Ford anunţă un sistem de conducere semi-autonom
Ford a anunţat o tehnologie numită Traffic Jam Assist, care poate să controleze volanul şi să urmeze maşina din faţă într-o aglomeraţie fără intervenţia şoferului.
Ford a prezentat astăzi conceptul sistemului Traffic Jam Assist. Rolul acestui sistem este de a uşura viaţa şoferului în aglomeraţie, Traffic Jam Assist fiind capabil să controleze automobilul în trafic aglomerat. Cei de la Ford utilizează sistemul de cruise control adaptiv şi asistentul de menţinere a benzii pentru a menţine automobilul pe banda corectă şi la o distanţă potrivită de vehiculul din faţă, ceea ce îi ajută şi să implementeze cât mai repede sistemul pe automobilele de serie echipate cu aceste sisteme. Sistemul a fost prezentat conceptual pe un Focus, model echipat cu sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de frânare automată pentru prevenirea unui impact la viteză mică, cruise control şi altele. Facelift-ul actualei generaţii a lui Focus ar putea primi acest sistem în viitor.
"Şoferii petrec peste 30% din timpul lor în trafic aglomerat. Traffic Jam Assist i-ar putea ajuta, transformând o şosea aglomerată într-o experienţă mai relaxantă, cu mai puţine griji. Prin menţinerea ritmului traficului, sistemul ar putea ajuta şi la decongestionarea unor segmente de drum", aa declarat Joseph Urhahne, inginer la departamentul de Cercetare şi Inovare de la Ford.
Pe lângă Traffic Jam Assist, Ford a anunţat şi un sistem de parcare automată îmbunătăţit. Sistemul celor de la Ford promite să fie capabil să efectueze şi parcări perpendiculare, ceea ce înseamnă că modelele echipate cu acest sistem vor putea efectua gararea cu faţa sau cu spatele, dacă şoferul nu doreşte să execute singur aceste manevre. Ford ar deveni primul constructor de volum care oferă un sistem de garare automată ca dotare opţională pentru modelele sale.
Ford testează o tehnologie similară cu Attention Assist de la Mercedes-Benz, care promite să evalueze nivelul de stress al şoferului. Spre deosebire de sistemul de la Mercedes-Benz, sistemul de monitorizare de la Ford îşi propune doar să blocheze apelurile pe care le primeşte şoferul dacă acesta se dovedeşte a fi prea ocupat pentru a răspunde la momentul respectiv.
Via | Worldcarfans
Acest sistem a aparut acum 6-7 ani pe Mercedes-Benz Class S