Opel şi chinezii de la SAIC promit motoare de 1.0 şi 1.4 litri
Opel şi SAIC lucrează la o nouă generaţie de motoare cu trei şi patru cilindri, echipate cu injecţie directă şi supraalimentare. Unităţile vor oferi un consum mai mic cu 10% şi un cuplu motor mai mare.
În cadrul Salonului Auto de la Geneva, oficialii Opel au anunţat şi o parte din planurile pe termen scurt ale companiei. Printre ele şi lansarea unei noi generaţii de motoare eficiente, cu trei cilindri, candidată la propulsia micului Junior, propunerea Opel în segmentul mini, programată să debuteze în septembrie la Salonul de la Paris.
Noile propulsoare vor fi dezvoltate împreună cu chinezii de la SAIC, partenerii General Motors, alături de care americanii vor încerca să se alinieze tendinţei de downsizing. Colaborarea va da naştere unor unităţi de 1.0 şi 1.4 litri, cu trei şi patru cilindri, echipate cu injecţie directă şi supraalimentare, gata să ofere o îmbunătăţire substanţială a consumului şi resurselor.
Este de la sine înţeles că motoarele vor respecta normele de poluare Euro 6. De asemenea, vor putea oferi o economie de carburant cu 10% mai mică şi un cuplu motor cu 20% mai mare. De producţia lor se va ocupa uzina Opel din Ungaria, în vreme ce SAIC va produce motoarele în China pentru a le folosi pe modelele MG şi Roewe.
Pe lângă acestea vor exista şi noi versiuni diesel, exploatate cu ajutorul unui motor proaspăt, de 1.6 litri, aliniat la cerinţele pieţei europene şi la ceea ce oferă deja rivalii din segmentul mic, compact şi mediu. Potrivit lui Jeff Lux, şeful departamentului de dezvoltare a motoarelor Opel, unitatea diesel de 1.6 litri, precum şi omoloaga sa pe benzină, vor înlocui o serie de propulsoare actuale până în 2020. Insignia este principalul candidat.
via l automotivenews
Opel a devenit oficial chinezarie!