Senzatii pure
Despre 350Z stiam ca este o masina pura care ofera senzatii adevarate. Acum o putem experimenta si fara acoperis deasupra capului.
Nissan a conceput modelul 350Z Roadster in paralel cu 350Z inca de la nasterea acestui copil rebel. Designul apartine tot centrului Nissan California si desi nu este la fel de frumos fara linia curba a plafonului coupe-ului, roadsterul face clar parte din familie. Este de ajuns sa pliem plafonul din material textil si rasuflarea ne va fi taiata. Pentru ca atunci cand panza este inlaturata, Nissan 350Z Roadster arata incredibil.
Sub capota avem aceeasi inima cunoscuta de la modelul cu plafon de metal: propulsor V6 de 3.5 litri construit din aluminiu ce transmite cei 280 CP catre puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu sase trepte, un ax cardanic din fibra de carbon si un diferentia autoblocant. Nu exista optiune pentru cutie de viteze automata pentru clientii europeni, spre deosebire de cei din Statele Unite.
Pentru a pastra rigiditatea, desi plafonul de metal a fost indepartat, Nissan a operat o serie de modificari. Portierele au ranforsate suplimentar, precum si pragurile si montantii A. Podeaua a fost si ea intarita prin adaugarea de elemente structurale noi. Ca urmare, varianta Roadster este aproape la fel de rigida ca modelul Coupe dar a adaugat si 100 kg in plus la cantar. Greutatea unui 350Z Roadster este de 1647 kg, mai mult ca un BMW seria 6. Fata de Coupe, Roadsterul primeste in standard pachetul denumit Pack Plus. Astfel, scaunele incalzite sunt acum dotare standard. In schimb nu exista comenzi pe volan pentru sistemul audio. Portbagajul a fost si el redus la 130 litri, suficient pentru un sac de crose de golf daca il stocam cu atentie, asa cum ne arata Nissan prin intermediul unui sticker lipit pe interiorul portbagajului.
Restul spatiului este dedicat plafonului textil. Acesta este actionat electric prin intermediul unui buton, doar fixarea finala de rama parbrizului facandu-se manual actionand un maner. Plierea plafonului dureaza 20 de secunde si functioneaza doar daca masina este stationara iar frana este apasata.
Trezim la viata motorul V6 si diferenta de pret fata de Coupe aproape ca se justifica. Sunetul emis de cele doua evacuri ajunge la urechile celui de la volan nefiltrat provocand furnicaturi pe sira spinarii. Daca acceleram la trecerea printr-un tunel sau pasaj, senzatia se amplifica.Un paravant permanent asigura un rulaj decent chiar si la viteze de autostrada. Doar peste 160 km/h curentul devine cu adevarat deranjant.
Incredibil, dar Roadsterul are o tinuta de drum mai buna ca cea a Coupe-ului. Setup-ul suspensiei este neschimbat dar kilogramele in plus tin masina mai bine pe drum. Desi in continuare ferma pentru denivelari citadine, Roadsterul este mai confortabil decat fratele cu acoperis de tabla. Kilogramele in plus se simt insa si la capitolul performante. Cei 280 CP nu par atat de multi dar in continuare, Z-ul are resurse sa isi uimeasca pilotul. Supravirarea apare atunci cand virajele sunt abordate la limita, dar sistemul ESP te lasa sa derapezi exact atat cat e nevoie ca sa pari profesionist. Fenomenul de subvirare este necunoscut aceste masini. Daca vrem disctractie, e de ajuns sa declupam ESP-ul si sa ingropam pedala de acceleratie in treapta a doua. Derapajele sunt astfel usor de provocat si de tinut in sah ulterior.
Cu acest model, Nissan se poate lupta de la egal la egal cu concurenta premium. 350Z Roadster poate face fata cu brio unui BMW Z4 de trei litri sau un Mercedes-Benz SLK 350. Singurul adversar peste el, este probabil excelentul Porsche Boxter S. De remarcat si cateva gadgeturi, cum ar fi LED-ul rosu care se aprinde pe turometru la o limita de turatie pe care o putem seta din computerul de bord pentru a schimba treapta de vitaza sau cronometrul oferit tot de computerul de bord pentru a ne masura performantele pe circuit. Ca minusuri, notam o pedala de ambreiaj grea si care devina aproape o povara in staticul trafic bucurestean.