OFICIAL: Chrysler 300 SRT8 revine pe scenă cu 465 de cai

Publicat miercuri, 20.04.2011 13:33 de Bogdan Mirică

Chrysler expune la Salonul Auto de la New York cea mai puternică extensie a modelului 300. Este vorba despre mult aşteptata versiune sportivă SRT8, care vine cu un motor Hemi V8 şi 465 de cai putere.

Chrysler nu putea veni la Salonul Auto de la New York fără o premieră importantă. La standul constructorului din Detroit publicul va putea admira cel mai puternic derivat al modelului 300, recunoscut de publicul larg după indicativul SRT8, la care se pare că americanii nu au renunţat.

Exteriorul capătă influenţe sportive graţie pachetului cromat, noii grile, blocurilor optice puternic conturate, pragurilor laterale, evacuărilor cromate şi logo-ului tradiţional.

Sub caroseria revizuită se ascunde un motor Hemi V8 de 6.4 litri. Unitatea este capabilă să livreze 465 de cai putere, resurse suficiente pentru a imprima un comportament dinamic deosebit. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se poate face în mai puţin de 5 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 280 de km/h.

Americanii susţin că în ciuda performanţelor îmbunătăţite, noul motor consumă cu 25% mai puţină benzină decât vechiul Hemi V8 de 6.1 litri, mulţumită tehnologiei introduse: sistemul care permite funcţionarea propulsorului cu numai patru cilindri atunci când se rulează cu viteză redusă.

Propulsorul V8 este ajutat de o transmisie automată cu cinci rapoarte, care poate fi acţionată şi cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Cutia dispune şi de o funcţie Sport care îi permite celui de la volan să exploateze la maximum capacităţile maşinii.

Pentru a asigura o ţinută de drum bună, SRT8 primeşte un sistem de suspensii adaptive (ADS), care calculează viteza, unghiul de rulare, suprafaţa, forţa de frânare şi acceleraţia pentru a oferi ecuaţia ideală. Nici direcţia nu a scăpat nemodificată, fiind acum ceva mai precisă. Pentru a putea struni cei 465 de cai, SRT8 a primit şi un nou sistem de frânare, semnat de Brembo şi ascuns sub jantele de 20 de inch.

Noul Chrysler 300 SRT8 va ajunge pe piaţa din Statele Unite la finalul lui 2011.

via | Chrysler

  • garmin, miercuri, 20.04.2011 14:15
    srt8

    Arata super. O masina musculoasa.....

  • SERD, miercuri, 20.04.2011 14:15
    Buba!

    Imi plac americanii cu masinile lor! Asta as fi zis acum 10 ani ,intre timp performerii au trecut la treburi serioase ca twin-turbo,injectie directa,gestionare electronica a supapelor,directie asistata electric s.a.m.d.,dar intradevar pt. ei asta e o evolutie fata de ceea ce aveau inante,nu pot sa nu ma gandesc la finisajele pe care le aveau modelele anterioare

  • Dan, miercuri, 20.04.2011 14:21
    E doar o impresie

    Stai linistit ca tot praf sunt...

  • audist, miercuri, 20.04.2011 16:07
    dumnezeule de aia henry ford sta in dunga

    in cosciug... sincer este oribila masina... de la farurile care sunt cele mai urate posibile pana la cutia senzationala automata in 5 trepte. scuze dar la matiz mai sunt 5 trepte dar macar e manuala. automata de 5 trepte doar salvatii de obama mai pot pune... multumesc

  • crossfire, miercuri, 20.04.2011 16:13
    ..

    E cel mai frumos sedan al momentului. Arata mai bine decat cotetele europene.

  • Isus, miercuri, 20.04.2011 18:21
    E oribila

    RAU ! la fel si jeepul srt8... la ambele masini generatiile mai vechi sunt mai frumoase la exterior...la interior e mai ok, dar nimic senzational.

  • men, miercuri, 20.04.2011 19:02

    se vede aportul fiat pfff :))

  • alex, miercuri, 20.04.2011 20:23
    ....

    Doamne cand vor invata Amerikanski sa fac si ei masini? Doamne ce hidosenii.......

  • kumite, joi, 21.04.2011 01:42
    tehnologie introdusa?

    Sistemul care permite functionarea propulsorului cu numai 4 cilindri... il avea si primul srt8 care a iesit pe piata,deci nu e nimic nou.Noutatile sunt altele.Prin anii 80,90 masinile americane erau de tot rahatul,pt ca omul isi putea permite sa-si ia alta noua(si proasta)in 3 sau 4 ani.Uite ca acum s-a schimbat radical povestea.Totul depinde de gusturi,pana la urma urmei.

  • GTS, joi, 21.04.2011 02:28

    bestie. as alege oricand asta in locul unui M5. poate n-o fii la fel de bun nici ca M 5 E 60 dar totusi va fi o aparitie f rara pe sosele. si asta conteaza cand o iei pentru orash. . imi place mult noua linie SRT.

  • grecu, joi, 21.04.2011 10:51
    @Audist

    Cutia automata in 5 trepte de care vorbesti tu nu are nici o legatura cu salvatii lui Obama :)) ; este 100% produs Mercedes si a fost prezenta pe mai toate modelele lor si ' culmea' , inca o regasesti pe clasa A, B, R,C,E, motorizarile V12 de la AMG + Maybach , a fost prezenta pana in 2009 pe SLR , etc . Si poate te intrebi de ce inca o folosesc nemtii pe V12 in locul celei noi cu 7 rapoarte, 7G-Tronic ? Simplu, pentru ca are o capacitate de cuplu mult mai mare( peste 1000 Nm vs 700 Nm) decat transmisia lor in 7 trepte , respectiv ultima nu ar face fata cuplului urias pe care il dezvolta un V12 . In concluzie , dupa parerea ta , inginerii germani sunt prosti , domne', auzi sa puna ei o cutie cu 5 rapoarte pe un S 63 AMG de ex .:)))))) ...si apropo , americanii de la Chrysler au deja in portofoliu , se va lansa anul viitor chiar pe 300 c, o cutie de viteze in 8 rapoarte ZF ( regasita si pe modele Audi, BMW sau Rolls )

  • audist, joi, 30.06.2011 22:22
    @grecu

    Bravo lor. Dar consumul de la masina cu o astfel de masina este fabulos neavend niste performante care sa te dea pe spate. :)