România intră într-un proiect european de infrastructură "verde": vom avea 40 de stații de încărcare pentru mașinile electrice conectate cu principalele coridoare europene de transport
Prin intermediul proiectului NEXT-E, România o să beneficieze de 40 de noi stații pentru încărcarea mașinilor electrice. Acestea vor face parte dintr-un coridor care leagă șase state din Europa Centrală și de Est.
Constructorii auto încep să ofere din ce în ce mai multe alternative în ceea ce privește modelele electrice. Dar pentru a putea susține această evoluție, au loc o serie de investiții și la nivelul infrastructurii. Din acest motiv, Grupul E.ON, Grupul Mol, Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL, precum și Nissan și BMW și-au dat mâna pentru a da naștere proiectului NEXT-E.
În cadrul proiectului, consorțiul va instala 222 de stații de încărcare rapidă (50 kW) și alte 30 de stații de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport. Cele 252 de stații vor fi amplasate în Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croația și România.
În urmă cu câteva luni, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanțare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF), un instrument care sprijină dezvoltarea de rețele transeuropene performante, sustenabile și interconectate eficient în domeniul transporului, energiei și serviciilor digitale.
Astăzi, partenerii din cadrul NEXT-E au semnat acordul de finanțare cu INEA (Innovation and Networks Executive Agency), agenția executivă a Comisiei Eurpene care sprijină astfel de proiecte. Consorțiul va primi 18.84 de milioane de euro în vederea implementării proiectului. Termenul de finalizare a fost preconizat pentru anul 2020.
NEXT-E în România
În urma acestui proiect, România va beneficia de 40 de noi stații pentru încărcarea mașinilor electrice. Dintre acestea, 21 vor fi instalate de Mol România, restul urmând să fie realizate de cei de la E.ON. Conform datelor apărute în urmă cu câteva luni, punctele de încărcare vor acoperi traseele Arad - București - Constanța, Suceava - București - Giurgiu și Sebeș - Târgu Mureș - Iași.
"Proiectul NEXT-E este o investiție care rezolvă o mare provocare legată de mobilitatea electrică și anume condusul pe distanțe lungi. Pentru prima dată, șoferii din toată regiunea vor avea acces la o rețea de încărcătoare electrice care le va permite să ajungă din București în Praga, de exemplu, bazându-se doar pe energie electrică", a declarat Camelia Ene, CEO Mol România.
Traficul auto in Romania, in mare, se desfasoara cam asa: 1) Bucuresti-Brasov: cca. 60.000 masini/zi; 2) Bucuresti-Craiova-Timisoara: cca. 30.000 masini/zi; 3) Bucuresti-Constanta: cca. 10.000 masini/zi. LOGIC era sa se construiasca autostrazile PRIORITAR pentru degrevarea traficului rutier......prima autostrada trebuia sa fie Bucuresti-Brasov..... Ce autostrada s-a construit mai intai ?! Bucuresti-Constanta....... Pe cei de la FORD i-au mintit toate guvernele din 2007-2017 ca vor face URGENT autostrada Craiova - Pitesti... Restul sunt povesti de adormit copii..... Ni se arunca firimituri in ochi si se platesc tot felul de taxe, impozite de drum si in combustibil si pe rovigneta etc.... iar ei construiesc INFRASTRUCTURA in ritm de melc - cel mult.....SCUMP, GREU dar DE PROASTA CALITATE !!!! PROVINCIILE ISTORICE nu sunt unite de autostrazi ci dezbinate iar ei se tin de orice altceva decat ceea ce NE trebuie..... Ne mai miram ca Modova si Oltenia sunt printre cele mai sarace 10 zone ale Uniunii Europene, de mai bine de 10 ani !!!!