Programul Rabla 2026 ar putea fi anulat

Publicat marţi, 25.11.2025 16:56 de Tiberiu Safta

Diana Buzoianu, ministrul mediului, a declarat că programul Rabla ar putea fi anulat anul viitor. Oficialul guvernului a precizat că nu sunt suficienți bani pentru a continua acest program.

Programul Rabla ar putea fi anulat în 2026, potrivit unei noi declarații făcute de Diana Buzoianu, ministrul mediului. Oficialul guvernului spune că nu sunt suficienți bani pentru a continua acest proiect în condițiile actuale.

„Momentan nu a fost făcut încă bugetul AFM, eu mi-am exprimat public preferința, deși înțeleg nevoia pentru mai multe tipuri de proiecte” , a declarat Buzoianu. „Este clar că anul viitor prioritatea va trebui să fie finalizarea proiectelor din PNRR, o parte semnificativă din aceste proiecte care și-au pierdut fondurile, finanțarea”, vor fi mutate pe AFM, a mai spus ministrul mediului.

Oficialul din guvern mai spune că există posibilitatea ca programul Rabla să fie relansat cu anumite condiții care nu au fost prezente în edițiile precedente.

„În același timp, avem o discuție cât se poate de așezată ca, în cazul în care vom găsi totuși buget pentru Rabla anul viitor, să fie suplimentar cu câteva condiții care n-au fost aplicate până în anul acesta. De exemplu, eu susțin să fie aplicat programul Rabla pentru mașini produse în Europa. Nu mai există versiunea de fonduri europene pentru anul următor, în acest moment un buget identificat pentru programul Rabla nu există. Va trebui să avem o discuție serioasă pentru gândirea bugetului de anul viitor al AFM-ului”, a precizat Diana Buzoianu.

Anul acesta, programul Rabla a avut un buget redus, de 200 de milioane de lei. Fondurile au fost epuizate la doar 13 minute de la lansarea oficială a programului, în 30 septembrie.

via Profit

  • Mircea Badea, marţi, 25.11.2025 18:15

    USR aceeași sorosenie! Sa sperăm că la următoarele alegeri nu mai intră în parlament acest partid de buzunar contra naturii..

  • Alex, marţi, 25.11.2025 18:23

    Si ramane doar rabla plus pentru electrice?

  • Adrian, marţi, 25.11.2025 19:02

    Nu vă mai fi nici rabla plus și nici rabla minus. Cel puțin așa am înțeles (și sper) eu. Gata, a trecut nevoia de sustinere

  • Dutz, marţi, 25.11.2025 19:37

    Rabla a fost ok, sper sa se găsească soluții… Rabla plus prostie curată!!!

  • Joe, marţi, 25.11.2025 20:57

    Deci banii din noile taxe pe poluare ,impozite auto se vor duce la.....? Slava?.

  • Mihai, marţi, 25.11.2025 23:47

    Nu e nevoie de rabla, ca romanii au doar rable si importa doar jafuri. In alte tari se dau subventii pentru masini, nu troace!

  • Kap, miercuri, 26.11.2025 10:42

    Da lătrăule, ministra USR e de vină pentru catastrofa bugetară lăsată de mistrețul fără BAC din Buzău. A zis doamna, cu fondurile limitate pe care le au vor încerca să termine proiecte începute și de impact mai mare. După mintea ta cu un buget cârpit e mai important să aibă sate întregi apă și canalizare sau sau să primească niște orășeni care-și permit mașini noi o subvenție de la 2000 euro în sus? Într-o țară normală acciza la carburant ar fi folosită pentru ieftinirea surselor de energie curate (capacități de producție a energiei electrice regenerabile sau carburant sintetic din deșeuri, gen etanol). Și dacă vor să susțină achiziționarea de vehicule cu emisii scăzute, pot reduce TVA pentru cele produse în România. Astea mi se par măsuri de bun simț, însă greu de aplicat având la putere pentru a bloca reformele FIX partidul corupt care ne-a adus în situația grea actuală.

  • ironR, miercuri, 26.11.2025 12:38

    Foarte bine! Mie imi plac vacantele luxoase si merg cu avionul! pentru ca vreau sa ma simt om! Astia care cer pomana de la stat, asa cum au cerut si studentii, sa mearga la muncaaaa! Cum doar cei olimpici merita bursa aia, acelasi principiu e si la acest tichet!

  • Valeriu, miercuri, 26.11.2025 13:00

    Deci daca nu vor fi bani de programul rabla,vom merge în continuare și noi cu mașini vechi care nu poluează, să-i anunțe pe cei de la UE că se suspendă programul rabla la noi în țară.0

  • Dizăl Rulz Forevăr, miercuri, 26.11.2025 13:26

    Nu e nevoie de niciun program rabla. Rable dizăl se vând bine în Vitan. Să vină hAUR să scăpăm de tot de mașini noi.

  • vlad, miercuri, 26.11.2025 13:39

    Foarte bine. Nu a facut decat sa umfle artificial pretul la masinile noi. Piata a ramas in continuare sufocata de masini la mana a doua. Deci daca in 10 ani nu a avut rezultate substantiale nu se justifica.

  • ds, joi, 27.11.2025 09:01

    @13.39 Serios? De prin ce mânecă a economiei ai scos prostia asta? La prețurile din alte țări te-ai uitat? Ai arunct un ochi, așa de curiozitate, să faci o comparație în cunoștință de cauză. Ia uite colea, luat absolut la întâmplare: Ford Puma mild hybrid: România - preț recomandat - de la 19.800 Franța de la 22.490 Germania de la 28.900 Italia de la 27.850 Și dacă mai scobesc mai găsesc. Așa că vino cu vreun argument - două să vedem și noi ce calcule economice faci. @20.57 - hauristul Joe, las' că vine ăla cu nădragi roșii + șeful de galerie și vă umple de respect, bașca benzina 1 leu...