Probleme pentru Logan
Nu toate merg ca pe roate pentru Renault si modelul devenit intre timp una din surprizele industriei auto mondiale. Asta pentru ca autoritatile iraniene au blocat fabricarea lui Logan intr-una din cele mai importante fabrici de asamblare a modelului romanesc (300.000 de exemplare prevazute pe an).
Vesti proaste pentru Logan. Desi Renault prevedea, la inceputul carierei modelului romanesc, o inmultire a fabricilor de productie in tarile in curs de dezvoltare pentru a diminua costul salariilor (Romania, Maroc, Rusia, America de Sud si Iran), planurile constructorului francez par date peste cap in ultima din aceste tari.
Asta pentru ca guvernul iranian nu este multumit cu acordul semnat intre cele doua parti, astfel ca se pare ca acesta va fi desfacut unilateral. Cererile guvernului de la Teheran sunt de nacceptat pentru Renault. Iranienii doresc ca o parte din productie (20%) sa fie exportata pe pietele europene traditionale ale Renault. Fara aceasta conditie, fabricarea modelului Logan in Iran (tara in care acesta se vinde sub sigla Renault) nu va avea loc.
Acest santaj blocheaza constructorul francez, care trebuie sa faca fata unei cereri neastptat de bune pentru Logan. Acest lucru se intampla pentru ca in fabrica din Iran era prevazuta o productie de 300.000 de unitati pe an. Livrarile trebuiau sa debuteze in luna mai.
Purtatorii de cuvant ai Renault au anuntat ca negocierile cu Iran Khodro si Pars Khodro, cei doi prestatari aflati sub tutela statului iranian, continua pana la gasirea unui compromis.