Dacia Logan, în topul defectelor la inspecţiile TÜV din Germania
Dacia Logan este "campioană" la defecte în categoria 2-3 ani vechime într-un studiu TÜV realizat pe 7.25 de milioane de maşini. În plus, modelul din Mioveni s-a clasat pe locul al doilea la numărul de defecte în cazul modelelor cu o vechime de 4-5 ani.
Organizaţia germană TÜV a prezentat rezultatele studiului de fiabilitate din 2011. Veştile nu sunt bune pentru Dacia, Logan obţinând rezultate slabe la categoriile 2-3 ani vechime şi 4-5 vechime. Dacia Logan cu o vechime de 2-3 ani ocupă prima poziţie la defecte remarcate la inspecţia TÜV, iar la categoria 4-5 ani vechime, modelul ocupă a doua poziţie, după Renault Espace. De partea cealaltă a clasamentelor, Porsche 911 a fost cel mai fiabil model la categoriile 6-7 ani vechime, 8-9 ani vechime şi 10-11 ani vechime. Între timp, Toyota Prius a fost pe locul întâi la fiabilitate în cadrul clasei 2-3 ani vechime şi primul hibrid inclus în clasamentul de fiabilitate al TUV, a doua generaţie a modelului fiind responsabilă pentru rezultatul bun la fiabilitate.
Pentru acest studiu, cei de la TUV au analizat 7.253.709 inspecţii generale, derulate din vara lui 2010 până în vara anului 2011. Cei de la TUV notează defectele care duc la picarea inspecţiei şi studiul vizează procentul de defecte majore găsite de atelierele de inspecţie tehnică. În ciuda rezultatelor bune obţinute de Toyota şi de Porsche, studiul a avut o concluzie negativă: rata vehiculelor cu probleme grave a crescut la 19.5% din modelele testate, cu 1.9 mai mult faţă de anul trecut. O explicaţie posibilă ar putea fi înăsprirea criteriilor de testare TUV, în timp ce situaţia financiară a europenilor ar putea fi o altă motivaţie.
Modelele cu rezultate bune la testele TUV sunt Toyota Prius, Toyota Auris, Mazda2, Volkswagen Phaeton, Porsche Boxster/Cayman, Porsche 911, Toyota Corolla Verso, Toyota RAV4, Honda Jazz şi Toyota Yaris. Toyota se bucură de mai multe clasări pe primul loc la capitolul rate mici de defect. De remarcat rulajul mediu al vehiculelor implicate în studiu, ceea ce ar trebui să tragă un semnal de alarmă pentru ce interesaţi de importul unui automobil din Germania.
CLASAMENTE
MAŞINI VECHI DE 2-3 ANI | |||
Poziţie | Model | Rulaj mediu (mii de km) | Rată de defect (în procente) |
1 | TOYOTA PRIUS | 39 | 1.9 |
2 | TOYOTA AURIS | 38 | 2.6 |
3 | MAZDA2 | 34 | 2.6 |
4 | PORSCHE BOXSTER/CAYMAN | 31 | 2.8 |
4 | VOLKSWAGEN GOLF PLUS | 40 | 2.8 |
6 | FORD FUSION | 34 | 3.0 |
7 | TOYOTA COROLLA VERSO | 47 | 3.1 |
8 | MAZDA3 | 39 | 3.2 |
9 | OPEL AGILA | 25 | 3.3 |
10 | SUZUKI SX4 | 38 | 3.3 |
... | |||
118 | KIA SORENTO | 56 | 9.2 |
119 | PEUGEOT 407 | 62 | 9.4 |
119 | ALFA ROMEO 159 | 56 | 9.4 |
121 | CITROEN C4 | 46 | 9.5 |
122 | HYUNDAI ATOS | 30 | 10.0 |
123 | HYUNDAI SANTA FE | 54 | 10.1 |
124 | CITROEN C5 | 59 | 11.5 |
156 | FIAT PANDA | 34 | 11.6 |
126 | RENAULT ESPACE | 66 | 12.2 |
127 | DACIA LOGAN | 52 | 12.5 |
MAŞINI VECHI DE 4-5 ANI | |||
Poziţie | Model | Rulaj mediu (mii de km) | Rată de defect (în procente) |
1 | VOLKSWAGEN PHAETON | 76 | 2.4 |
2 | TOYOTA PRIUS | 62 | 3.3 |
3 | PORSCHE BOXSTER/CAYMAN | 45 | 4.5 |
4 | VOLKSWAGEN EOS | 51 | 4.9 |
4 | TOYOTA RAV4 | 62 | 4.9 |
6 | TOYOTA COROLLA VERSO | 68 | 5.2 |
7 | MAZDA2 | 49 | 5.2 |
8 | AUDI A8 | 112 | 5.3 |
9 | VOLKSWAGEN GOLF PLUS | 59 | 5.4 |
10 | TOYOTA AVENSIS | 75 | 5.8 |
10 | MAZDA3 | 63 | 5.8 |
... | |||
111 | PEUGEOT 407 | 84 | 16.8 |
112 | BMW X5 | 95 | 16.9 |
113 | RENAULT KANGOO | 68 | 17.3 |
114 | PEUGEOT 206 | 57 | 17.4 |
115 | PEUGEOT 307 | 69 | 18.0 |
116 | FIAT STILO | 75 | 19.1 |
117 | RENAULT LAGUNA | 81 | 19.6 |
118 | NISSAN PRIMERA | 78 | 20.6 |
119 | DACIA LOGAN | 69 | 21.1 |
120 | RENAULT ESPACE | 85 | 22.9 |
MAŞINI VECHI DE 6-7 ANI | |||
Poziţie | Model | Rulaj mediu (mii de km) | Rată de defect (în procente) |
1 | PORSCHE 911 (996) | 64 | 5.5 |
2 | TOYOTA COROLLA VERSO | 85 | 7.1 |
3 | TOYOTA RAV4 | 81 | 8.0 |
3 | HONDA JAZZ | 75 | 8.0 |
5 | TOYOTA AVENSIS | 91 | 8.1 |
6 | MAZDA3 | 76 | 8.4 |
7 | VOLKSWAGEN GOLF PLUS | 70 | 9.3 |
7 | MAZDA2 | 69 | 9.3 |
9 | FORD FOCUS C-MAX | 76 | 9.4 |
10 | TOYOTA COROLLA | 81 | 9.5 |
10 | FORD FUSION | 70 | 9.5 |
... | |||
95 | RENAULT CLIO | 76 | 25.3 |
95 | ALFA ROMEO 156 | 101 | 25.3 |
97 | MERCEDES M-KLASSE | 114 | 26.2 |
98 | RENAULT KANGOO | 93 | 26.6 |
99 | FORD GALAXY | 118 | 26.9 |
100 | VOLKSWAGEN SHARAN | 119 | 28.0 |
100 | SEAT ALHAMBRA | 115 | 28.0 |
102 | RENAULT LAGUNA | 105 | 30.3 |
103 | RENAULT ESPACE | 108 | 31.2 |
104 | FIAT STILO | 94 | 31.8 |
MAŞINI DE 8-9 ANI VECHIME | |||
Poziţie | Model | Rulaj mediu (mii de km) | Rată de defect (în procente) |
1 | PORSCHE 911 | 77 | 6.9 |
2 | TOYOTA RAV4 | 100 | 10.0 |
3 | HONDA JAZZ | 93 | 10.7 |
4 | TOYOTA COROLLA | 101 | 12.5 |
5 | TOYOTA YARIS | 93 | 13.0 |
6 | MAZDA MX-5 | 78 | 13.1 |
7 | FORD FUSION | 89 | 13.7 |
8 | VOLKSWAGEN GOLF IV | 115 | 15.4 |
9 | HONDA CR-V | 104 | 15.5 |
9 | TOYOTA AVENSIS | 125 | 15.5 |
... | |||
76 | RENAULT KANGOO | 118 | 29.6 |
77 | RENAULT SCENIC | 106 | 30.2 |
78 | MINI | 90 | 30.7 |
78 | ALFA ROMEO 147 | 110 | 30.7 |
78 | FORD KA | 59 | 30.7 |
81 | FORD GALAXY | 139 | 32.7 |
82 | VOLKSWAGEN SHARAN | 140 | 32.9 |
83 | RENAULT LAGUNA | 115 | 33.1 |
84 | FIAT STILO | 103 | 33.7 |
85 | SEAT ALHAMBRA | 148 | 34.1 |
MAŞINI DE 10-11 ANI VECHIME | |||
Poziţie | Model | Rulaj mediu (mii de km) | Rată de defect (în procente) |
1 | PORSCHE 911 | 90 | 9.5 |
2 | TOYOTA RAV4 | 108 | 10.0 |
3 | TOYOTA YARIS | 110 | 16.8 |
4 | TOYOTA AVENSIS | 137 | 17.6 |
5 | MAZDA MX-5 | 97 | 17.9 |
6 | MERCEDES SLK | 92 | 18.1 |
6 | TOYOTA COROLLA | 112 | 18.1 |
8 | SUZUKI VITARA | 107 | 18.4 |
9 | MERCEDES S-KLASSE | 149 | 20.7 |
10 | HONDA ACCORD | 124 | 21.0 |
... | |||
63 | OPEL ZAFIRA | 140 | 31.6 |
64 | MERCEDES E-KLASSE | 171 | 31.6 |
65 | VOLKSWAGEN PASSAT | 175 | 32.2 |
66 | FIAT PUNTO | 105 | 32.3 |
67 | CITROEN BERLINGO | 133 | 32.4 |
68 | ALFA ROMEO 156 | 137 | 34.4 |
69 | FIAT BRAVO/BRAVA | 120 | 36.0 |
70 | VOLKSWAGEN SHARAN | 168 | 36.5 |
71 | SEAT ALHAMBRA | 172 | 36.7 |
72 | FORD GALAXY | 161 | 37.9 |
73 | FORD KA | 57 | 38.9 |
Via | VDTUEV
-
alyx91, vineri, 09.12.2011 16:40@ ducu
si daca zicea ca e cea mai buna masina din lume nu mai ziceai ca e vrajeala.
-
ScorpyonVAG, vineri, 09.12.2011 16:45@
Pai trebuie sa le mai opreasca cumva vanzarile... Cum sa compari VOLKSWAGEN PHAETON si 911 de peste 100.000euro, cu un Logan de 5000euro ? =)) Fac pariu, ca un Logan este mult mai fiabil PHAETON.
-
hmmm, vineri, 09.12.2011 16:46
Eu am un Logan 1.6 16v din 2007 condus pe drumurile din Romania si sunt multumit. E o masina incredibil de robusta. De aia mi se pare suspecta statistica asta.
-
TIKA, vineri, 09.12.2011 16:48Sustin vrajeala
Fara doar si poate!!!Este o mega teapa data pt AM si cititori de fapt este in fata la PRIUS
-
duster, vineri, 09.12.2011 16:52
Prius cu atata electronica si cu atatea motoare si acumulatori sa pice mai greu ca un logan care-i chel? Nu se poate !!! Pai loganul e atat de simplu, ca practic n-are ce sa se strice!
-
Flo, vineri, 09.12.2011 17:46
Daca bine imi aduc aminte,parca acum ceva timp era clasat printre primele masini la fiabilitate.Mi se pare cam suspect,daca pentru cateva mii de km este fruntas la defectiuni,pentru cateva sute de mii cum ar fi? Pentru ca am vazut destule Loganuri cu 3-400.000 km!!! si inca functionau bine.Acum vreo 2 luni,am luat un taxi pe o distanta destul de lunga si cand am vazut ca avea pe bord aproape 400.000 de km am ramas destul de uimit,pentru ca toti zic ca nu e fiabil,dar soferul era multumit de achizita sa si chiar nu am simtit nici un disconfort in timpul calatoriei.
-
dion_vrg, vineri, 09.12.2011 17:52
Niste mincinosi ordinari.La inceput au spus ca se rastoarna foarte usor in curba la viteze foarte mici dar nu am vazut niciuna rasturnata...acum au scos-o pe asta ca sta foarte prost la capitolul fiabilitate...dar a mea are aproape 5 ani si i-am inlocuit un capat de planetara ,un bec,o bucsa si consumabilele.Ma intreb oare care va fi urmatoarea minciuna pe care o vor scoate ,pentru a denigra aceasta masina !E cea mai buna luand in calcul raportul pret /calitate!
-
agox, vineri, 09.12.2011 17:55nemti latra Dacia se vinde
Asa e e vrjeala. Eu am un Logan de 17 zile deja si nu a patint nimic. Deci eu cred ca e vrajeala.
-
ducu, vineri, 09.12.2011 18:34Dacia Logan, în topul defectelor la inspecţiile TÜV
Vad ca la primul post am multe manute rosii, dar la cati retardati sunt in Romania, ar fi si culmea sa nu gasesc si aici. http://www.automarket.ro/stiri/germania-dacia-sandero-locul-al-7-lea-in-topul-fiabilitatii-adac-in-clasa-37781.html Se pare ca acum 6 luni era in top 10 si acum e printre ultimele.Deci nu e vrajeala, nu? Si mai ganditi-va la un aspect: daca in Germania ar avea atatea probleme, oare pe drumurile noastre ar mai rezista?
-
Calingura, vineri, 09.12.2011 20:46
Astia fac testele dupa cum se plateste sau la plesneala. Acum cativa ani, cum spune si Ducu, Dacia era clasata in varf. Acum deodata e praf. In plus mai sunt si alte asociatii independende si clasamentele lor arata destul de mult alftel. Ceva nu se pupa. Pe de alta parte am remarcat ceva si o sa ma injure multi: daca BMW si restul nu apar in primii 20 inseamna ca rata de defecte este si mai mare. Nu ar fi trist? :)) (prefer insa sa cred ca nu pt ca de aici lipseste si Lexus si sa fim seriosi...)
-
Mihai, vineri, 09.12.2011 20:53foarte ciudat
peugeot 407 mai fiabil decat fiat panda?! hai ma lasi!!! 407 e o nenorocire de masina care troncane si scartaie din toate incheieturile dupa 70 000km... si nu scriu in necunostinta de cauza... iar peugeotul nu costa 8000 de euro ca loganu
-
Marius, vineri, 09.12.2011 21:13pro si contra
Ia mai lasati-i dracu si pe nemti, ca nu au venit astia de pe Marte, nu au nici 3 capatani si nu fac nici cucul mai mare decat noi. Sunt buni la tehnica, nimic de zis, dar nu sunt sfinti. E normal ca o masina ieftina sa aiba piese ieftine, prin urmare sa aiba si rezultate slabe. Iarna nu-i ca vara, cum zicea Basescu. Pe de alta parte, eu am un Sandero cumparat de nou, iar dupa 3 ani im pare o troaca. Si am menajat-o cat am putut de mult. Mi-am dat seama ca, masinile astea sunt o gluma. Iar francezii cer pe masinilea astea mult prea mult. Mai mult de 5000 eur cu tva inclus n-ar trebui sa coste. Smecheria este ca ele sunt fiabile 3-4 ani. Asa sunt gandite. Dar dupa aceea devin troace, din simplul motiv ca nu au calitate la piese. Mai concret, e de ajuns sa-ti pice cateva chestii, ca sa te determine s-o vinzi, sa-ti bagi ceva in ea, sau sa lasi gainile sa oua in ea. Vorba unui inginer electronist: "asta e...lucru romanesc".
-
lasati sf-urile..., vineri, 09.12.2011 21:21@Marius
Mars mah cu 3 ani ai tai... sandero e foarte fiabila ca masina si daca spui altfel, atunci sigur minti ca ai asa ceva sau e prima masina din viata ta (ceea ce ar explica multe).
-
Calingura, vineri, 09.12.2011 21:30
Prietene care te iei de Marius nu suntem pe maidan. Omul a fost destul de rezervat si de civilizat. Daca eu iti zic ca la Corolla am schimbat o bucata din coloana de directie pe la 20.000km imi spui ca mint sau ca e prima masina? Nu sunt multi care au grija de masini ca mine. Pur si simplu piesa aia a fost de foarte proasta calitate. Imi venea sa vand masina. Pe de alta parte am trecut prin multe altele cu masina si mi-a demonstrat ca cel putin exemplarul meu este cu mult peste Renaulturile din parcarea blocului. Si asta o spuneau proprietarii.
-
WTW, vineri, 09.12.2011 21:45
Eu atata pot sa zic. Am una din masinile din coada clasamentului, cumparata de la 80.000 km, acum are 180.000 si am schimbat doar niste bare (da se scrie bare, nu bari) stabilizatoare, un furtun de la turbo, niste rulmeni, 2 becuri si cam atat. Masina nu a fost menajata, nu am stat ca posesorii de tdi-uri; vai sa merg incet, vai sa se raceasca turbina, vai sa nu o forjez ca o sa consume ulei saracuta de ea, vai sa nu accelerez in curbe prea tare, vai ca o sa sara vopseaua asta ca e ecologica si mai stiu eu ce...etc. masina a fost folosita ca o masina si intretinuta ca atare atunci cand a fost nevoie cu piese de calitate, ca de asta e fier, sa mearga nu sa stau sa o bibilesc... deci din experienta cred ca topurile acestea nu reflecta realitatea intru-totul... seara buna
-
www, vineri, 09.12.2011 23:15
atatea pareri pro si contra...nu intelegi ca toate ''sondajele'' astea sunt facute pe interese? toate cedeaza la un moment dat!
-
LauCalin, sâmbătă, 10.12.2011 02:21
Stati putin, care e noutatea? Ca Logan e masina ieftina si calitate medie? Stiam. Ca daca te gandesti la cat costa e foarte fiabila? Stiam. Ca daca o raportezi la o masina japoneza, gen Toyota Auris, adica la masini care se pare ca inca mai domina statisticile de fiabilitate (asta desi unii sustin sus si tare altceva - prefer sa ii las in pace sa "e" multi priceputi in ale masinilor) nu mai e fiabila? Stiam. Si eu am mers cu Logan cu 400 000 de km. Si mergea. Si nici nu avea greieri. Si atat. Am insa o nelamurire: unde sunt domn'ne Renault-urile Megane si Laguna, alea de care tot zic unii de pe-aici ca au o fiabilitate foarte buna, indiscutabil peste concurenta , ca au iesit ca fiind cele mai fiabile din clasa lor la categoria 2-3 ani... Nu mai vreau sa ma contrazic cu nimeni. Doar ca atunci cand am incercat sa spun lucrurile astea am cam fost luat la misto. Sunt prea multi intelectuali care folosesc in vocabular cuvinte de intelectuali, gen mars, prost, idiot etc. Nu ma pot ridica" la nivelul lor. Nu are rost.
-
booo, sâmbătă, 10.12.2011 02:30dude,
ti-ai cumparat o masina de 5000 de euro si ai pretentiii sa te tina si 20 de ani fara probleme ? ce penibil
-
@booo, sâmbătă, 10.12.2011 08:11
Si ma rog ce masina premium scumpa tine 20 de ani fara probleme? Nu exista asa ceva amice.
-
C-G-C, sâmbătă, 10.12.2011 11:15TUV
Un alt mare rahat venit din Nemtia. Cat despre Toyota... cea mai no-name marca auto, pt ca nu are nici cel mai mic gram de personalitate. Singurul brand auto la care nu m-as gandi daca as vrea sa-mi iau o masina. Si mai vad pe unii ca se mai si mandresc cu ele... OMG.
-
booo, sâmbătă, 10.12.2011 11:35@@booo
Amice, n-am zis nimic de masini premium, cum ca ar trebui sa tina mai mult. Am zis doar de ideea de a-ti cumpara o masina ieftina si sa te plangi ca se strica. ... Pana la urma loganul nu cred ca e mai fiabil decat un reno, nu stiu de ce sunt unii asa mirati can vad topul asta, loganul a fost mai degraba conceput sa fie ieftin de reparat
-
demin2609, sâmbătă, 10.12.2011 11:40mici defecte, nu ca la Ford.
Ford is recalling more than 128,000 Ford Fusion and Mercury Milan sedans from the 2010 and 2011 model years because the wheels can fall off the cars !!! hahaha
-
ion, sâmbătă, 10.12.2011 11:52@booo
ce sa repari mah?! tu scrii din carti... cumpara-ti masina si pe urma scrie.. logan e masina fiabila, TUV a mai dat rateuri de-a lungul timpului. daca te ghidezi doar dupa ce scriu ei, atunci stai acasa...
-
booo, sâmbătă, 10.12.2011 12:12@ion
Normal, de ce as crede niste nemti care verifica 10 milione de masini pe an, cand pot sa-l cred pe nea' Ion de pe forum...
-
posesor logan, sâmbătă, 10.12.2011 12:41@booo
bine, ia-ti galusca de la TUV si scuteste-ne... posesorii de logan stiu altceva... stiu ca in 4 ani n-are ce sa ti se intample; n-ai nici pe dracu... mie in 4 ani am lovit-o de 2 ori, am condus-o pe cele mai nasoale drumuri de de tara si mai apoi chiar am intrat intr-o gura de canal descoperita (mii de multumiri coloratilor nostri care care fac bani la fier vechi). Dupa ce am nimerit gura de canal, a iesit praf si tandari din masina...am crezut ca s-a rupt in doua si mi-a distrus fata masinii. Am coborat, am schimbat pana si am plecat mai departe. Nu tu planetara rupta, nu tu batai, nimic!
-
booo, sâmbătă, 10.12.2011 12:45@posesor logan
Prietene, e vorba de statistici aici, nu de ce ai patit tu cu loganul odata intr-o groapa de canalizare descoperita
-
posesor logan, sâmbătă, 10.12.2011 13:17@booo
uite statistici aici: http://www.adevarul.es/stiri/actualitate/dacia-locul-3-topul-celor-mai-fiabile-masini-spania http://www.evz.ro/detalii/stiri/dacia-pe-locul-trei-in-topul-celor-mai-fiabile-masini-881303.html http://www.remembertoday.ro/articole-stiri/sursa/auto-moto/Topul-fiabilitii-ADAC-pe-2009---Logan-mai-fiabil-ca-Fiesta-Corsa-sau-Fabia-spune-ADAC-stire305855.html si astea sunt numai cateva... C spune tuv despre logan acum? probleme la direcţie, pierderi de ulei etc.?Ma lasi !! Daca era asa in 4 ani la cate loganuri sunt in Romanioa trebuia sa vedem o dara de ulei pe toate soselelele. Motoare zgomotoase mai spune TUV. Comparativ cu ce?!!! Cu TDI-urile si MPI-urile lor de pe VW care se stie ca intotdeauna au fost mai zgomotoase decat renault? Pe cine pacalesc ei? "Inginerii germani au penalizat în special variantele de bază, cele care nu au servodirecţie, airbag-uri laterale sau ESP. De altfel, lipsa ESP-ului e considerată cea mai mare problemă a Loganului." Ei na! Acum s-au trezit??
-
tonbar, sâmbătă, 10.12.2011 13:32TÜV
Daca s-ar face in Romania inspectiile TÜV, 90% dintre masinile din Romania n-ar mai avea drept de circulatie. Oare dece romanii prefera sa cumpere o masina secondhand direct din Germania...tocmai din cauza calitatii TÜV....care a ajuns sa fie un brand in lumea intreaga....inspectiile in Romania se fac pentru buzunarele romanesti...pretentiile sunt cu totul altele....Si bineinteles statistica este corecta...TÜV-ul verifica in mod special "siguranta" unui vehicul...si in privinta asta nu conteaza cat a costat o masina....eu mi-as dori sa conduc in siguranta si o masina de 7.000,- €.....
-
booo, sâmbătă, 10.12.2011 13:48@posesor logan
Ai observat ca statisticile tale sunt pana in 2010, iar astea din 2010 pana in 2011, nu ?
-
Marius, sâmbătă, 10.12.2011 13:51pro si contra
@ lasati sf-urile Sigur ai ajuns accidental pe automarket.ro! @ PENTRU TOTI CEI CARE AU POSTAT Consider ca nu exista masina perfecta. Toate au si plusuri si miusuri. Cat priveste fiabilitatea unui model, eu as avea in vedere fiabilitatea la 3-4 ani, respectiv la 5-10 ani. Si explic de ce. O masina se cumpara de noua, apoi se vinde second (1-2-3 propietari). Dupa care ajunge la dezmembrari pt ca nu se mai pastreaza o viata intreaga. Prin urmare, daca eu cumpar o masina noua, m-ar interesa fiabilitatea in primii 3-4 ani. Daca voi cumpara ceva second, ma intereseaza fiabilitatea ei intre 5-10 ani. Dar nimeni nu poate sa stie. Doar timpul va spune totul despre o masina. Consider ca nu germanii ar trebui sa testeze fiabilitatea masinilor, ci romanii. :))) In Romania tata se vede calitatea unei masini. Infrastructura e un veritabil poligon de incercare si teste auto. Carburantii sunt aditivati cu apa. Piesele sunt de origine si "de ocazie". Iar mecanicii au trecut de la vechile ciocane brute la testere si flexuri de taiat.
-
Calingura, sâmbătă, 10.12.2011 15:08pentru C-G-C
Ce ai patit? Ti-a casunat pe mine? Aici se vorbea de ceva concret nu de gusturi. Mie imi place Toyota cea stearsa, altuia Seat cel Enjoyneerit iar tie cine stie ce. Sa fii sanatos. Ce are una cu alta? In plus ar trebui sa citesti mai bine: desi am fost multumit de masina si per ansamblu nu am avut probleme cate au avut mai multi vecini de exemplu tot am recunoscut ca au dat-o in bara cu un defect rusinos la 20k. Cu alte cuvinte respectivul il balacarea pe Marius care a nimerit un Logan prost absolut degeaba. Se intampla. Daca intri pe forum la VW ai sa vezi ca se plang unii de niste probleme la masini noi noute de te ingrozesti. Pur si simplu unii au si ghinion sau nu au grija de masina.
-
qwe, sâmbătă, 10.12.2011 16:55Kia Carnival decedat subit :)
Unde e Kia Carnival ? Anu trecut era in acelasi "top TUV al rusinii" pe ultimul loc la 2-3 ani, 4-5 ani si 6-7 ani la mare distanta de penultima din fiecare grupa (de ani). http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-report-2011-die-zukunft-gewinnt/dok_view?oid=230509
-
ionut, sâmbătă, 10.12.2011 18:14of of,mai mai
va supara adevarul loganul,renoul si tot ce e de la francezi sant in capul listei, daca intorci lista, exact unde merita la ce penale sant
-
ccp, sâmbătă, 10.12.2011 18:26plictisitor deja
recunosc ca sint fan logan si fost posesor si m-am lamurit demult cu privire la nemaipomenita seriozitate nemteasca sau americaneasca sau frantuzeasca...daca veti citi ''n'' clasamente probabil veti gasi ''n'' masini clasate pe rimele locuri (sau printre primele) in functie de tara unde se fac...nu-i blamez pe cei de la TUV..bravo lor!!!! trag la aceeasi caruta numita germania...la noi sint 20 mil de idioti care trag in 20 mil.de directii
-
posesor caruta, sâmbătă, 10.12.2011 20:11
cei si cu nemti astea caruta mea in 800000km nu sa stricat de loc si nu ma pus in clasament,fara sa pun la socoteala ca mi-a murit calu cred ca eram oricum inaintea celor de la dacia si reno
-
dan, sâmbătă, 10.12.2011 20:51
@ccp BRAVO! in sfarsit un om care gandeste! BRAVO!
-
ovidiu, sâmbătă, 10.12.2011 23:58logan-baragan
am un laureat de 3 ani juma ,nu mi-a facut probleme deosebite ,dar au minusuri cu duiumul si anume > tabla coaja de ou se indoaie numai daca te uiti la ea ,vopsea de 2 lei parca e data cu indigo,masina am cumparat-o de noua scumpa cu draci 8450 euroi nu face mai mult de 3000 noua,am aproape 16 mii de km deja volanul este exfoliat,zgomote in interior de la motor au inceput sa apara si de sub ea,am schimbat pe garantie burduf schimbator dupa 1 an era praf nu facusem nici 4mii de km ,daca intri cu ea in parcare sigur iesi botit ori o portiera ,bandourile de pe portiere puse deampulea fara nici un rost,scaunul la sofer sa rupt reglajul lombar si nici odata nu l-am folosit, troncaneala la debreiere din viteza 1 ,consum nu mai spun pana in 12% asigurat ,reviziile la DEDEMAN BACAU DE CACAT CRED CA MI-AU SCHIMBAT SI STERGATOARELE NU MAI SPUN DE VOLAN SI ALTELE SONDA LAMDA AM OBSERVAT PE O RAMPA CA AVEA MAI MULTE GARNITURI DUPA CE AM IESIT DE LA REVIZIE , NU VA DUCETI LA REVIZII CU ELE CA VA FURA PIESELE BUNE DE PE ELE ,EU NU AM CUM SA DOVEDESC,DAR MI=AU SCHIMBAT VOLANUL CA ERA ROS DEDESUPT UNDE EU NU PUN NICI MANA SI NICI PICIORUL LA A TREIA REVIZIE NICI NU AM MAI FOST, NU AI NICI O GARANTIE E VRAJEALA ,DACA TE DUCI CU EA SI SPUI CA AI UN ZGOMOT ZICE CA ASA FAC TOATE CA E TEHNOLOGIC NISTE HOTI CE SA MAI PARCA AM FOST TAMPIT AMI VINE SA PLANG CE GRESEALA AM FACUT CAND AM CUMPARAT-O AU DREPTATE NEMTII...NUMAI DE BINE SA AUZIM!
-
asistentu, duminică, 11.12.2011 00:02
posesor chevrolet aveo, se spune ca aveo e mult mai prost ca loganu de ce nu apare si el atunci in lista asta ca in Germania sunt multe chevroleturi,eu cred ca e ceva rasism la mijloc sau invidie,ca vw nu vinde asa multe TATA cum vinde REnault Dacia.
-
danutz, duminică, 11.12.2011 00:05
Nu stiu care e treaba cu nemtii astia de-s asa de suparati si nici nu vreau sa emit ipoteze de genul radio shantz, cum ca ar fi o consipratie contra Dacia pentru ca se vinde prea bine. Tot ce stiu e ca la subsemnatul la firma s-au tot luat fel si fel de marci, nemtesti, frantuzesti, italienesti, iar de cativa ani s-a trecut masiv pe Dacia. Rezultatul? Cheltuielile cu parcul auto au scazut considerabil. Acum, nu zic ca-s perfecte, ba chiar multe Sandero in special au o mare problema cu nenorocita aia de caseta de directie, care se strica in primii 20.000 km, insa vizitele la service s-au rarit mult, iar cheltuielile cu intretinerea lor sunt intr-o mare scadere. Nemtii isi pot baga statisticile astea direct unde nu bate soarele atata timp cat realitatea se dovedeste a fi altfel.
-
OVIDIU, duminică, 11.12.2011 00:15LOGAN DE RAHAT
NU AM NIMIC CU MASINA ASTA DAR DACA FEREASCA SFANTUL MA LOVESTE CINEVA LA CE TABLA ARE MOR SIGUR IN EA ,ESTE UN SICRIU PE ROTI, PORTIERELE SUNT INDOITE PARCA SUNT BATUTE CU CIOCANUL ,DECI TABLA E CA FOAIA DE HARTIE,MASINA MI-A FOST DRAGA LA INCEPUT DAR PROBLEMELE AU INCEPUT SA APARAA DUPA 500 KM ZGOMOTE CUTIE,AMBREAJ FACE DE ZICI CA-I DIESEL,ACUM LA 15 MII AM UN ZGOMOT DE HARJAIALA DE LA MOTOR,NU ZIC CA MASINA MI-A FOST CA SI MEMBRELE MELE TIMP DE 3 ANI JUMA ,M-A AJUTAT FOARTE MULT,NU M-A LASAT NICIODATA,DAR AU PROBLEME SI PROBLEME,AM UN LOGAN 1,4 PH2 ,DACA MACAR TABLA AR FI FOST MAI GROASA SI CEVA APARATORI LA PORTIERE SI SEMIARIPI AR FI FOST CEVA ASA DUMNEZEU CU MILA...
-
ionut, duminică, 11.12.2011 19:20unde?
unde vinde dacia reno mai mult ca vw? probabil in catunul romania cat vinde grupul vag intr-o luna dacia vinde in doi ani
-
dumbravaandrei, luni, 12.12.2011 01:41si marmota...
in iasi, la compania Taxi 4U am vazut logan cu 945000 de km in bord. Din ce mi-a povestit soferul, altceva in afara de un disc de ambreiaj, 2 telescoape si consumabile nu a schimbat. Si la drumurile din urbea noastra a avut parte de provocari. Ca sa nu zic ca majoritatea taxi-urilor Logan din iasi au 3-400k km. Si daca rezista la noi, nu vad de ce nu ar rezista la ei...
-
C-G-C, luni, 12.12.2011 07:14@OVIDIU
Tu bati campii rau sau vrei sa ne iei de fraieri. Eu am avut Logan 1.4 Ph2 nou, timp de 2 ani de zile. In aceasta perioada nu am schimbat decat ceasurile de bord care aveau un defect de fabricatie, evident pe garantie. In rest nici macar un bec, doar revizii si benzina. Nu mi s-a cojit volanul sau schimbatorul, masina nu troncanea (desi dupa 2 ani de gropi nationale plasticaraia nu mai era la fel de stransa ca noua) etc. Iar nemtii chiar ne iau de prosti. Haide sa nu mai divinizam atat de mult nemtalaii astia care nu fac altceva decat sa-i protejeze interesele. Sunt zeci de mii de Loganuri in tara si nu am auzit nici un roman sa se planga de fiabilitate, indiverent de conditiile de exploatare. Ca nu are confortul unei masini mai scumpe este altceva, dar sa spui ca nu este o masina fiabila inseamna ca iti place sa mananci maro, indiferent daca esti roman, neamt sau orice alta natie.
-
daciapraf, luni, 12.12.2011 10:31
Pana una alta vad ca in top is japonezele, asa ca terminati toti cu vrajeala de 2 lei cum ca nemtii isi lauda propria marfa. Nu vad de ce se agita loganistii cu atatea spume, rata de defect de 12.5% nici nu-i asa mare tinand cont de pret.
-
LUCCI, luni, 12.12.2011 11:17Renault=Rebut=Remat
Unde sunt prietenii mei care laudau Renaultul zi de zi?Vad ca nu prea e loc de francezi in coada clasamentului,cu o exceptie;la categoria 10- 11ani nu e niciun Renault.Stiti de ce ? Pt. ca nu mai exista dupa atatia ani,sunt toate la Remat dupa 6 ani!!!!!
-
un cititor vechi, luni, 12.12.2011 12:23Logan e masina buna frustratilor
Aici vad ca s-au adunat sustinatori de toate natiile... sustinatori de coreene, italiene, nemtesti etc... e normal ca fiecare sa se bata cu pumnul in piept ca stiu ei ca loganul acolo isi are locul... chestia e ca niciunul nu are Dacia si nici macar Renault ca sa scrie in cunostinta de cauza. Totusi daca ii intrebi, te doare capul de ce fabulatii / nascociri scot. Unii ai zice ca lucreaza la uzina frate, altii ca au condus 1000 de loganuri... cand colo esti sunt niste parliti cu o kia, hyundai sau vw din 1900 toamna... Numai daca s-ar putea sa arunce cu noroi...
-
t, luni, 12.12.2011 13:00
e vreunul din comentatorii de mai sus stabilit in germania sau alta tara vestica? a trait mai multa vreme sa isi schimbe mentalitatea defecta "de rrromania"? acolo, unde clientul este respectat, acesta chiar are pretentii. e si normal ca logan s-a vandut ca painea calda la pretul promovat acolo (vorbim de programul lor "rabla" unde se vorbea de mii de euro din start) si de faptul ca are garantie 2 ani. dupa garantie incepe distractia, si de aici avum 2-3 ani, etc... un greier in romania e ignorat ca s-a invatat lumea. deh "e drumuri" proaste. ca miroase neplacut, ca scartie, ca se exfoliaza, ca nu merge, ca s-a ars. etc...noi ne resemnam si gasim solutii la indemana. neamtul se duce la garantie sa ii fie reparata masina, si apoi dupa garantie o vinde. viitorul cumparator, cand face tuv-ul constata cu stupoare ca masina are problemele x,y,z. in rrroania dai x lei si se rezolva, cu orice taraba. acolo te cam paste un viitor sumbru daca faci asa ceva. si nu se risca pt niste tarabe de masini. a picat, pa. si de aceea se vad diverse branduri, chiar si din grupul VAG la final de clasament
-
Antivirus, luni, 12.12.2011 13:28
Cand acelasi TUV a rasturnat A Klass la testul elanului, erau cei mai impartiali si mai profesionisti din lume. Acum, ca au indraznit sa spuna ca cea mai ieftina masina are si cele mai ieftine piese, automat sint niste nationalisti. Dar din ce vad eu, cam toti de la TUV-ul german, sint nationalisti japonezi. Unde este subiectivismul atunci?
-
muhahaha, luni, 12.12.2011 13:50schimba'ti neuronul ca e plictisit
@posesor logan ==> te rog frumos lasa analiza clasamentului in seama unor persoane cu 2 neuroni si mergi cu posesorii de logan sa-ti "schimbi pana" pina vezi rosu la semafor. Poate ma lovesc draq de unii care joaca x si 0 cu rotile in mijlocul drumului.
-
sandman, luni, 12.12.2011 14:30dacia
era de asteptat ca dacia sa iasa printre ultimele, masinile se strica des si piesele sunt f scumpe.
-
Bogdan, luni, 12.12.2011 15:22Daca nu putem concura cu loganul , sa incercam sa il dam la fund.
Este pur marketing , loganul ia din painea celor de la VW, nu din cea a mercedes , bmw, etc Iar daca ei nu sunt capabili sau mai bine zis lacomi la profit de sub 5000e la o masina de 7=8000 e (gen fox fabricat in india) incearca sa ia din clienti cu politici agresive.Nu ca loganul ar fi o minunatie, dar nici asa cum zic ei, ci doar o masina buna in pretul ei.
-
sor, luni, 12.12.2011 15:49jd power
Marca Dacia şi modelul Logan se află pe locul al doilea în clasamentul JD Power din Germania pentru anul 2010. Acest clasament a fost realizat în colaborare cu revista germană Auto Test şi este un studiu al satisfacţiei posesorilor de vehicule. Dacia a obţinut 836 de puncte din maximul de 1.000, la egalitate cu BMW, iar cei de la Mercedes-Benz s-au clasat pe prima poziţie. În categoria subcompactă, Dacia Logan s-a clasat pe locul al doilea. Dacia a intrat pentru prima dată în studiul JD Power în anul 2009, când s-a clasat pe poziţia 13 din 27. În raport cu ceilalţi constructori, Dacia a înregistrat cel mai rapid ritm de creştere în cadrul acestui clasament, reuşind să crească cu 11 poziţii în doar un an. Potrivit celor de la Dacia, această performanţă a fost rezultatul Planului de Excelenţă Renault în domeniul calităţii, ale cărui măsuri au fost aplicate şi pe platforma industrială de la Mioveni.Cei de la Dacia au vândut 150.000 de unităţi în Germania până la sfârşitul lunii mai 2010 de la debutul lansării pe piaţa germană. Compania de cercetare a pieţei JD Power a măsurat nivelul de satisfacţie a clienţilor în funcţie de patru criterii-cheie: atractivitatea vehiculului (performanţă, design, confort); calitate şi fiabilitate; costuri de întreţinere (consum, poliţe de asigurare, costuri de reparaţii) şi calitatea serviciilor reparatorilor agreaţi. Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-martie 2010, pe baza a 16.330 de interviuri online cu clienţii care au deţinut un vehicul timp de aproximativ doi ani. Au fost evaluate modelele a 25 de mărci, acoperind toate segmentele auto.
-
Dacia, luni, 12.12.2011 17:45Dacia - ză best car ever!
Hai, inu ma zapaciti!...Parca in urma cu ceva vreme era cea mai tare masina vanduta la nemti. Cumva nu v-ati mai luat comsioanele si v-ati gandit sa va "revansati" in acest fel? Nu era clar de la bun inceput ca aceasta masina nu are cum sa fie ca una Made in Germany? Succes la reparatii!
-
taxidriver, marţi, 13.12.2011 08:16
Testul suprem e pe drumurile din Romania. Intr-o Germanie cu drumuri ca-n palma, fara praf si carburanti de calitate, Loganul traieste ca-n puf... Nu ar lauda taximetristii loganul degeaba. Aici taximetristii nu iarta nicio groapa, iar motorina filtrata/strecurata din "surse proprii" e la moda. Totusi sunt multumiti.
-
unckle, marţi, 13.12.2011 10:36
ohohoooohohooo .. ce de sange :) .. cum se strâng rechinii (rechin = posesori renault/dacia, in cazul acesta) @cei care aveti o obiectie la adresa subiectului articolului : Ar trebui să vă dați seama că în momentul în care o mașină prezintă un defect la inspecție acesta este inregistrat intr-o bază de date. Această bază de date este sursa de informații pe care TUV o foloseste la alcătuirea statisticilor. O mașină care prezinta un mic defect, cum ar fi un cap de bara mai slab (asa cum spunea un nene mai sus ca a schimbat in cei 3 ani de posesie de logan), mașina este notata in baza de date iar posesorul trimis in service - mașina apare "cu defect" in statistica ... astă este. Pentru a mai calma persoanele care se agita si arunca injurii in stanga si in dreapta : Rata defectelor este o treaba diferita de costul reparatiei - la logan un cap de bara este 15Euro ... la un S este 300E + manopera de service. Loganul inca este o "alegere" buna daca privesti doar sumele pe care le platesti in service, chiar daca, procentual, se strica mai des ca alte masini. ... daca mai vrei si altceva decat sa mergi din A in B ... te mai gandesti :) @toti cei "multumiti" de dacia lor - este posibil ca altii sa nu fie multumiti cu atat. Ce-ar fi sa respectam si dorintele altora, chiar daca nu coincid cu ale noastre ;)
-
posesor logan, marţi, 13.12.2011 11:54@unckle
Tu scrii mah? tu care n-ai avut decat hoituri la mana a 2-a?! ne dai noua lectii? specialistul lu' peste, cumpara-ti un logan nou, exploateaza-l si pe urma scrie. Pana una alta, majoritatea dicteaza, iar in Romania, majoritatea spun ca-i masina buna si sunt multumiti (fara ghilimele ironice).
-
unckle, marţi, 13.12.2011 12:11
adevarul este ca daca suntem mai multi clar avem dreptate :) poti fi multumit de dacia personala si daca din cand in cand mai schimbi cate ceva la ea ... nu-i bai si nu-i nici o ionie ascunsa, dar in momentul in care schimbi ceva la ea, chiar daca tu esti multumit, intri in statisticile TUV ca fiind unul dintre cei care au avut nevoie de service. Sa stii ca si TUV spune ca majoritatea posesorilor de Logan sunt multumiti ( respectiv 87,5% dintr posesori nu au avut probleme la inspectii ) ... dar nu acesta era subiectul discutiei si nu prea inteleg de ce consideri ca trebuie sa-mi spui ca oamenii sunt multumiti de Loganul personal .. asta stiu si eu, nu cred ca am spus vreo data ca oamenii nu sunt multumiti de masinile lor. Imi place cand vad pe cate unii care, ascunzandu-se in spatele multimii, striga diferite treburi catre cei care nu impartasesc opiniile grupului ... dragul meu, daca sunteti multi nu inseamna ca si stiti mai multe ;) ps. hoitul meu sehaș mai ingroapa o generatie de Loganuri ;) asa ca, domnu' specialist, cand o sa conduci o MASINA, nu o DACIE, sa mai vii sa ne povestesti ce si cum... specialistu' lu peste, dat jos din caruta si urcat in logan chel de 6000E ... marsh ma ... (ia uite ca pot si io sa cobor la nivelul asta.. nu imi place.. dar pot)
-
io, marţi, 13.12.2011 12:23
Unckle esti mult prea plictisitor de citit.... Concluzia e simpla: cifrele pot fi masluite mai usor decat cred unii. Interese multiple...
-
filip, marţi, 13.12.2011 18:09@unckle
bravo ia-i batut la ei acasa
-
Moshu, marţi, 13.12.2011 20:29@unckle
aveam o parere mai buna despre tine. Acum, chiar ma indoiesc de opiniile tale. Nu cunosti multe, nu ar trebui sa generezi "definitii" . Toti avem permanent de invatat . Pacat
-
LauCalin, miercuri, 14.12.2011 00:11@io
Ai dreptate, pot fi masluite... inclusiv alea de bine. Sti tu... ;) Dar cum dom'ne de nu le masluieste nimeni pe cele ae japonezilor? Ca de vreo 10 ani sunt tot pe primele locuri in statisticile de fiabilitate si satisfactie a clientilor fata de masini. :))
-
alex, miercuri, 14.12.2011 08:44
Renault e importatorul nr 1 in Germania. Japonezii sunt outsideri, nu reprezinta un pericol asa mare cum il reprezinta constructori europeni ca Dacia sau Renault. Trebuie tinuti sub papuc la ei acasa altfel si-o iau in cap. In 20 de ani, doamne fereste, s-ar putea vinde mai bine ca vw sau opel la ei acasa.
-
unckle, miercuri, 14.12.2011 10:27
@ Moshu -- ar trebui sa fii mai explicit, nu prea vad de unde tragi concluzia ca "nu cunosc multe". Tot ce am spus este ca Loganul ala de care toata lumea este multumita (asa cum spun statisticile despre "satisfactia clientului") are mai multe probleme la reviziile tehnice din germania decat alte masini, lucru constatat cert si fara dubii de aia care au grija ca masinile de pe drumurile din germania corespund standardelor tehnice. Desi nu am facut o afirmatie directa despre cum faptul ca satisfactia clientului nu este acelasi lucru cu rata de probleme la reviziile tehnice .. cred ca este de inteles asta. Mi se pare normal sa fiu multumit de masina mea Dacia cand, la 2-3 ani, trebuie sa schimb un cap de bara sau o bucsa si ma costa 100E cu tot cu manopera de service si mi se pare la fel de normal sa fiu plin de spume daca trebuie sa schimb aceleasi lucruri pe noul meu 550i care a costat 120000E ... de unde vine si indicele de satisfactie a clientului mai mare pentru Dacia decat pentru BMW. Ceea ce articolul spune este cu totul altceva - articolul prezinta o statistica asupra ratei de defecte constatate la inspectiile tehnice periodice, nu este o chestie subiectiva obtinuta dintr-un "esantion reprezentativ" de posesori de masini. TUV nu face decat sa puna in fata lumii datele pe care le are relativ la TOATE masinile din germania care au facut inspectia tehnica periodica in anul respectiv. Ei nu fac statistici si alte belele - EI SPUN ca dintre toate daciile Logan prezentate la inspectie avem o rate de defecte constatate in valoare de .. X ... Nu este nevoie sa ne suparam, nu este nevoie sa aruncam cu injurii si alte remarci (de genul "aveam o parere despre tine dar se pare ca nu prea stii multe). Asta este realitatea - DACIA LOGAN a avut o rata de defecte de 12,5% la masinile de 2-3ani .. este o cifra obtinuta direct din baza lor de date despre TOATE masinile din germania ... ce vreti mai mult de atat ? Daca RARul nostru ar face publice datele cu privire la masinile oprite pe rampa la inspectie cred ca ar "arde" forumurile tuturor publicatiilor online din cauza posesorilor de [orice marca] din cauza faptului ca "preferata" ar aparea in top 3 la capitolul "noxe" ... ca asa-i pe la noi .. daca io am masina d'asta CLAR este cea mai cea marca si cea mai cea masina ...tipic pentru minti inguste ... care, din pacate, alcatuiesc cam 80% din populatia planetei (stiti voi cum este cu IQ si clopotul lui Gauss) revenind la Moshu - sper ca nu ai facut afirmatia din cauza ca ti s-a parut ca am zis io ceva "de rau" despre Dăciuța noastra mult iubita ... nu as vrea sa te icadrez in cei 80%...
-
Adrian, miercuri, 14.12.2011 21:06@unckle
Eu am o "nemtoaica" diesel, socru-miu are aceelasi model ca si mine (VW Bora full 2001 115TDIPD) .. si da, are un motor cam zgomotos dar fiabil si destul de puternic .... si ATAT. Pivoti/bucsi/capete de bara/telescoape/rulmenti, tot ce vrea "pusca" ta s-a schimbat la ele si o sa se mai schimbe destul de des din cauza drumurilor, dar gresesti sa spui ca o masina noua se poate compara cu una SH sau ca Sehasul tau o sa ingroape Logane noi. NU, nu o sa faca asta pentru ca si tu si ala cu Loganul o sa schimbati piese candva ca sa tineti masina "pe picioare". Asa ca lasa metaforele si talentele si incearca sa fi obiectiv. Vorba aia de la colt.. "parca nu locuiesti in Romania"
-
unckle, miercuri, 14.12.2011 21:33
eu nu am zis ca nu am schimbat nimic la masina ... in 11 ani este nevoie sa schimbi multe dintre piesele conumabile. Problema este ca, pentru romani, ambreiajul, cureaua de distributie, amortizoarele, uleiul de cutie, lichidul de frana si tot asa, nu prea sunt "consumabile" si considera ca schimband aceste piese interventia este ultra-extraordinara si ca au investit inimaginabil de mult ca sa aduca o masina la niste caracteristici tehnice optime . . . norocul masinii mele este ca eu nu am o astfel de gandire si jumatete dintre cele de mai sus le-am schimbat cand am cumparat-o, chiar daca nu era 100% nevoie sa le schimb. aia cu "sehașul" era asa "de gluma", nu trebuie sa iei literal toate afirmatiile de pe aici, lumea mai baga glume, ironii si mișoturi ;). Chiar si gluma fiind ... un logan din 2004 are deja bonus de fidelitate la atelierul de tinichigerie ... bine, nu toate, dar incidenta este probabil mai mare decat la unele cu tabla mai "sanatoasa"
-
MSt, joi, 15.12.2011 13:20topuri
Din pacate vad ca iar ajungem la discutia aia "a mea e cea mai".Topurile TUV sunt facute matematic, folosindu-se de date tehnice.Altfel spus, daca eu ma duc la service sa-mi schimb un bec pentru ca habar nu am sa-l pun singur, atunci aia este trecuta ca prezenta in service si conteaza in alcatuirea clasamentelor.Este o utopie sa comparam la fiabilitate Dacia Logan cu BMW. De ce? Clase diferite, target diferit, dotari diferite si, nu in ultimul rand, preturi diferite. Daca le consideram pe toate masini, si ne referim doar la scopul de a te duce din punctul A in punctul B, atunci da, putem gandi asa. Dar...daca ne intereseaza si cum te duce respectivul automobil...ei, aici e de discutat. Cu siguranta voi primi multe voturi contra, dar...se pare ca in ultimii ani japonezii sunt "la putere". Nu stiu de ce, dar parca germanii s-au prins de "reteta profitului Renault(sau masini frantuzesti in general)", respectiv masini mai ieftine, piese proaste. Inainte, cand spuneai "masina nemteasca" era clar ca "dai un ban, dar face".Acum, incep sa priceapa ca nu numai vanzarile le asigura existenta, cat partea de after sales.De aceea, dupa Golf 4 nu au mai continuat traditia masinilor rezistente. Francezii...iar o sa comenteze multi, dar... Renault mai are mult pana sa se ridice la nivelul Mazda, Honda sau Mitsubishi. Nu discutam de traditia, ci de fiabilitate, de modul in care functioneaza rezultatul unei linii de asamblare numit automobil. @Unckle si @LauCalin: Da, aveti dreptate, masinile frantuzesti sunt mai putin fiabile. Trebuie insa precizat si faptul ca lipsa de fiabilitate se regaseste uneori, cazul Loganului, in costul redus al pieselor de schimb si al pretului de achizitie. Dar...in cazul Renault e altceva.Acele masini sunt prea scumpe pentru ce ofera. Era un banc mai vechi, de pe vremea lui Ceausescu:"De cate ori poti sa iei curba cu o Volga la 60 de km/h! Raspuns: Doar o data!". Toate bune tuturor si, evident, mult bun simt si mult calm. Ne streseaza prea mult viata ca sa ne certam pe hobby-ul comun: masinile.
-
wegvarold, sâmbătă, 21.01.2012 10:54clasament
eu stau langa un atelier auto si am vazut ce probleme au cu partea electrica masinile nemtesti la 100000 km pica electromotorul se uzeaza la electromotor bucsele si am intrebat prietenii taximetristi cum e la logan electromotorul un fost coleg a zis el a schimbat electromotorul la 300000km a luat electromotor noi cel vechi a reparat tine de rezerva nemtii sant speriati de logan si sandero ca in 2009 a fost vindut la ei vreo 85000 bucati si ei nu mai vind opeluri si restul si neamtul sarac a cumparat cu 5000euro +rabla ca la ei rabla 2800euro merge 100000km si nu a dat 180000euro ca pe bani aia as lua un nissan juke de cit volkswagen golf si golfurile rup la drumurile noastre
-
ARD, luni, 30.01.2012 09:22TUV
@ dumbravaandrei :"in iasi, la compania Taxi 4U am vazut logan cu 945000 de km in bord. Din ce mi-a povestit soferul, altceva in afara de un disc de ambreiaj, 2 telescoape si consumabile nu a schimbat" Noroc ca nu s-a lansat inca Logan pe piata japoneza. Parca aud stirea. Japonezii se inscriu pe listele de asteptare la Logan si cu 5 ani inainte. Pietele auto din Romania sunt invadate de japonezi care cauta Logan SH. Honda si Toyota isi vor inchide portile din cauza scaderii vanzarilor. Din disperare Honda incearca sa-si inlocuiasca furnizorii de piese cu Topoloveni si ASAM Iasi calitatrea acestora fiind binecunoscute in intreaga lume.Logan declarata cea mai fiabila masina din lume. Garantia la Logan se extinde la 1.000.000 km.
-
Expertu59, marţi, 06.03.2012 18:17
Loganul este o masina pe care la 10k nu mai gasesti alta ca ea ! Fratilor MASINA NOUA !!! NU SH ! Fiecare isi lauda puiu dar nu e asa! Tatal meu are logan..de 4 ani,nu prea merge mult cu ea..are doar 40.000km..si arata impecabil si de schimbat..doar ulei si o singura data bujiile ! Un prieten de al meu detine cateva taxiuri,si are unu de 500.000 de km.. putin sub..decat ambreiaj,consumabile,discuri o data si amortizoare.. si..cum le exploateaza baietasii care le conduc sa nu mai vorbim ! EU am o nemtzoaica..un jetta 1.6,102 cp,cam putini,atat am avut cand luat-o,am decis ca mai bine am siguranta ! Si i-am pus si un gpl, cam scumpicel,dar fiind cel mai bun isi merita fiecare leut! O am de 4 ani,dar am 80.000 si i-am schimbat doar distributia..si placutele.. in rest ..toarce ! Nu tzacane nu pacane ! Nu are probleme cu bucse,amortizoare sau electromotor ! Unii vor spune ca dc gpl..ca se strica..nu se strica nimic,atunci cand pui ceva bun ! Tot ce conteaza e cum o exploatezi ! Cand iti bati joc de masina o sa isi bata si ea joc de tine,la fel este si cu loganu ! Ori de cate ori conduc masina tatalui meu sincer o conduc cu o mare placere..fite,ca domne are mii de cai in plus,ca se rastoarna..ca puii mei..fratilor..loganu este o masina nu un avion ! Nu comparai masini de 20 k cu una 10 k ! Clase diferite..scopuri diferite ! Preturile mai mici la piese si la intretinere parerea mea personala este ca te influenteaza cand cumperi o masina ! Pai cand vine vorba sa schimbi un ambreaj la un vw te astepti la o suma... ! Motoarele.. Renault sau nemtesti...parearea mea..nu mai sunt daciile alea vechi.. sunt cel putin 500.000 garantate..! Multi vorbesc si nu au ! Multa stima baieti !
-
RCristi, joi, 18.10.2012 21:25
Daca aduceti calculele da fiabititate la acelasi numar de km, rezultatele sunt surprinzatoare. Puteli pune si pretul corespunzator modelului...
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
Da,da,da, vrajeala asta este aceeasi de acum 7 ani cand Loganul se rasturna la 50 km/h. Studiu de 2 bani.