursi doar 1000 km.
Suspensia este confortabila in oras, Toyota optand pentru sistemul McPherson in fata si punte semi-rigida cu bara de torsiune in spate. Nu este cea mai moderna solutie, dar in cazul noii Corolla, suspensia isi face bine datoria.
In Romania, preturile pentru noua Corolla pornesc de la 14.756 euro DDP. Modelul testat, Toyota Corolla D-4D 125 CP Linea Sol, costa 20.975 euro DDP la care se adauga si costul vopselei metalizate de 357 euro.