Dacia vrea să reducă producția de mașini la uzina din Mioveni, din 2026

Publicat vineri, 21.11.2025 14:50 de Tiberiu Safta

Dacia ar putea să micșoreze producția de mașini la uzina de la Mioveni începând din 2026. Această decizie apare pe fondul cererii în scădere de mașini noi la nivel european.

De anul viitor, Dacia ar putea să producă mai puține mașini la uzina de la Mioveni pe fondul cererii în scădere pentru mașinile noi în Europa. Conform primelor informații, Dacia ar urma să reducă producția cu până la 165 de mașini pe zi începând din 2026. Sindicatul Autoturisme Dacia nu este de acord cu o asemenea abordare și a transmis o scrisoare către conducerea Dacia prin care își exprimă „profunda îngrijorare” față de această decizie.

Într-un interviu pentru publicația Profit, Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Autoturisme Dacia a declarat: „Conducerea ne-a comunicat în timpul primelor întâlniri pe marginea noului contract colectiv de muncă faptul că intenționează să reducă producția de vehicule începând din luna ianuarie. Este vorba despre un impact de 165 de vehicule pe zi, situație care va conduce la o reducere de personal de circa 900 de persoane.”

Liderul sindicatului a mai adăugat: „Din punctul nostru de vedere este inacceptabil, impactul este foarte mare asupra noastră și am cerut conducerii să avem o întâlnire. Ni s-a transmis că va fi organizată o întâlnire în cel mai scurt timp posibil.”

În prezent, uzina Dacia de la Mioveni produce până la 1390 de mașini pe zi. Scăderea producției cu 165 de vehicule pe zi ar însemna o scădere a producției zilnice de peste 10% față de nivelul din prezent.

Până în acest moment, Dacia nu a oferit niciun răspuns oficial cu privire la această situație.

via Profit

  • DanG, vineri, 21.11.2025 14:59

    Sa aplaude cei care se bucurau vazand problemele produatorilor europeni. Si vorbim de Dacia, un producator de succes. Sunt curios ce impact vor avea asupra economiei locale cele 900 de locuri de munca pierdute. Eu unul sper ca este doar un caz izolat si nu inceputul unui declin care va dura ani de zile.

  • @DanG, vineri, 21.11.2025 15:47

    Vestea proasta e ca declinul a inceput de mult, cu complicitatea EU, doar ca EU inca nu a aflat. Chinezii au dat sah-mat inca de cand europenii au fost momiti sa introduca regulile absurde

  • SJTEO, vineri, 21.11.2025 16:13

    Se vad rezultatele politicilor absurde promovate de UE . In special de catre Comisia Europeana condusa de prima specialista in nimic madam Ursula . Noi europenii salvam planeta de unii singuri pe banii nostrii, pe locurile noastre de munca , pe sanatatea noastra . Economia UE se bazeaza in mare parte tocmai pe industria auto , industrie care este tot mai gatuita de norme absurde . O mare parte din cresterile de pret la un autoturism nou fabricat o reprezinta adaugarea a tot felul de sisteme total inutile care salveaza nimic si fac autoturismele tot mai putin fiabile .