Sfaturi de la inginerii germani: aveţi grijă la adâncimea şanţurilor pneurilor de iarnă!

Publicat vineri, 09.12.2011 14:28 de Mircea Meșter

Dacă pneurile de iarnă ale maşinii dumneavoastră au o adâncime a şanţurilor principale de sub patru milimetri, e cqazul să le schimbaţi, arată un studiu al organizaţiei germane de ingineri GTÜ.

Cea mai mare organizaţie germană a inspectorilor tehnici auto independenţi, GTÜ, a publicat astăzi un raport care dă peste cap limitele de uzură cunoscute ale pneurilor de iarnă şi de vară. Conform GTÜ, o adâncime mai mică de 4 milimetri a şanţurilor pneurilor de iarnă face ca acestea să nu mai fie deloc eficiente pe zăpadă, pe suprafaţă udă sau pe gheaţă, consecinţele fiind astfel grave. 

"Pneurile sunt la limită chiar şi cu o adâncime de patru milimetri a şanţurilor", spune raportul inginerilor germani, care arată că distanţa de frânare pe zăpadă de la 50 km/h creşte cu şase metri dacă adâncimea şanţurilor scade de la opt la patru milimetri. Mai mult, dacă şanţurile au doar doi milimetri adâncime, distanţa de frânare creşte cu 11 metri, chiar dacă viteza cu care rulează maşina este cea legală în oraş.

Dacă viteza de rulare este de 100 km/h, distanţele cresc considerabil. Astfel, maşina mai parcurge 9 metri în plus pentru a se opri dacă adâncimea şanţurilor pneului este de 4 milimetri, iar dacă adâncimea este de doi milimetri vorbim de 14 metri în plus. 

Sfatul nostru este să măsuraţi adâncimea şanţurilor pneurilor de iarnă la începutul fiecărui anotimp rece. Dacă aceasta este de sub patru milimetri, aruncaţi pneurile şi achiziţionaţi-vă altele, notează inginerii germani la finalul raportului.

via | Auto-Reporter

  • TIKA, vineri, 09.12.2011 15:22
    Niste Cretini

    Pai de exemplu mircea badea merge iarna(numai pe gheata si zapada) cu slick-uri nici Chuck Noris nu face asta constant cu 200Km/h.

  • unckle, vineri, 09.12.2011 15:23

    adica cum .. nu ie bune si astea de am mers toata vara cu ele si ie aprope slikuri ? lasa dom'le ca la nemti au salarii nu ca pe la noi, de unde bani de alte cauciucuri.. ... si tot asa ...

  • Lamborghini, vineri, 09.12.2011 15:59
    Au dreptate !

    Inginerii astia au dreptate...ma uit pe la majoritatea masinilor cu cauciucuri de iarna SH si vad ca mai au putin si devin slick, iar unele nu mai au nici acele striati de pe crampoane. Deci poti sa te caci in ele...

  • Gi ZASS, vineri, 09.12.2011 17:08
    @TIKA

    Singurul lucru de care se tem Chuck Noris si Dumnezeu este Mircea Badea, asa ca nu are rost sa il pui in ecuatie.

  • joker, vineri, 09.12.2011 17:15
    adevarat doar..

    toate bune si frumoase numai bani sa fie, umbalam cu mercedes da nu avem bani de cauciucuri

  • Octav72, vineri, 09.12.2011 19:45

    Corect. In Germania nu sunt inconstienti, sa mearga cu anvelope de iarna la care de abia se mai vede profilul. Si inca un aspect. Sa nu creada cineva ca daca ia o anvelopa second de iarna adusa de undeva, aceea mai este in mintile ei. In vest nu cauta degeaba sa scape de anvelopele respective. Plus ca o astfel de anvelopa second are cativa ani de exploatare si si-a pierdut din proprietati. Cand este vorba de siguranta, nu ne jucam. Mai bine anvelope de iarna noi sau unele cu un grad mic de uzura.

  • Marius, vineri, 09.12.2011 21:01
    Adancimea pneurilor de iarna

    :)) Regula nemtzoteilor o fi valabila in Germania. In Romania se aplica alta regula: "aveţi grijă la adâncimea craterelor din sosele si la zapada care nu este deszapezita niciodata iarna" Auziti, in Romania mor tzaranii de foame cu Dacii, Opeluri, VW si Renaulturi cu "cauciuce second".....iar voi vorbiti de santuri sub 4 mm. :))) Hai sa fim oameni seriosi!

  • Marius, sâmbătă, 10.12.2011 15:39
    Nu degeaba 4 mm..

    in Germania daca faci un accident si se constata ca anvelopele au profil de sub 4mm iarna s-au 1.6 mm vara esti bun de plata asigurarea ta se duce pe apa sambetii , de aceea nu se merge pana la slik de frica legii si a consecintelor...nu ca nemtii au mai multi bani etc

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 10.12.2011 17:02
    @

    Corectare de catre nemti : Am realizat aceasta cercetare de marketing, pentru a ne umple buzunarele cu niste euroi, pentru a convinge prostimea sa cumpere anvelope in fiecare an.

  • SaabCuantic, duminică, 11.12.2011 00:55

    Ca de obicei, Octav 72 aduce un plus de confort pragmatic, daca ma pot exprima astfel :) Normal, cine intuieste ca toata tevatura mioritica cu "pneurile de iarna" (le-am aplicat de multe ori si imi stabilizau masina pe zapada, dar pe polei tot imi "fugeau" inclusiv cu lanturile suplimentare si daca nimeresti un tronson de drum care nu se prezinta decat astfel...) se ancoreaza puternic in tenebre politico-afaceriste, nu greseste! Se vede treaba ca "baietii dastapti" made in Romaneaua nu-l cunosc pe batranul Cuantic, iar cand o vor face, nu le va mai ramane timp nici pentru a se arata surprinsi.

  • adm, duminică, 11.12.2011 11:25

    Slik, neslik, eu stiu ca anvelopele au un semn (un dot) care atunci cand uzura ajunge la el trebuiesc schimbate. Restul sunt vorbe goale.

  • C-G-C, luni, 12.12.2011 06:59
    @adm

    Corect. Fiecare anvelopa are un marker. Atata timp cat nivelul profilului depaseste acel marker, ma doare fix de acei 4 mm, ca doar nu o stau in fiecare dimineata sa masor adancimea "santurilor". Cat despre Romania, anvelope SH si dumuri iarna, fiecare isi ia ce are nevoie, ce isi permite sau ce ii renteaza. Deocamdata suntem la jumatatea lui decembrie si avem temperaturi de +15 grade.

  • eu, luni, 12.12.2011 11:20

    fiecare stie cum sa-si echipeze masina...ati lasat chestia asta cu sfatul de la inginerii germani ca sa-i trimiteti pe oameni mai usor pe site-urile care vand anvelope si la care faceti atata reclama...

  • hai maaa..., luni, 12.12.2011 12:05
    e la mintea cocosului

    inginerii germani? ca un inginer roman nu putea s-o spuna p-asta?! sa-si bage in fund opiniile inginerii germani, mai ales aia de la TUV

  • Octavian, luni, 12.12.2011 13:27

    nu stiu cati v-ati uitat la anvelopele voastre de iarna, dar spre deosebire de cele de vara au 2 markere. Unul la limita legala si inca unul la limita recomandata de producator. Ale mele, continental, au marker-ul care recomanda schimbarea anvelopei la 4 mm

  • dan, luni, 12.12.2011 16:13
    adancimea santurilor pneurilor de iarna

    Acum inteleg de ce se cumpara cauciucuri second din Germania si toate au 4 mm uzura. Ei le dau de rele si noi le luam de bune. De 6 ani nu am facut vreun accident cu cauciucurile "aruncate" de nemti, nu o sa incep acum.

  • A9theR, luni, 12.12.2011 18:30
    bv dane

    bv dane ... baga mare... esti norocos fratica(sau poate faci 100-2de km pe iarna ;) ).Sper ca nu mergi cu aceleasi 4 anvelope de 6 ani din germanica sh..in cazul de fata mai scadem ceva km din cei parcursi efectiv pe zapada..