Probleme în Paradis: După Jeep Cherokee, hackerii demonstrează că pot prelua comenzile unui Tesla Model S
Tesla Model S este ultima maşină căzută victimă unui experiment prin care doi specialişti în securitate cibernetică demonstrează că pot prelua comenzile maşinii de la distanţă. Tesla Motors a anunţat deja o actualizare software care rezolvă problema.
După ce doi specialişti în securitate cibernetică au demonstrat luna trecută că software-ul care comandă sistemele electronice de pe Jeep Cherokee poate fi atacat şi are lacune, determinând un recall pentru update-ul sistemelor din 1.4 milioane de maşini, Tesla Motors cade la rândul său în atenţia "hackerilor". Într-un material publicat de Financial Times (articol disponibil contracost), doi cercetători din domeniul securităţii cibernetice au demonstrat că pot prelua comanda unui Tesla Model S, oprind maşina în timp ce aceasta se deplasa la viteză redusă.
Experimentul a avut loc în condiţii de siguranţă, iar cei doi specialişti au ales Tesla Model S ca ţintă a atacului deoarece compania americană are o reputaţie excelentă în ceea ce priveşte atenţia pe care o acordă zonei siguranţei digitale. Kevin Mahaffey şi Marc Rogers, specialişti ai două companii americane care activează îndomeniul securităţii cibernetice, au demonstrat că Model S are, totuşi, "găuri" în sistem, reuşind să controleze de la distanţă principalele funcţii ale celui mai în vogă model electric din lume.
"Am oprit maşina în timp ce aceasta se deplasa la viteză redusă, de 5 mile pe oră (echivalent al 8 km/h, n.r.). Toate display-urile s-au înnegrit, muzica s-a oprit iar frâna de mână a fost activată, forţând maşina să se oprească", povestesc cei doi specialişti, care vor detalia procesul prin care au preluat controlul unui Model S la o conferinţă care are loc în acest weekend la Las Vegas.
Tesla reacţionează: update software disponibil imediat
Deşi oficialii Tesla Motors nu au comentat încă incidentul, Financial Times anunţă că toţi posesorii unui Model S vor primi o actualizare de software care va rezolva problema. În cazul lui Tesla Model S nu este nevoie de prezenţa fizică a maşinii la service, acest tip de update putând fi realizat wireless, cu ajutorul conexiunii permanente la internet de la bordul maşinii.
via FT
Eu nu inteleg titlurile voastre de can-can!!! "După Jeep Cherokee, hackerii demonstrează că pot prelua comenzile unui Tesla Model S" Cine demonstreaa "gaurile" din sist Tesla ? hackerii au 2 specialisti??