România, țara din UE cu cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere în 2020
Potrivit unui raport Eurostat, în 2020, la nivelul Uniunii Europene, au fost înregistrate 18.786 de decese ca urmare a accidentelor rutiere. România este țara din UE cu cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, raportate la un milion de locuitori.
În 2020, decesele cauzate de accidentele rutiere au săzut cu 17% (în Uniunea Europeană) comparativ cu 2019, se arată în cel mai recent raport Eurostat. Această scădere este pusă pe seama restricțiilor de călătorie impuse de pandemia de coronavirus.
Concret, în 2020, la nivelul UE, au fost înregistrate 18.786 de decese cauzate de accidentele rutiere. Dintre acestea, 44% au fost pasageri în autoturisme, 19% pietoni, 16% motocicliști, 10% bicicliști, iar 11% sunt trecuți în dreptul altor categorii de participanți la trafic.
România este țara din UE cu cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, raportate la un milion de locuitori (85). Pe locul doi avem Letonia (73), iar pe trei Bulgaria (67). Țara vecină, Ungaria, este pe locul 11 în acest clasament (47).
Țările cu cele mai puține decese cauzate de accidentele rutiere sunt Danemarca (27), Malta (23) și Suedia (20).
Mai trebuie menționat că media statelor din UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.
via Eurostat
-
sandu, miercuri, 11.05.2022 17:14
daca nu e politie sa dea amenzi sa usture degeaba. ieri intr-o intersectie, stateau politistii sa vada cine depaseste coloana de masini .....ma credeti ca nu faceau fata la cate masini depaseau coloana? au venit pana la urma 3 echipaje si opreau tot, dar mi se pare incredibil cata nesimtire. cu totii ne grabim, sa stiti
-
@inexorabil, miercuri, 11.05.2022 19:30
Esti din alt film...esti din ce in ce mai bolnav. Mai imposibil de urmarit. LOGICA statisticii este general valabila si general recunoascuta. Du-te ma baiatule la culcare. A fost liniste cat ai lipsit.
-
Fast_and_Curious, miercuri, 11.05.2022 19:49
Locuiesc in afara Romaniei, dar in saptamana asta sunt in vizita in tara la rude si apropiati. Totusi, am avut si de rezolvat cateva chestiuni personale, asa ca am avut de circulat cateva sute de km prin Romania. O singura concluzie: DOAMNE FERESTE!!! Condusul in afara tarii este o placere, nu la fel de stresant si in niciun caz nu la fel de periculos ca in Romania. Vad mai multe incidente intr-o singura zi in Romania, decat vad in 5 ani in tara unde locuiesc: depasiri la limita, fara vizibilitate, depasiri de coloane, claxoane, franari la limita, flashuri, viteze exagerate in localitati, motociclisti care doresc sa devina donatori de organe...si multe altele. Respectul lipseste aproape complet. Nu pot intelege graba asta idioata care nu aduce niciun castig semnificativ (cateva minute poate la 100 km). Este pana la urma o problema de educatie (de-acasa, civica, rutiera, scoala). Politia trebuie sa iasa din vechile metehne de a sta la panda. Ei trebuie sa fie in trafic, non-stop, cu masini marcate, cu masini fantoma, doar asa se vor produce schimbarile, altfel e frectie la picior de lemn. Oh, si sa mearga in zona rurala a tarii, au ce "recolta". Si cred ca este necesar ca Politia sa isi faca un departament de video tracking, in care teribilismele din trafic sunt distribuite si astfel pot avea o sursa foarte buna de venituri la buget + pot trage la raspundere pe cei care se cred invincibili la volan (nu stiu daca este baza legala pt asa ceva, dar ar fi bine sa existe).
-
Catalin, miercuri, 11.05.2022 20:07
Nu va fie frica, ne-am pastrat locul 1 si in anii următori. Nu ne poate detrona careva
-
Dutz, joi, 12.05.2022 05:46
Discuții fără sens… implementam procese si metode noi de ani de zile (parte din job), dar înainte da a cere ceva trebuie sa ne asigura ca avem infrastructura pentru a se putea respecta procesul, regula… ce vreți voi. No pot cere ce eu nu pot respecta. Nu se poate face civilizație si nici respect atâta timp cât știm foarte bine de câte ori decidem sa “forțam” in trafic (nu spun suntem nevoiți pentru ca este totuși decizia noastră). Infrastructura penibila din România împingea peste limita răbdarea pe care o ființa umană poate sa o aibă, ne pune in prea multe situații care ceva ne scoate din sărite, depășirile sunt la ordinea zilei pentru toți cei care au de condus zilnic. In plus din cauza mizerie de străzi cu circulație in ambele sensuri cam orice eroare este grav sancționată pentru ca suntem ca sardelele pe drum. Nu spun ca nu trebuie sa fim mai toleranți, mai cu respect si sa ne protejam pe noi si cei din jur, dar din păcate in peste 30 de ani suntem varza pe parte de autostrăzi si dacă nu se rezolva partea asta cam greu sa ne așteptăm la alte rezultate. Pe unde stau se conduce fooooarte prost, dar infrastructura ajuta enorm. Sunt săptămâni in care nu ajung sa circul pe străzi in care am trafic din fata si conduc peste 500 km/săptămâna. Ori sunt autostrăzi ori străzi cu sens unic. Deșii mi-a plăcut din totdeauna condusul, in România am o problema mare de câțiva ani, iar soția conduce doar dacă e musai, din aceeași cauza. Dacă am de făcut 300-400 de km musai sa plecam cu noaptea in cap altfel naiba ne ia cu tranzitul prin tot felul de localități in care încă este permis virarea la stânga… noaptea minții. Cum sa nu ne ducă capul sa punem 3, 4 giratoare si sa rezolvam treaba asta mai ales in localitățile de tranzit. Poate in nici 20 de ani vor cădea din cer autostrăzile cu masini electrice pe ele direct ca sa fie toți fericiți, sau aproape ca eu tot pe diesel stau până poate si electrica sa ducă cel puțin la fel ;)
-
Mihai, joi, 12.05.2022 07:24
Locul 1 la decese directe cauzate de prostie si tot locul 1, desi nu se zice in articol, de boli de plamani, cauzate indirect de dieseluri. Asta e Romania, tara frumoasa, cu munti si deschidere la mare, dar oameni cu educatie care lasa de dorit. Cate s-ar puteau face, dar cand romanii sunt contra, nu poti sa ii obligi. Ei sunt cei mai buni soferi din univers si stiu ca dieselurile sunt cele mai bune.
-
idic, joi, 12.05.2022 09:54
Deștepții electrici omit sărăcia autohtonilor. Românul a preferat diesel pe motiv de consum mic, cheltuieli mici. Statistic, în cel mai mare rapăn din UE nu poți condamna consumatorii că preferă diesel sh. Mă rog, poți s-o faci, dar și legea e permisivă cu deținătorii de IQ subunitar. Rețeaua de DN-uri care tranșează ț-șpe localități, dezvoltate exact de-a lungul șoselelor este principala cauză a acestor statistici, la care vine bonus transportul de mărfuri pe exact aceeași rețea. Nr. pietonilor și bicicliștilor decedați este direct legat de rețeaua de DN-uri. Singura soluție pe termen scurt ține de civism. Instalare dash cam și sesizare, depunere probe, sub semnătură, împotriva diliilor. Majoritatea accidentelor soldate cu decese sunt provocate de șoferi profesioniști care acționează în haită prin intermediul stațiilor. E de ajuns o sesizare și profesionistul e tras pe bară câteva luni, timp în care își va putea reevalua comportamentul animalic.
-
Seriff, joi, 12.05.2022 10:11
@fast and furios, sunt mai multi factori: 1. Lipsa infrastructurii, faptul ca orice drum il faci mult mai greu decat l-ai face in afara. 2. Faptul ca oamenii lucreaza mult si stau peste program ii face extrem de grabiti si nervosi. 3.Nervii si supararile adunate zilnic din cauza facturilor, inflatiei, nesiguranta job-urilor 4.Nesimitrea stiind ca poti face orice in trafic fiindca Politia doarme in boscheti si asteapta pensia de 40 ani. Cam astea imi vin acum in cap. Lumea in afara e mult mai relaxata la volan pentru ca au vieti mai relaxate, nu e stresul de aici.
-
Moldovean, joi, 12.05.2022 10:19
@Seriff Tot din cauza inflației eram pe primul lor și anii trecuți? :) Eu sunt de acord cu măsurile propuse de concetățenii care au mai comentat mai sus, dar nu există voință politică, mai ales fiind măsuri impopulare. Și astfel politicienii se fac prin asta vinovați de atentare la siguranța națională până la urmă...
-
Seriff, joi, 12.05.2022 13:47
@Moldovean, nu neaparat, dar inflatie a fost si in trecut, ideea e ca oameni in afara sunt mult mai relaxati si mai putin grabiti, se vede asta cu ochiul liber cum iesi din tara, la noi si la coada la supermaket se baga toti in fata ta, lumea e grabita si stresata in Romania.
-
Mircea Badea, joi, 12.05.2022 19:04
iq-ul mai scazut si educatia/scoala romaneasca naste ..accidente. plus saracirea tarii de catre uniune si "parteneri", lipsa autostrazilor e tot din cauza astora. dar si in uk s-au pus la vanat cu radarele, tripoade prin boscheti in oras, la schimbari de limita de viteza etc...si englezii sunt enervati de asta dar parca vad ca tot prost/la fel vot vota.
-
Seriff, vineri, 13.05.2022 09:42
@mircea badea, de data asta sunt de acord cu tine, vezi, putem fi prieteni , daca vrei iesim si la o bere, vin pe jos sa nu ma iei la bataie ca am poluat:))
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Mai mult decat dublul mediei, hai Romania! Lipsa politiei pe strazi se vede in statisticile astea. Ma gandesc cat de usor s-ar putea face ordine, dau ca exemplu cateva sosele extrem de pericloase: Cluj-Dej sau Iasi-Bucuresti. O masina de politie neinscriptionata care sa filmeze pe tampitii care forteaza depasiri sau merg cu 100 in localitate. 6 luni de munca si de amenzi si s-ar duce vestea, ar fi ca in vremurile in care aveam camere fixe si nu mureau atatia.