Sfaturi de la inginerii germani: aveţi grijă la adâncimea şanţurilor pneurilor de iarnă!
Dacă pneurile de iarnă ale maşinii dumneavoastră au o adâncime a şanţurilor principale de sub patru milimetri, e cqazul să le schimbaţi, arată un studiu al organizaţiei germane de ingineri GTÜ.
Cea mai mare organizaţie germană a inspectorilor tehnici auto independenţi, GTÜ, a publicat astăzi un raport care dă peste cap limitele de uzură cunoscute ale pneurilor de iarnă şi de vară. Conform GTÜ, o adâncime mai mică de 4 milimetri a şanţurilor pneurilor de iarnă face ca acestea să nu mai fie deloc eficiente pe zăpadă, pe suprafaţă udă sau pe gheaţă, consecinţele fiind astfel grave.
"Pneurile sunt la limită chiar şi cu o adâncime de patru milimetri a şanţurilor", spune raportul inginerilor germani, care arată că distanţa de frânare pe zăpadă de la 50 km/h creşte cu şase metri dacă adâncimea şanţurilor scade de la opt la patru milimetri. Mai mult, dacă şanţurile au doar doi milimetri adâncime, distanţa de frânare creşte cu 11 metri, chiar dacă viteza cu care rulează maşina este cea legală în oraş.
Dacă viteza de rulare este de 100 km/h, distanţele cresc considerabil. Astfel, maşina mai parcurge 9 metri în plus pentru a se opri dacă adâncimea şanţurilor pneului este de 4 milimetri, iar dacă adâncimea este de doi milimetri vorbim de 14 metri în plus.
Sfatul nostru este să măsuraţi adâncimea şanţurilor pneurilor de iarnă la începutul fiecărui anotimp rece. Dacă aceasta este de sub patru milimetri, aruncaţi pneurile şi achiziţionaţi-vă altele, notează inginerii germani la finalul raportului.
via | Auto-Reporter
Pai de exemplu mircea badea merge iarna(numai pe gheata si zapada) cu slick-uri nici Chuck Noris nu face asta constant cu 200Km/h.