Premiat pe merit
Aflat la a treia generatie, Clio se dovedeste a fi un model modern, care se ridica mult deasupra standardelor clasei mici.
Vechiul Renault Clio este un model de referinta pentru piata romaneasca, fiind destul de fiabil, raportat la pretul de achizitie. Pentru drumurile noastre se preteaza destul de bine si este foarte potrivit nevoilor romanului de rand. Insa cum toate lucrurile evolueaza, era si cazul lui Clio. Toata gama Renault beneficiase de modele noi si mai ramasese doar micul Clio sa apara la rampa intr-o noua forma. Fata de predecesorul sau, noul model este net superior (era si de asteptat) si in plus depaseste cu succes pe multi dintre rivalii sai.
S-a marit clasa mica?
Pentru drive test ne-am orientat catre hatchback-ul in cinci usi, cu propulsor de 1,5 litri si 85 CP pe motorina, considerand ca acest model va avea cea mai mare cautare pe piata romaneasca. La prima vedere noul Clio pare o masina mare, cu dimensiuni ce depasesc putin clasa mica. Este cu 200 mm mai lung decat vechiul model si exact cu atat mai putin decat Megane II. Marirea dimensiunilor exterioare a avut un efect benefic asupra spatiului interior, confortul pasagerilor fiind o prioritate. In ceea ce priveste designul exterior, putem afirma cu mana pe inima ca francezii au facut o treaba excelenta si pentru acest model. Liniile sunt moderne si incadreaza noul Clio in identitatea noii generatii de modele Renault. Forma noii masini se adreseaza in general segmentului de varsta cuprins intre 25 si 35 de ani si tinde sa devina populara si printre tineri, mai ales versiunile in 3 portiere cu propulsoare pe benzina.
Diesel siletios
Versiunea pe motorina testata pune la dispozitia soferului o putere de 85 CP, fiind suficient pentru a realiza reprize bune de acceleratie. Cutia de viteze aleasa pentru acest motor este una manula cu cinci trepte, bine etajata, dar cu usoara tendinta de a fi imprecisa. Comportamentul rutier este excelent, propulsorul dovedindu-se suficient de energic pentru a face fata atat unui trafic infernal (Bucurestiul pe vreme ploioasa!), cat si unei croaziere pe autostrada. Stabilitatea este foarte buna, chiar si pe suprafete ude, in curbe, masina reusind sa pastreze aderenta. Un singur dezavantaj ar putea fi luat in considerare de critici: directia asistata electric duce la pierderea feelingului de drum, raspunsul suprafetei de rulare fiind unul artificial, mascat de motorul electric suplimentar. Masa totala de 1250 kg poate fi un minus considerabil, in cazul in care planuiti o incarcare sanatoasa, asa ca pentru concediul romanului de rand. La capitolul franare Clio sta excelent, ABS-ul dovedindu-si din plin utilitatea chiar si in conditii de carosabil umed si viteza ridicata.
Interior excelent pentru pretul masinii
Primul lucru pe care l-am remarcat la interiorul noului Clio a fost izolatia fonica. Este absolut impresionant faptul ca, pentru o masina din clasa mica, s-a reusit o astfel de performanta. Nu exista nici un indiciu asupra tipului de motor de sub capota, iar zgomotul infernal al traficului urban nu are nici o sansa sa razbata la interior. Unii colegi chiar au stat in dilema asupra tipului de motor cu care era echipat modelul testat. Interiorul ofera, in plus, multe alte elemente care fac viata la volan foarte placuta. Materialele, finisajele si formele utilizate sunt la un nivel net superior vechiului Clio. Nu mai intalnim plasticul dur cu margini taioase si nici aspectul de bord de utilitara. Chiar daca masina face parte dintr-o clasa inferioara, nu inseamna ca trebuie lasat la o parte aspectul. Exact la acest lucru puncteaza noul Clio. Bordul este bine stilizat, fiind acoperit de materiale cu aspect plusat si moi la atingere. Imbinarile intre diferitele suprafete sunt insesizabile, iar portiunile acoperite de material textil de pe portiere sunt bine integrate.
Pozitia de condus este destul de buna, cu mentiunea ca nu s-a renuntat sub nici o forma la postul destul de inalt pentru sofer. Pe de o parte acest lucru ofera o vizibilitate mai buna, dar, in schimb, nu induce acel feeling de siguranta ca un scaun mai infundat in habitaclu. Confortul este insa limitat, forma scaunelor nefiind indicata pentru drumuri foarte lungi. Sunt destul de scurte, nu foarte bine sculptate pentru a gazdui perfect anatomia spatelui si nu asigura suficient sprijin pentru picioare. Pentru ocupantii locurilor din spate lucrurile stau ceva mai bine, existand spatiu suficient pentru picioare, iar persoanele inalte nu au de ce sa-si faca probleme ca vor da cu capul de plafon. In aceasta privinta Clio a facut un progres extraordinar, ajungand de la una dinte cele mai inghesuite masini de pe piata (vechiul Clio) la una care conduce clasamentul acestui capitol pe segmentul sau. Spatiul pentru portbagaj este si el marit, reusind sa ofere suficient loc pentru o incarcare generoasa. Un usor disconfort poate fi generat de marginea prea inalta a portbagajului, care poate face dificila incarcarea unor obiecte mai grele.
O masina care-si merita titlul
Chiar daca vremea nu a prea tinut cu noi in cadrul testului si nu am putut sa ne dam seama de toate calitatile masinii (am fost prinsi in infernala aglomeratie din capitala), putem sublinia un singur aspect important: noul Clio este o evolutie evidenta fata de vechiul model si in plus are calitati care o pun mult inaintea concurentei. Merita din plin titlul de Masina Anului 2006. Siguranta este un alt punct la care Renault execeleaza, noul Clio fiind si el inclus in galeria vedetelor de cinci stele la crash test-ele realizate de Euro NCAP. Toate versiunile au cel putin patru airbag-uri din standard, putand ajunge un maximum de 8 astfel de dispozitive pentru nivelele superioare de echipare. Pretul este destul de bun, luand in considerare faptul ca este o masina cu totul noua, care tinde sa deschida noi orizonturi in segmentul compactelor.