Noi detalii despre VW Up! in versiune de serie
Up!, citadina germana a lui VW, va avea motoare de 0.6 litri si comenzi touch-screen in locul butoanelor pe plansa de bord.
Conceptul Volkswagen Up! a reprezentat o adevarata lovitura de imagine atunci cand a fost prezentat, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2007 . De atunci, vestile nu au debordat insa in volum, singura referire la Up! fiind reprezentata de lansarea versiunii SpaceUp!, la cateva saptamani dupa lansarea efectiva a lui Up! la Frankfurt. Ei bine, britanicii de la AutoExpress sparg gheata si ne prezinta, in premiera, cateva detalii despre versiunea de serie a lui Up!, programata pentru lansare in 2009.
Englezii sustin ca Volkswagen a pregatit pentru lansarea lui Up! aceeasi strategie pe care o utilizeaza cei de la Toyota in cazul lui iQ: modelul de serie va fi aproape identic cu prototipul, diferentele urmand sa vizeze doar unele parti estetice. Mai exact, Up! va prelua blocurile optice frontale ale lui Golf (este vorba de Golf VI, model care se va lansa in 2008) si va dispune de stopuri usor diferite decat cele ale conceptului. Cea mai interesanta parte se refera insa la interior, acolo unde Up! in versiune de serie va veni, in locul butoanelor clasice, cu mini touchscreen-uri pentru fiecare comanda in parte.
In momentul lansarii, Up! va dispune de doua versiuni de caroserie, cu trei sau cinci usi (ambele cu acelasi ampatament si aceeasi lungime), urmand ca versiunea SpaceUp!, un micro-monovolum, sa intre in productie ceva mai tarziu.
In ceea ce priveste motoarele, AutoExpress mizeaza pe doua unitati turbo de 0.6 litri, una pe benzina si una diesel. Consumul celor doua motoare va fi unul extrem de bun si foarte potrivit unui model de oras (2.5-3 litri la 100 km). Se vorbeste in acelasi timp de un motor de 1.2 litri cu trei cilindri si de unitati hibride, urmand ca acestea sa intre in lista de dotari tehnice ceva mai tarziu.
Una dintre marile necunoscute Ramane de vazut daca numele oficial al modelului va ramane Up! sau va fi schimbat de Volkswagen in Lupo, asa cum Automarket v-a anuntat acum cateva saptamani.
Daca si astia vor face ceva pe platforma de Peugeot 106, atunci se termina lumea si incepe turma! Da, stiu, rationamente economice, etc...O sa ajungem sa putem cumpara numai SUV si biciclete d-astea :(((