O masina de calibru
Coca-Cola, Microsoft, McDonalds, Levi’s. Branduri americane care fac parte din viata noastra de zi cu zi. Dodge e ultimul venit si vrea sa ii atraga pe neconformistii indragostiti de America
Dupa Jeep si Chrysler, americanii din concernul DaimlerChrysler au decis sa mai intre cu o marca pe piata europeana: cu Dodge. Pentru inceput au dezvoltat un model special cu trasaturi mondiale ce va fi vandut atat in America cat si in Europa. Botezat Dodge Caliber, acest model ataca segmentul C european sau clasa compacta unde se doreste a fi alternativa la deja consacratele modele germane, franceze si italiene. Desi ofera un aspect de mini SUV, Caliber este de fapt o compacta cu aspect de SUV crossover. Look-ul exterior este cu siguranta neconformist. Masiv la prima privire cu roti mari si aripi evazate, Caliber pare mai degraba un mini SUV. Impresia este data de linia inalta a portierelor si a suprafetei vitrate relativ mici in comparatie cu concurenta. Privit din fata, Caliber afiseaza elementul principal al oricariu Dodge si anume grila calandrului in forma de cruce. Blocurile optice sunt mari si au suprafete generoase iar capota este lunga si prezinta o nervura centrala. Din lateral, portierele par foarte inalte iar suprafata geamurilor este mica in comparatie cu restul masinii. Se remarca in mod neplacut, manerele portierelor, carcasele oglinzilor retrovioare precum si umerii de pe plafon toate aceste elemente fiind fabricate din plastic negru, neexistand posibilitatea de a fi vopsite in culoarea caroseriei nici pe variantele de top. In spate, stopurile sunt masive si patratoase, hayonul este ingust iar buza de incarcare a portbagajului este destul de inalta.Viata la bord
In interior suntem intampinati de culori deschise si diverse variante de insertii in culoarea caroserie. Astfel dotat, interiorul poate fi personalizat dupa cum doreste viitorul proprietar. Indicatoarele de bord sunt ingropate in trei cadrane si folosesc fond alb, tipic masinilor cu pretentii sportive. Volanul este mare iar reglajul pe adancime si inaltime este aproximativ. Consola centrala este dominata de un display multifunctional de dimensiuni generoase iar in partea de jos gazduieste levierul cutie de viteze manuale sau automate CVT in functie de dotare. Torpedoul este generos ca dimensiuni si are o zona special gandita pentru racirea bauturilor denumita Chill Zone. |n restul habitaclului zonele de depozitare sunt numeroase iar in cotiera este prevazut un lacas special pentru un iPod. Caliber mai rezerva cateva surprize viitorul proprietar. De exemplu: plafoniera de deasupra portbagajului este de fapt o lanterna cu acumulatori permanent incarcata. Poate deveni extrem de utila in cazul unei pene in mijlocul noptii in creierii muntilor. Sau cand am pierdut ceva prin masina. A doua surpriza este situata pe hayon. La actionarea unei clape, doua difuzoare din sistemul audio raman suspendate de hayon pentru o mai buna auditie a muzicii la iarba verde de exemplu. Sistemul face parte din MusicGate Power un sistem audio cu noua difuzoare marca Boston Acoustics. Aviz amatorilor de gratare! Finisarile la interior insa nu sunt la nivel european. Si nici calitatea plasticelor folosite. Acestea se pot zgaria foarte usor iar la atingere, dar probabil Dodge va imbunatati calitatea din mers. Pozitia de condus este inalta si se aseamana cu cea dintr-un 4x4. Bordul este plasat destul de sus iar vizibilitatea in fata si spate nu este dintre cele mai bune.
Diesel pentru Europa
Motorul diesel este imprumutat de la grupul Volkswagen si este probabil unul dintre cele mai bune propulsoare diesel de pe piata. Desi zgomotos, acest propulsor dezvolta 140 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 310 Nm la 2500 rpm. Cifre suficiente pentru a asigura noului model un comportament dinamic decent. Motorizarea diesel asigura cea mai buna acceleratie dintre toate cele trei motorizari disponibile si asta in conditiile unui consum de carburant decent. Doar 9,3 secunde sunt necesare modelului dotat cu motor diesel sa atinga 100 km/h in timp ce versiunea de doi litri benzina si cutie automata de viteze CVT are nevoie de 11,3 secunde. Insa tinuta de drum oferita de noul Caliber nu este la nivelul asteptat. Masina este grea si se inclina destul de accentuat in viraje, subvireaza destul de repede, iar daca acceleram brusc, apare virarea indusa de cuplu. In ciuda faptului ca are o suspensie spate independenta, inginerii de la Dodge nu au reusit sa se apropie de tinuta de drum a unor modele ca Ford Focus sau Volkswagen Golf, modele ce au impus standarde in clasa compacta.