PROIECT: Permis suspendat pentru 60 de zile pentru folosirea telefonului mobil la volan

Publicat marţi, 19.04.2022 12:03 de Alexandru Monenciu, Foto:Depositphotos.com

Potrivit unui proiect, avizat în comisiile de specialitate ale Parlamentului, perioada de suspendare a permisului de conducere va fi majorată de la 30 la 60 de zile inclusiv pentru folosirea telefonului mobil la volan, în timpul deplasărilor pe drumurile publice.

Sancțiunile pentru șoferii care nu respectă legea se înăspresc tot mai tare. La începutul anului, Guvernul a introdus sancțiuni dure pentru conducătorii auto agresivi în trafic, iar într-o lună au fost amendați peste 400 de șoferi care au încălcat noile măsuri.

Potrivit unui proiect avizat deja în comsiile de specialitate ale Parlamentului, perioada de suspendare a permisului de conducere va fi majorată de la 30 la 60 de zile inclusiv pentru folosirea telefoanelor mobile la volan, pentru nerespectarea culorii roșii a semaforului, dar și pentru depășirea coloanelor de vehicule oprite la semafor sau al trecerile de cale ferată.

Mai mult, șoferii care nu respectă semnalele și dispozițiile polițistului rutier vor avea permisul de conducere suspendat pentru 90 de zile.

Trebuie menționat că, pentru a intra în vigoare, aceste sancțiuni trebuie să primească votul final în Parlament. Apoi trebuie să fie promulgate de președinte.

via Profit

  • inexorabil, marţi, 19.04.2022 12:43

    Ştiţi ce este cel mai cumplit în această viaţă? Nu judecata fără de lege, ci legea fără de judecată!!! De pildă, care ar fi diferenţa esenţială dintre telefonul mobil şi…touchscreen-ul “din fabrică” al maşinii pe care o conduci? Te pot distrage ambele în aceeaşi măsură? Evident că da, dar…crunt vătămătoare este Puterea încăpută pe mâinile nerozilor. Aleşi, nota bene. Măi dragilor, recte cei care vă jucaţi de-a autoritatea, legea, morala bla-bla-bla, chiar şi un oligofren/autist îşi dă seama că a vorbi la telefon este mai recomandabil decât a manevra touchscreen-ul “inclus” în constituţia autovehiculului, deoarece, în primul caz, privirea ţi-o poţi menţine la drum! Ideal ar fi să beneficiezi de “automată” şi atunci chiar nu s-ar ivi vreo problemă. Başca mulţi se bucură de avantajul psihologic al atenţiei distributive. La naiba, ştiţi şi voi aceste truisme, dar na! să fie (tot timpul) rost (nu-i bai: legal) de stors bani şi din piatră seacă, pentru că nepotismul, mai precis căpuşele fidele adorabilului sistem PCR şi înfipte perpetuu în mierea bugetului de “stat”. La urma urmei, acum există (atâtea) dispozitive care te ajută să întreţii o convorbire telefonică fără ajutorul mâinilor. Soluţia este la mintea cocoşului: să ne dotăm masiv cu ele şi atunci Garcea de la intersecţie va suge acadeaua (de ciudă). PS. Desigur, a utiliza telefonul în orice alt scop decât comunicarea audio trebuie să atragă sancţiunea – se subînţelege; nu era nevoie să precizez.

  • inexorabil, marţi, 19.04.2022 13:11

    Revin cu un aspect important: a nu se crede că mă pronunţ împotriva tehnologiei digitale “implementate” pe maşini. În principiu, n-o diger, dar n-o vreau interzisă fără motive temeinice. Concret, dacă este musai să foloseşti ecranul tactil, atunci ori lasă-l pe seama pasagerului din dreapta (eventual îl îndrumi tu ce să facă), ori încumetă-te tu însuţi, dar numai atunci când maşina ta este parcată, oprită sau staţionată în coloană, la semafor etc. Iarăşi, m-am referit la elemente de bun simţ. Niciodată n-ar dăuna însă reluarea lor.

  • DanG, marţi, 19.04.2022 13:11

    Inca o lege data degeaba. Legile pe care le avem in prezent sunt suficiente cu conditia sa fie si aplicate, ori eu in 2000 km condusi luna asta am vazut doar 2 radare. Ei stau rar si cu un singur scop, sa te prinda pe autostrada cu 150 in zona de 130. In rest, noaptea avem linii pe marile bulevarde, betivi la volan, drogati, tantalai cu masini de 100000 euro care nu sunt in stare sa conecteze telefonul la bluetooth-ul masinii, etc. Ti se si face greata cand vezi cate un raport al politiei: putin si degeaba.

  • Seriff, marţi, 19.04.2022 13:26

    Pai si cum faci asta la masinile astea noi? Daca iti e prea cald sau prea frig, ce faci, stai sa tragi mereu pe dreapta? La Tesla sa imi arate mie cum faci, ca nu ai cum sa opresti mereu cand vrei sa umbli la ecran, sa oblige producatorii sa puna la loc butoanele fizice si sa ne lase cu tabletele alea imense.

  • inexorabil, marţi, 19.04.2022 14:11

    @Seriff, ştii cât îmi plac maşinile clasice şi că, implicit, sunt adeptul…butoanelor. De fapt, tot din ele îţi reglezi clima. În schimb, touchscreen-ul priveşte chestiuni nu tocmai necesare, de aceea nici nu s-ar impune în echiparea standard a unui automobile, ca s-o spunem tranşant. Mă rog, vremurile “evoluează”, iar “evoluaţii” invocă “poluarea” care cică ar fi cauzată de noxele auto, uitând cu desăvârşire că adevărata poluare este de natură cu totul diferită, recte…morală, caz particular…plaga Globală a transumanismului. Personal, cu excepţia GPS (şi doar atunci când n-am habar de traseul până la destinaţie), nimic altceva nu mă interesează la ecranul maşinii mele. Oricum, hiba la volan se exprimă altfel: reţelele de “socializare” via telefonul mobil. De altfel, parcă ne amintim că unii constructori se plângeau că touchscreen-ul auto nu prea captivează (mai ales “puietul”) în ziua de astăzi, incriminând hegemonia în habitaclu a gadget-urilor personale. Cu toate acestea, tot mai multe maşini prezintă tablete “din fabrică” – ideea nefastă este că acestea ies în relief ca păduchele în frunte, de parcă tableta ar fi devenit vedeta întregului ansamblu, în loc să se “piardă” în planul “tabloului de comandă”, aşa cum consider eu că ar fi (cât de cât) firesc (din fericire, aşa mi se şi întâmplă). Dar da – în definitiv, ai dreptate. Prin absurd (oare?), dacă touchscreen-ul ar dispărea din oferta auto, mie, cel puţin, nu mi-ar părea rău. Serios nu! Eh, să se ducă (pe pustii) şi gadget-urile personale, dar tare mă tem că hipnotizarea ocultă a individului în parte semnifică un drum fără întoarcere…

  • Liviu, marţi, 19.04.2022 16:07

    Nu știu cum ati ajuns sa vorbiti de ecrane tactile. Ce legatura are cu telefonul? Ca au ambele ecran? Legea asta e pentru cine butoneaza mesaje pe whatsapp, da scroll pe instagram ori sta cu o mana ocupata cu telefonul la ureche, lucruri pe care nu le poti face cu infotainmentul masinii. Ca apesi 2 chestii pe ecran sa reglezi temperatura sau sa pornesti incalzirea in scaune in 2 secunde nu e asa problematic cum e sa stai minute in sir cu ochii in ecran.

  • Liviu, marţi, 19.04.2022 16:09

    Cat despre lege, e complet inutila oricum, avand in vedere ca exista deja intr o forma mai blanda, dar nu e aplicata. Pot sa faca pedeapsa si 10 ani de inchisoare ca e acelasi rezultat nul.

  • rov, marţi, 19.04.2022 18:11

    Problema nu-i lipsa legilor, problema in Romania este ca nu are cine sa le aplice, statul roman e inept si ineficient, cu o politie lenesa si optuza ca si restul institutiilor. Daca s-ar privatiza acordarea amenzilor, in 30 de zile ar fi farmacie pe strazi... La orice drum prin oras vezi zeci de incalcari ale legii, care nesanctionate creaza haos si lehamite.

  • dCi, miercuri, 20.04.2022 08:15

    ^^^ privatizații aia de care vorbești nu sunt interesati și de voturi

  • dCi, miercuri, 20.04.2022 11:57

    @16.07... știi ca nu ai voie sa folosești Waze pe telefonul mobil prins pe un suport de bordul mașinii dar ecranul tactil al mașinii îl poți folosi?

  • Seriff, miercuri, 20.04.2022 13:22

    E exact acelasi lucru, la multe masini inclusiv incalzirea in scaune se face strict din ecran, daca o pornesti cand pleci si dupa in mers vrei sa o opresti o faci din ecran, temperatura la fel, multe comenzi le faci din ecranul ala, ca apas pe telefon sau ca apas pe ecran tot aia e.

  • dCi, miercuri, 20.04.2022 14:40

    ^^^ nu e tot aia... dacă apeși pe telefon Primești amenda iar pe ecranul mașinii nu