Dacia vrea să reducă producția de mașini la uzina din Mioveni, din 2026

Publicat vineri, 21.11.2025 14:50 de Tiberiu Safta

Dacia ar putea să micșoreze producția de mașini la uzina de la Mioveni începând din 2026. Această decizie apare pe fondul cererii în scădere de mașini noi la nivel european.

De anul viitor, Dacia ar putea să producă mai puține mașini la uzina de la Mioveni pe fondul cererii în scădere pentru mașinile noi în Europa. Conform primelor informații, Dacia ar urma să reducă producția cu până la 165 de mașini pe zi începând din 2026. Sindicatul Autoturisme Dacia nu este de acord cu o asemenea abordare și a transmis o scrisoare către conducerea Dacia prin care își exprimă „profunda îngrijorare” față de această decizie.

Într-un interviu pentru publicația Profit, Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Autoturisme Dacia a declarat: „Conducerea ne-a comunicat în timpul primelor întâlniri pe marginea noului contract colectiv de muncă faptul că intenționează să reducă producția de vehicule începând din luna ianuarie. Este vorba despre un impact de 165 de vehicule pe zi, situație care va conduce la o reducere de personal de circa 900 de persoane.”

Liderul sindicatului a mai adăugat: „Din punctul nostru de vedere este inacceptabil, impactul este foarte mare asupra noastră și am cerut conducerii să avem o întâlnire. Ni s-a transmis că va fi organizată o întâlnire în cel mai scurt timp posibil.”

În prezent, uzina Dacia de la Mioveni produce până la 1390 de mașini pe zi. Scăderea producției cu 165 de vehicule pe zi ar însemna o scădere a producției zilnice de peste 10% față de nivelul din prezent.

Până în acest moment, Dacia nu a oferit niciun răspuns oficial cu privire la această situație.

via Profit

  • DanG, vineri, 21.11.2025 14:59

    Sa aplaude cei care se bucurau vazand problemele produatorilor europeni. Si vorbim de Dacia, un producator de succes. Sunt curios ce impact vor avea asupra economiei locale cele 900 de locuri de munca pierdute. Eu unul sper ca este doar un caz izolat si nu inceputul unui declin care va dura ani de zile.

  • @DanG, vineri, 21.11.2025 15:47

    Vestea proasta e ca declinul a inceput de mult, cu complicitatea EU, doar ca EU inca nu a aflat. Chinezii au dat sah-mat inca de cand europenii au fost momiti sa introduca regulile absurde

  • SJTEO, vineri, 21.11.2025 16:13

    Se vad rezultatele politicilor absurde promovate de UE . In special de catre Comisia Europeana condusa de prima specialista in nimic madam Ursula . Noi europenii salvam planeta de unii singuri pe banii nostrii, pe locurile noastre de munca , pe sanatatea noastra . Economia UE se bazeaza in mare parte tocmai pe industria auto , industrie care este tot mai gatuita de norme absurde . O mare parte din cresterile de pret la un autoturism nou fabricat o reprezinta adaugarea a tot felul de sisteme total inutile care salveaza nimic si fac autoturismele tot mai putin fiabile .

  • ignis, vineri, 21.11.2025 16:53

    @SJTEO Pomeniși de Ursula. Mare greșeală! Stai că vine combatantul mateiaș să te înjure și să te facă suveranisto-cucu (numai el știe ce înseamnă) și ți se va șterge postul de către Automarket.

  • Gabriel, vineri, 21.11.2025 17:45

    Deștepți care ( rusofili ) comentează aici n-au doi neuroni la un loc . Preturile la mașini s-au mărit pentru că Rusia a invadat Ucraina și inflația în Europa și în lume a luat-o razna ( ca români ) NU din cauza Uniuni Europene .

  • Dutz, vineri, 21.11.2025 18:26

    Asta înseamnă vremuri de rahat, și totul din cauza propriei îngâmfări și a propriei ipocrizii. Din păcate este doar încă o veste proasta… vor urma din păcate încă multe altele :((

  • Vaidenoi, sâmbătă, 22.11.2025 14:26

    Dacia reduce producția la Mioveni și crește în Maroc! Problema nu este China, că Daciiile sunt mai ieftine decât pocnitorile chinezești, ci politica fiscală a PSD, concepută de frustratul de Socol care, obligând privații să crească salariile din pix, va duce la dezindustrializarea Romaniei! Când faci salariul minim 1000 de euro si pui, pe lângă impozitul pe profit, o suprataxa de 1% pe cifra de afaceri, nu va mai mirați că se dau oameni afara și se muta producția în Maroc!

  • Lucco, sâmbătă, 22.11.2025 18:20

    In Maroc s-a stabilit a fi cea mai mare unitate de productie pt marca Dacia! Mioveniul, usor-usor va deveni de recuzita....ca scutirile oferite de Romania au fost bune....acum, gata!

  • ^^^^, sâmbătă, 22.11.2025 20:50

    @Lucco In Maroc se monteaza si se vor monta automobile cu piese produse le Mioveni. CKD Proiectate, incercate si fabricate in Romania. Daca nu stii intreaba, daca nu intelegi taci.

  • Al Bundy, sâmbătă, 22.11.2025 20:54

    Sindicatul Automobile Dacia urla degeaba pentru păstrarea locurilor de muncă neîntelegând că astfel funcționează o economie de piață. Si anume, ai un produs bun, competitiv, și care se vinde bine, atunci locurile de munca vor fi păstrate. Statul român a acordat destule ajutoare de stat pentru compania FRANCEZĂ de-a lungul timpului, nu e moral fata de ceilalți oameni să continue cu ajutoarele financiare. Nu fac decât să prelungească agonia, nimic mai mult. Stocurile de mașini Duster și Bigster sunt foarte mari, lipsa vânzărilor fiind o consecință a politicilor europene - jidănești de distrugere programată a Europei.

  • Kap, sâmbătă, 22.11.2025 21:48

    E adevărat că Renault Tanger a depășit ca număr de vehicule produse uzina Mioveni și că producția depind de CKD-urile din România. DAR: - producția Renault din Maroc se bazează pe două fabrici: RTM Tanger și Somaca din Casablanca; - modelele produse în Maroc nu sunt exclusiv Dacia: se fac Renault Express, Express Van, Dacia Jogger, Dacia Sandero / Renault Kardian, plus Mobilize Duo, Bento, Dacia Logan; - NU se compară cu subvenția României pentru hala Motor Mioveni avantajele uriașe pe care le au în Maroc cei de la Renault: taxe vamale 0 către UE, infrastructură dedicată pentru fabrica din Tanger (cale ferată care o leagă de cel mai mare port mediteraneean, construit special), plus o școală pentru instruirea viitorilor angajați în industria auto. În plus, trebuie știut că fabricile din interiorul grupului concurează pentru producerea viitoarelor modele, și mult timp uzina Mioveni a fost cea mai competitivă. Așa că nu e anormal ca modele Dacia să fie produse în Maroc, deocamdată zic să fim bucuroși că acelea mai scumpe se fac în România, iar ceea ce depășește capacitatea de la Mioveni sunt lăsate marocanilor. La fel au fost produse Megane sau Fluence la Bursa în Turcia, iar acum Clio sau Duster. Sau cum se vor face la Novo Mesto Slovenia noile Twingo și Spring (sau cum i-or zice noului model de l-au tot anunțat).

  • Adi, luni, 24.11.2025 10:30

    Cu toate ca vrem toti sa fim experti si hateri, realitatea e probabil ca e o chestie calculata, de asta au marit si preturile constant in ultimii ani. Vand mai putin dar cu acelasi profit si reduc si costurile cu personalul cu ocazia asta.

  • xxx, luni, 24.11.2025 13:17

    Decizia nu cred ca este simpla, pentru RENAULT. Bun Sindicatele DACIA au cerut in toti acesti ani cresteri salariale, eu gasesc normal acest lucru si nu trebuie blamat. Banuiesc ca una dintre probleme (sigur sunt mai multe) este ca am devenit scumpi fata de altii. Cum odata cu Logan o parte din fabricatie s-a mutat in Romania, intr-o perioada cand salariul unui muncitor era in jur de 200E, este normal ca productia sa se mute in alte zone mai ieftine