Parlamentul European va impune limită de 30 km/h în oraş
Europarlamentarii vor să reducă decesele în rândul pietonilor prin reducerea vitezei maxime în oraş de la 50 la 30 km/h. Măsura va fi aplicată treptat în toate statele Uniunii europene.
Parlamentul European a votat un proiect de lege prin care limita de viteză în mediul urban va fi redusă la 30 km/h în toate statele Uniunii. Măsura este destinată reducerii numărului de decese în rândul pietonilor, de la 35.000 pe an la mai puţin de 18.000 pe an până în 2020. Pe lângă limitarea vitezei la 30 km/h, Uniunea Europeană îi va obliga pe şoferii începători şi şoferii de vehicule comerciale să nu consume alcool înainte de a se urca la volan, indiferent de cantitate, alături de alte măsuri preventive pentru protecţia pietonilor şi altor participanţi la trafic.
Odată ce va fi aprobat noul proiect de lege, şoferii vor fi obligaţi să circule cu maximum 30 km/h în mediul urban pe străzile cu o singură bandă pe sens. Partea bună la noul proiect de lege este că şoferii vehiculelor comerciale nu vor mai avea voie să se urce la volan după ce consumă alcool, indiferent de prevederile din statul în care se află, iar corectitudinea lor va fi testată cu un dispozitiv electronic care va preveni pornirea în cazul detectării unei valori diferite de zero a nivelului de alcool în sânge. În caz contrar, motorul nu va putea fi pornit. Şoferii care se află în primii doi ani de la obţinerea permisului de conducere vor fi nevoiţi să respecte aceeaşi regulă, cu toate că nu vor avea aparate de testare a alcoolemiei în maşinile lor. Ceilalţi şoferi vor respecta în continuare prevederile existente.
Înnoirea permisului de conducere nu va mai fi o simplă formalitate, şoferii urmând să treacă prin teste de vedere ca să certifice starea lor de sănătate. În plus, europarlamentarii vor să echipeze fiecare drum cu un set de bariere duble, care ar trebui să asigure mai multă siguranţă în cazul în care un automobil părăseşte suprafaţa de rulare în urma unui accident. Preşedintele Comisiei Europene va numi un director general de Securitate, care va coordona diversele iniţiative de siguranţă rutieră în toate ţările membre ale Uniunii.
Via | Motori.it
-
Crysty, joi, 29.09.2011 19:1930 KM/H
Mi se pare o viteza exagerat de mica. Va sp[un eu ca accidentele se produc pt viteza. Hai sa fim sinceri: cati dintre noi nu au rulat macar o data, noaptea sau cand era liber cu 70-80 sau mai mult. Propun sa fie limitat la 50 maximum, fara abaterea admisa de 9km in plus; multi mergem la limita adica cu 59km/h. Atentie marita in trafic!
-
ccp, joi, 29.09.2011 20:21filme despre extraterestrii
ba, da astia sint la fel de dobitoci ca si masurile lor economice...da ce dracu, o sa dea astia o lege sa ne nastem directr handicapati...stai si te gindesti daca nu cumva filmuletele alea idioate cu extraterestrii care iau locul unor leaderi importanti pt a extermina rasa umana nu au dreptate
-
Marius, joi, 29.09.2011 21:47O lume dementa
Vedeti voi, una e teoria, alta e viata reala. Iar Uniunea Europeana odata si-odata va face implozie, pentru ca devine tot mai birocratica si mai imputita pe zi ce trece. Ar fi ok sa rulezi in localitate cu 50km/h si in afara cu 100km/h, iar pe autostrazi cu 130-150km/h. Problema care se pune este legata de infrastructura decenta, legislatie rutiera simpla si eleganta, iar politia sa-si faca datoria si sa ia mai putine spagi spre deloc. PS: In trecut era o placere sa conduci (vorba sloganului BMW). Azi totul e complicat, totul e aiurea. Unde mai pui ca ciobanii scot batele sau pistoalele in trafic. Asa se intampla cand pe langa masinile boierilor, lasi sa circule tarani luati cu arcanul sau ghertzoi analfabeti. Strazile devin incet dar sigur un adevarat scenariu apocaliptic in genul "Mad Max". :))
-
andt, joi, 29.09.2011 23:22
Ati tradus total gresit articolul. Restrictia se refera la zonele rezidentiale si la drumurile cu o singura banda. In niciun caz nu o sa mergi pe magheru cu 30.
-
cristi, vineri, 30.09.2011 09:29
priviti partea buna romania e in urma cu 100 de ani fata de restu uniuni europene deci la noi legea asta o sa fie pusa in practica peste 100 de ani :)))
-
spre dezastru, vineri, 30.09.2011 11:01
si cate drumuri in localitati au cate o banda pe sens. marea majoritate. drumurile folosite pt a scapa de ambuteiajele de pe marile artere. in vest o fi functionala aceasta lege deoarece au un transport in comun mult mai avansat decat la noi. si astfel forteaza populatia sa mearga cu transportul in comun in detrimentul masinilor. si asa se ajuta si electricele. daca mergi incet te tine bateria mai mult si deci autonimie mai mare si astfel nu vezi ca e o panarama de masina. filmele sci-fi ale anilor trecuti se regasesc treptat in realitatea cruda a unui sistem dictatorial politienesc.
-
volvo, vineri, 30.09.2011 13:47inapoi la cai......
si carute o sa ajungem..... si cu o bicicleta ai viteza mai mare de 30km/h nu mai spun de un cal... @cristi... gresesti, la cat sunt de prosti ai nostri .... o sa aplice legea asta inainte de a fi facut publica de ue secolul XX o fi fost al vitezei.... XXI e al prostiei in mod cert
-
BrillclubKIA.ro, vineri, 30.09.2011 13:47Dar eu????
"Uniunea Europeană îi va obliga pe şoferii începători şi şoferii de vehicule comerciale să nu consume alcool înainte de a se urca la volan, indiferent de cantitate...." Eu nu ma aflu in niciuna din aceasta categorie... inseamna ca pot sa conduc beat mort.... Dar daca nu beau... mai am voie sa ma sui la volan?????
-
Atti, vineri, 30.09.2011 14:19educatie
pe unele portiune chiar s-ar putea impune, asa poate taranii se multumesc cu 50 la ora, problema este ca ar trebui sactionati toti indisciplinatii, mergi ca orice om normal cu 50-55, iar ei te claxoneaza, ca vor cu 70-80, in zone rezidentiale camioane de 20 de tone depasesc cand vor ei, astea ar trebui sa fie preocuparea alesilor, politistilor. Si sa nu uitam de mentalitatea romanului, la noi sa mergi cu bicicleta este = cu a fii sarac:))), prea multe fite la noi, nu avem bani de seminte dar vrem 325, pacat ca aratam cu degetul la cei din vest si visam la traiul lor, dar nici in ruptul capului nu vrem sa ne comportam ca ei, noi vrem numai salariile lor. In olanda toata lumea merge cu bicicleta, ungurii care acum cativa ani erau ca noi, si acum statistic este pe locul 3 din europa dupa nr participantilor la trafic pe bicicleta. mijloacele de transport in comun nu ne mai plac, vrem doar Q7 , sa ai un suzuki swift trebuie sa-ti fie jena, ca esti prea sarac, mai bine ne luam un landcruiser cu numere de bulgaria. pot sa ne impune ce vor, romanul tot nu se va schimba si tot o sa faca ce vrea si mereu vom fii invidiosi pe vecinii nostri, dar niciodata nu o le atingem nivelul nici de acum 20 de ani. iar revenirea la 30 nu o sa rezolve nicicum probleme de infrastructura, de educatia proasta a soferilor, de masini bulgaria fara asigurare, de tigani analfabeti , de camionagii beti, si nici de pietonii care trec strada unde vor si cand vor. si toata stima pentru exceptiile care sunt din ce in ce mai rare, e bine sa stii ca mai sunt si la noi cinstiti si de treaba.
-
ras, vineri, 30.09.2011 14:40prostia persista
e absurd! noi suntem complet separati de ceea propun politicienii in general. oare de ce?! - vrem separarea benzilor fie in mijloc fie de trotuar ( unde e posibil) - vrem scoli de soferi cu reguli de invatare eficiente - vrem ca cei care au platit sa treaca examenele sa refaca scoala de la zero ( imposibil nu?! ) - vrem ca toti tiganii si romanii fara scoala care au primit permisul sa faca intai scoala elementara... - vrem ca euro-parlamentarii sa inteleaga realitatea pt. a crea legile ci nu doar sa se uite pe statisticile de kaka...
-
marius, vineri, 30.09.2011 14:44aaa
EU zic ca este doar o stire timpita de la automarket. In BRASOV limita este de 70km/h in oras , pe bulevardele mari se merge lejer cu 80-90km asa ca nu mai vorbiti prosti.
-
mircea, vineri, 30.09.2011 14:48@marius
Nu e vorba de bulevarde, ci de străzile cu o singură bandă pe sens. Citeşte mai atent, ai salva timp şi nervi irosiţi pentru cauze care nu merită.
-
Dan, vineri, 30.09.2011 14:50Marius tata
Tu ai citit stirea asta si ca orice bun roman e-ai simtit lezat in amorul propriu, de parca fix la romania s-au gandit aia cand a faut legea. Nu de alta dar imediat ce ai parasit zona asta mai de rasarit a europei ai sa vezi ca batele si injuraturile in trafic dispar brusc... Plus ca in Franta, gemrnaia si Austria am vazut o gramada de stradute cu limitare de 30 km/h. Nu mai coemntam ca Asa cum bine a constatat si andt, e vorba despre strazile cu o banda pe sens si zone rezidentiale. Sincer cu a doua parte sunt super deacord. Vino in zona in care locuiesc sa vezi cum cretinii cu 50-60 km/h in conditiile in care pe strada aia nu au loc doua masini, masini parcate bara la bara si pe dreapta si pe stanga conditii in care trebui sa fii cu ochii in 8 dupa copii sa nu cumva sa sara vrenul dintre masinile parcate pe margine... La ei cu grija, la noi ca in cantec : "cand se ia cate-o masura, lumea'njura/ si intreba fara noima : ce-ai cu noi ba ? Pentru ce sa dam cu var ?"
-
A9theR, vineri, 30.09.2011 15:03porcarie !
mi se pare o porcarie mare chiar si pe straazile cu 2 benzi...unde iti permite durmul poti merge si cu 60-70 in siguranta dupa parerea mea; atat pentru tine cat si pentru ceilalti participanti inclusiv pietonii..Pai , daca merg prea incet cu 20---30 la o zebra si imi sare prostu in fata deodata..
-
Praf in ochi, vineri, 30.09.2011 15:53Max speed 30 kmh
In Brasov s-a marit viteza pe mai multe artere de intrare in oras la 70 kmh....se merge cu 80kmh.....la limita......nu s-au produs accidente din acest motiv.....cine conducea ca cizma cu 50 kmh conduce tot asa si cu 80 kmh.....intr-o lume care se grabeste din ce in ce mai mult , a merge mai incet ( gen 30kmh ) nu ar produce decat iritare si implicit diverse incidente......Nu viteza ucide , ci prostia si neatentia (apropos de cei care vorbesc la tf la volan) E cam la fel cum ai zice ca pistolul ucide....ori , daca cel in a carui mana este , nu trage in cineva , pistolul in sine , nu ucide pe nimeni....
-
Liviu, vineri, 30.09.2011 16:235 Km la ora ar fi cel mai bine
Propun sa fie limitat la 5 km / ora , abaterea admisa sa fie de 0 km in plus. In timpul asta mergem la cumparaturi, vizitam orasul prin care trecem,etc.
-
ovidiu, vineri, 30.09.2011 16:33euro par
si o sa murim noi de plictiseala noi soferii decedati de la viteza (prea mica) :)))
-
Alex, vineri, 30.09.2011 17:01O lege centralizata care mai mult dauneaza decat face bine
La fel cum au observat si multi altii exista deja stradute (inclusiv pe la noi) in care limita e de 30km/h. Nu inteleg de ce trebuie ca o comisie Europeana sa dea o astfel de lege care sa rezolve la gramada o problema care e eminamente locala. Fiecare localitate are dreptul sa-si stabileasca singura limitele de viteza in functie de conditiile locale. Pe stradutele dintre blocuri maxim 30, pe strazile mai mari cu o banda 50, pe alea cu 2 benzi 60. In locuri cu copii insa sau cu multe masini parcate (deci ingustarea drumului) micsorat la 30. Iar viceversa e valabila la fel. Pe un drum national care de altfel e limitat deseori la o banda, se va circula la 30kmh la ora in localitati? Pentru ce s-au inventat semnele de circulatie? Sau scopul legii e doar sa se faca economie la cateva table??? Eu consider ca acest demers e inca un exemplu de superbirocratia la care s-a ajuns in UE si care nu face altceva decat sa consume bani si sa fie ineficienta.
-
ursus, vineri, 30.09.2011 19:40
un europarlamentar care se plictiseste a propus o aberatie precum a ajuns UE
-
marius, vineri, 30.09.2011 20:54
@DAn probabil cand ai spus europa de vest te-ai referit la sate din germania,elvetia si monte carlo :) AM fost atit in PAris cat si in Roma vreau sa zic ca acolo nu respecta nimeni regulile, nici macar politia, in fata mea o masina de politie a trecut pe portocaliu/rosu fara sirena fara lumini fara nimic. In sensuri giratorii nu semnalizeaza nici bunica fiecare isi ia singur prioritate. Injuraturi? hahaha dute-n Roma si stai 2 secunde pe loc cand se face verde la semafor :)) sa auzi sute de clansoane in spate si "Va fan culo" si catzo :)) uitete in dictionar ce inseamna. PS: Nu viteza ucide ci Prostia omeneasca(neatentia, oboseala, ....) Cel mai mult ma enerveaza cand merg pe jos iar la trecerille de pieton stai 5 min pana sa ai curajul sa treci si atunci pe fuga. Multe neamuri proaste. Tot in Brasov mai jos de centru pe o strada s-au dat zeci de amenzi si suspendari de carnete pt necedarea trecerii a dat la TV si in ziare. Nota 10 pt militienii din Brasov.
-
Vampirelu, vineri, 30.09.2011 22:47hmmm ... aiureala totala ...
Sincer, mai bine i-ar invata pe oameni cum sa traverseze strada ... si i-ar invata codul rutier DEDICAT PIETONILOR ... care exista scris, dar il citeste cineva, inafara de cel care se pregateste pentru examenul de teorie in vederea obtinerii permisului de conducere ?? Partea cu consumul de alcool la noi in Romania exista deja. NU este permis consumul de alcool. Cu montatul de senzori si asa ... mai greu ... ar mai castiga firmele lor ceva banuti :))
-
RockyGNR, sâmbătă, 01.10.2011 00:56Bicicleta
O sa imi cumpar bicicleta, astfel, voi putea merge mai repede prin oras si nu voi fi nevoit sa platesc amenzi sau nspe mii de taxe...
-
mars, sâmbătă, 01.10.2011 15:17
Macar de ar face niste piste special destinate biciclistilor, din loc in loc a orasului statii de inchiriat biciclete cu cardul, adica inchiriezi o bicicleta iti faci nevoile cu ea dupa care o lasi la cea mai apropiata statie . http://theirearth.com/uploads/news/2095670590_paris_bicycle_rental_-_velib_-_internet_booking.jpg E greu sa ma intelegeti ce vreau sa zic dar asa este in Paris, este ca un Bancomat ATM langa un sir de Biciclete legate , bagi cardu platesti o suma mica si se deblocheaza automat bicicleta. Cine are un card dedicat pt biciclete are 1h gratuita. Este si in Brasov o statie de inchiriat biciclete dar doar in centru ........
-
gogu, sâmbătă, 01.10.2011 19:39EU - din ce in ce mai penibil...
Multe cre'ere cretze prin Parlamentul European... Multi ciudati prin diverse Comisii Europene... Nu-i de mirare ca se iau asemenea decizii...
-
raduku, sâmbătă, 01.10.2011 20:13Despre viteza
Nu cred ca se va aplica. Daca se aplica aceasta lege , ea va fi valabila numai la strazile cu un singur sens de , mers. In rest , la viteza asta masina nu-si mai are rostul, mai bine cal + trasura.
-
ass, marţi, 04.10.2011 22:00sa reducem nr de accidente...
pei cum mai umplem cimitirele, ai? sa dea dricarii faliment?? cinstit ieste???
-
ass, marţi, 04.10.2011 22:00sa reducem nr de accidente...
pei cum mai umplem cimitirele, ai? sa dea dricarii faliment?? cinstit ieste???
-
ppetre, joi, 05.01.2012 18:09limita de 30 km/ora in oras
reducerea limitei de viteza in oras de la 50 la 30 km/ora nu cred ca va fi o masura buna, poate sunt si orase foarte aglomerate unde se merge frecvent cu viteza mica insa cred ca nu trebuie s exageram, daca pe altii ii avantajeaza, pe noi soferii din Romania ne omoara pentru ca la noi 99,99% din drumuril trec prin localitati. Astfel, sotiile isi vor astepta sotii sa ajunga acasa tocmai dimineata si nu seara dupa program, si invers. de la serviciu bineinteles. Va aparea si la noi in Romania exresia aceea americana> "a fost aglomerat drumul draga". E drept ca se pot lua decizii de la Bruxelles si noi doar sa fim nevoiti sa le implementam insa trebuie sa ne aparam cu acest argument. Cat timp va dura un drum de la Bucuresti la Arad in acele conditii de restrictie. Ca sa fie bine argumentat, faceti un test de pe acum. Se dubleaza timpul. Un timp mai mare la volan inseamna o oboseala mai mare si un risc de accident. Caci prea putin vor sti sa spuna, vai, conduc de mai bine de 8 sau 10 ore si trebuie sa ma odihnesc, dar nu acum ca mai am 3-4 ore si ajung. Parerea mea. Si inca ceva, accidentele nu se petrec petri ca se circula cu 50 in orase ci pentru ca se depaseste cu foarte muli km de cele mai multe ori, apoi, Drumurile nu sunt tocmai bine semnalizate, se mai lucreaza haotic prin multe locuri fiind ambuteiaje, sunt inca curbe, viraje stranse periculos de nemarcate, chiar eu am intalnit brusc o vale si in acelas timp curba iar semnele nu existau pentru caa tabla e la mare cautare pentru fier vechi...Incep sa ma intreb eu ca si altii desigur, in parlamentul ala european unii cred ca vor sa se afirme cu orice pret, lansand felde fel de idei si proiecte de legi. Teaba lor doar e parlament insa suntem si noi pe acolo si trebuie sa luam pozitie, una justificata.
Citeste si
-
SIGURANTA | miercuri, 13 iunieDesignul evoluat al maşinilor a salvat un milion de oameni doar în 2008 în SUAUn studiu publicat de NHTSA în SUA arată că evoluţia designului auto din perioada 2000-2008, şi noile tehnologii de siguranţă au salvat vieţile a sute de mii de oameni. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 8 iunieSUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarteDr. Andrew Hicks, un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii, a brevetat o oglindă laterală pentru automobile care oferă un unghi de vizualizare de 45 de grade, de patru ori mai bun decât o oglindă obişnuită. Citeste tot
-
SIGURANTA | luni, 28 maiPremieră istorică pentru Volvo: Primul convoi rutier automatizat a rulat în circulaţie deschisăVolvo şi Proiectul SARTRE marchează o premieră istorică - primul convoi rutier automatizat care a fost introdus în circulaţia deschisă. Cele trei vehicule conduse automat au circulat în Spania, pe un traseu de 200 de kilometri. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 18 maiMercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşorAţi citit bine. Mercedes trece la următorul nivel la capitolul siguranţă şi vrea să limiteze riscul de accidente pe şosele prin sistemul Active Comfort. Acesta îl va ajuta pe şoferul care s-a oprit să se odihnească să adoarmă mult mai repede prin "calmarea" simţurilor. Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 9 maiFerrari face un recall de 206 unităţi 458 Italia şi CaliforniaFerrari a anunţat că va rechema 206 unităţi 458 Italia şi California pentru a remedia o problemă la motor. Fiecare model din lotul respectiv a fost echipat cu un arbore cotit cu un finisaj necorespunzător, care poate provoca o defecţiune. Citeste tot
30km/h in oras +oprirea la semafoare si zebre.......iti va lua 2 ore sa ajungi de la un capat la altu in bucuresti si in orasele mari...... apai sa vezi batai intre soferi in trafic.........