Premiere: Audi A4 si VW Up!

Publicat marţi, 11.09.2007 02:09 de Mircea Meșter, Bogdan Mirică

Audi A4, Lambo Reventon, VW Up!, Veyron Pur Sang, Bentley Conti GT Speed, Seat Tribu, Fabia Scout. Automarket le-a vazut deja in avanpremiera la Frankfurt!

Salonul Auto de la Frankfurt a debutat inainte de a incepe. Cu o seara inainte de marea deschidere, echipa Automarket a fost invitata, alaturi de alti 1500 de jurnalisti din 63 de tari, la un eveniment de amploare care a prefatat debutul celui mai important eveniment auto mondial din aceasta toamna. Desi acum cativa ani regula era clara, cele mai asteptate modele fiind lansate si prezentate oficial abia in prima zi a salonului, a devenit deja o moda ca acestea sa fie aruncate in gura si obiectivele foto ale presei in cadrul unor evenimente grandioase care au loc cu cateva ore inainte de taierea panglicii.

De aceasta data, Grupul Volkswagen a fost cel care a deschis ostilitatile prezentand opt premiere mondiale ce urmeaza a fi (re)lansate si maine, in cadrul IAA Frankfurt. Mult asteptatul Audi A4 a deschis balul care a avut loc in sala in care echipa de baschet a orasului Frankfurt joaca meciurile de pe teren propriu. Deja cuoscut din comunicatele oficiale, A4 nu a mai surprins pe nimeni. In schimb, surprizele s-au numit VW Up!, Lamborghini Reventon si editia speciala Pur Sang a lui Bugatti Veyron. Au completat tabloul deja cunoscutele Seat Tribu Concept, Skoda Fabia Scout, VW Caddy Maxi si Bentley Continental GT Speed. Automarket va ofera pe scurt cateva dintre secretele fiecaruia.

Aflati astfel ca VW Up! este un concept prin care grupul german deschide o noua gama de automobile de oras. Numele sau nu a fost cunoscut pana in aceasta seara, el insusi fiind una dintre surprizele Grupului. Up! este primul proiect luat in primire de Martin Winterkorn, seful VW de la debutul acestui an, si este, de asemenea, primul model Volkswagen cu motor amplasat posterior de la Beetle incoace. Prezinta o intreaga serie de inovatii tehnice, cea mai interesanta din punctul nostru de vedere fiind sistemul de navigatie 3D pe care VW il dezvolta impreuna cu Google.

Trecem la Lamborghini Reventon, al treilea model produs de compania italiana dupa Gallardo si Mucielago. Nu va grabiti insa sa va bucurati: italienii vor produce doar 20 de exemplare ale lui Reventon, fiecare va costa un milion de euro, va dispune de un motor V12 de 6.5 litri si 640 de cai insa toate exemplarele au fost deja comandate si vandute.

Bugatti nu a venit cu nimic spectaculos. Exponatul lor este o editie speciala Veyron - Pur Sang - care amana putere prin toti porii (ok, ne-am obisnuit deja cu asta), diferenta fiind insa facuta de caroseria din aluminiu si atat. Polisata manual, aceasta nu este acoperita cu niciun tip de vopsea, lipsa culorii ducand insa pretul la 1.400.000 de euro. Se vor produce doar 5 astfel de exemplare.

Seat Tribu este un concept care prefigureaza, spune seful spaniolilor, linia viitoarelor SUV-uri ale ibericilor. Si ar face bine sa reuseasca asta in conditiile in care Altea Freetrack nu a fost primit cu entuziasm de multi. Oricum, Tribu este reusit, desi parerile pot fi impartite din moment ce modelul se afla de abia la stadiul de show-car. Cea mai importanta parte constitutiva este parbrizul atat de panoramic incat formeaza o singura bucata cu luneta. Tribu ne-a dat impresia ca este rasfatatul Grupului, fiind prezentat cu mare fast. Sa fie primit!

Bentley Continental GT Speed este cel mai puternic model produs vreodata de britanici (W12 de 600 CP), exemplarul prezentat in aceasta seara fiind acoperit cu o vopsea alba care - spun ei - va reveni in forta in peisajul auto mondial. Desi a fost prezentat intr-o sala de sport, noul model Bentley are inscrise pe eticheta cota 326 (viteza maxima, in kilometri pe ora) si un timp de 4.5 secunde pentru 0-100 km/h. Toate acestea pastrand aerul sofisticat si inalt al limuzinelor cu care se inrudeste.

Daca despre VW Caddy Maxi vor putea sa spuna mai multe familiile care isi doresc 47 de centimetri in plus pentru mai mult spatiu interior (care se traduc prin 4200 de litri de incarcare), trecem usor la cea mai noua versiune Fabia. Aici intervine o neintelegere, deoarece VW ne-a oferit in mapa de presa informatii legate de Fabia Combi desi aseara ne-a fost prezentata Fabia Scout, un concept in stilul celebrului Logan Steppe din care ar fi trebuit sa fie dezvoltata versiunea de serie a breakului Fabia. Oricum, asemenarile sunt mari, astfel ca din imagini va puteti face o idee legata de modelul pe care maine (astazi, mai bine zis) il vom putea admira la standul constructorului ceh.

Cam acestea sunt modelele pe care Automarket vi le-a prezentat in avanpremiera inaintea lansarii lor oficiale de salon. Stati pe aproape marti pentru informatii live din prima zi de presa de la Frankfurt.

  • rookie, marţi, 11.09.2007 04:25
    Bravo VW!

    Masini intr-adevar frumoase. Se poate observa noua linie adoptata de grupul VW.

  • Vasile, marţi, 11.09.2007 08:06
    Logan rulez

    Mai bine un Logan. E mult mai parctic si mai economic. Si sa nu vorbim de faptul ca multi din cei ce scriu aici nu-si permit nici macar un Logan, dar o masina de 1 milion de euro....

  • XXX, marţi, 11.09.2007 08:12
    Pentru NEA VASILE

    Daca-ti place aceasta CARUTA pe jante de 15 '',n-ai decat sa o tot conduci,dar vezi,ca din Logan,se vede ca toate directiile duc la ACTIUNEA RABLA!!!

  • magyari, marţi, 11.09.2007 08:46
    copii

    Sunteti copii, zau........maturizati-va dracului

  • Andrei, marţi, 11.09.2007 09:18

    Foarte frumoase maşinile. De data asta chiar mi-au plăcut toate concept-car-urile expuse. Lamborghini Reventon arată mai futurist ca niciodată, păstrând totuşi liniile cu care ne-a obişnuit constructorul italian. Restul sunt frumoase, două observaţii am de făcut. 1. Pe Seat Tribu parcă nu merg jantele alea "bling-bling". 2. În sfârşit, Skoda Fabia, are puţină personalitate, nemaifiind doar un Roomster redesenat

  • mwe logan, marţi, 11.09.2007 09:21
    @ Vasile

    coane, nu-mi permit inca o masina dar in veci n-am sa-mi iau logan ca sa nu ma aseman cu prostia romaneasca care ocupa peste 70%,prefer sa dau banii aia ca aavans decat sa ma vad ca voi cum suferiti in plasticu ala, hai sictir. Si tu ai prins oferta aia cu 100 ron/ Luna ? hahahaha. Cauta pe google: ford, seat, vw. sa vezi si tu ce inseamna automobil.

  • Eu, marţi, 11.09.2007 09:44
    re: logan rulez

    logan rules?? nu o sa spun decat: argumentu asta vine din partea unuia pe nume vasile .... ceea ce imi confirma teoria logan=mashina pentru taran in legatura cu noile aparitii..veyron-u da clasa la toate .. restu sunt doar super tari :D ce departe au ajuns cu designu [interior si exterior] foarte rar mai vezi o masina urata sau neinspirata..asa cum este noul audi A4 [doar o parere personala]. tot respectul pentru toti constructorii..fac treaba excelenta !!!

  • jiji, marţi, 11.09.2007 09:54
    Numai masini nemtesti??

    ce dracu ma numai masinile nemtilor sunt acolo.de ce nu bagati si masini fratuzesti ca astia nemtii mai au de invatat in domeniul asta de la japonezi si francezi!

  • Eu, marţi, 11.09.2007 09:58
    re: jiji

    ma ele sunt nemtesti..da au spirit spaniol, italian shi ceh :)) [ma ai dreptate..uite ca la asta nu m-am gandit. da poate e pentru ca e in germania] da si bentley e luat de nemti? ca nu prea stiu

  • ufx, marţi, 11.09.2007 10:00
    da

    nemtii banuiesc k au dovedit k stiu meserie prin morotul de la bugatti veyron

  • Fritz, marţi, 11.09.2007 10:36
    Oamnei Buni

    Ba limitati-va sa comentati la subiectul in cauza. Mai dal draq de logan parca sunteti bolnavi cu masina aia, si aia care o adora si aia care raspund la provocare. Daca nu sunteti capabili de asta nu mai scrieti nimic.

  • Sniper, marţi, 11.09.2007 12:03
    Japan rules

    Mai lasati-ne cu VW,Seat si Skoda. Sunt cu 10 clase sub Honda , Mazda ,Subaru . Da' la roman i-a intrat in cap ca tot ce e din Germania e senzational si fara moarte.Sictir!

  • Deea, marţi, 11.09.2007 13:19

    intradevar superbe, abea astept sa le vad pe la noi ca sunt sigura ca vor aparea!!!!

  • kid, marţi, 11.09.2007 14:04
    Sniper

    singurul avantaj al masinilor japoneze este fiabilitatea si asta pentru ca sunt masini destul de simple..in general parea electrica e cauza problemelor de fiabilitate, iar masinile japoneze nu sunt foarte complicate cu fel si fel de sisteme...iar "sictir" asta daca intr-adevar vroia sa fie destept tb sa dea exemplu Toyota, dar cum nu ecazul lui,a dat cu bata in balta...e penibil baiatul asta...pai nemtzii au inventat masinile...CAPsec

  • bbb, marţi, 11.09.2007 15:02
    PT SNIPER

    Din cate stiu eu americanii au produs prima masina. Ce au inventat nemtii, caruta? Honda este pe primul loc in topul fiabilitatii,iar VW este pe un binemeritat loc 32 (cauta pe net daca nu crezi, Testul este facut chiar de nemti). De multe ori un lucru simplu este cu mult mai eficient decat unul complicat cu multe prostii inutile. Sti de ce pe laptop-urile Siemens scrie si Fujitsu? Pt ca nemtii de la simens nu au fost in stare sa faca un laptop de la cap la coada si atunci au apelat la tehnologia japoneza. Degeaba o arzi atat cu nemtii tai pt ca toata tehnologia de ultima ora pleaca de la japonezi, iar daca nu sti macar acest lucru elementar inseamna ca ai venit de pe camp si iti dai si tu aere pe aici.

  • rpolanski, marţi, 11.09.2007 15:30
    vw... ha!

    foarte frumos bordul... lui Up! ce sa zic? numa' ca la ei e design concept si la Honda Civic 5 usi este in productie pe modelul din 2006... sic! sic!

  • kid, marţi, 11.09.2007 15:31
    rau e sa fi prost

    in primul rand....scrisul ingrosat e subiect, iar ce e jos e numele pers,deci habar n-ai cu cine vorbesti....mai si vb despre calculatoare si tu esti lemn la calc si net, cu alte cuvinte parerea mea e ca tu vii de pe camp...iar in al 2-lea rand te rog eu mai citeste si tu putina istorie si o sa vezi cine a inventat masina...

  • Anonymus, marţi, 11.09.2007 16:16
    Vw

    De ce numai VW???? Este cumva salonu auto VW, sau e frankfurt??? Mai sunt si alti producatori auto!!!!

  • no name, marţi, 11.09.2007 16:35
    extraordinar

    ce masini frate nu de gluma

  • bbb, marţi, 11.09.2007 17:05
    pt kid

    te bagi si tu ca musca in c...t

  • gigi, marţi, 11.09.2007 17:08

    Bai voi astia cu masini japoneze!!!! Hai sa vb de fiabilitate....cate masini japoneze de 15 ani si cate nemtesti mai vezi pe strada???? hai mai lasati-ne cu japonezele voastre....care la calitatea cel putin interioara si finisaje, etc., sta JALNIC!!!!!

  • neamtu, marţi, 11.09.2007 19:17
    pt bbb

    Domnu expert bbb motorul pe benzina e inventat de unu Nikolaus Otto,ala diesel de unu Rudolf Diesel si ala rotativ Wankel de unu Felix Wankel.Astea se folosesc la 99% dintre masini.Daca vreunu din numele astea ti se par japoneze sa stii ca in ciuda aparentelor toti sunt ingineri germani.Mai informeaza-te inainte sa bati campii ca nemtii au inventat caruta si japan RUUULZ.Si mai era unu care lauda masinile facute de francezi,alte trompete.Barim ala cu Loganu trebuie lasat in pace,e fericit asa,de ce sa-l desteptam?

  • bbb, marţi, 11.09.2007 20:21

    Va las voua toate nemtoaicele daca le credeti asa bune!Cine nu a mers cu o japoneza nu are de unde sa stie ce inseamna o japoneza.

  • stoc, marţi, 11.09.2007 20:27
    stocuri

    www.weku.ro

  • alx, marţi, 11.09.2007 20:40
    rrr

    tu cred ca nu sti istoria masinilor nemtesti,in special mercedes care cu o masina din anii 60 a mers in 20 de ani aproximativ 1.8 milioane km record care sta in picioare si acum, fiind o masina de serie.

  • dino, marţi, 11.09.2007 21:25

    Tocmai ce mi-am luat masina noua si eram indecis ce sa imi cumpar.Doream ceva mare, de familie. Si am facut test-drive intre VW Passat, Toyota Avensis si Peugeot 407. In 407 doar am intrat, si am stiut ca nu o vreau de la prima atingere. Am mers la Toyota, am facut test drive, merge frumos Avensisul, dar nu m-a incantat performantele motorului 2.2 D-4D, finisajul, etc. Si am ales pana la urma Passat. Nu as da Passatul pe nici o alta masina in afara de cele nemtesti. Stiu domnule ce sa le faca! Sunt senzationali!

  • ignis, miercuri, 12.09.2007 10:55
    F 117

    Lamborghini a reinterpretat tema F 117 Nighthawk. Au mai făcut-o unii înainte cu motociclete, dar pentru RAH-66 Comanche. A se remarca "ţinuta" echipajului. A ieşit o maşină foarte agresivă. Cred au vrut să spună că nu mai are nevoie de detector radar :). La protecţia pietonilor coasa aia cred că scoate -1 la testul NCAP :D.

  • mda, miercuri, 12.09.2007 11:23
    deci

    Toata lumea sare cu gura aici putini sunt cei care cunosc ceva in materie dar se afla si ei in treaba, pariu ca daca se intra in productie romania se va umple de noul Audi a4 poate si de noul up, ce sa credem atunci, toti sunt lipsiti de simtul estetic si numai voi zmei sunteti peste noi??? Am impresia ca putini din cei care vb aici au condus altceva in afara de dacie si cine stie ce bmw sau mercedes din anii 70-80 ;)

  • bbb, miercuri, 12.09.2007 12:11

    acelasi design plictisitor care se transmite din generatie in generatie. Schimba si ei niste faruri si stopuri si cica au model nou, sunt niste masini de toata jena, multi prieteni de-ai mei se plang de calitatea proasta si fiabilitatea si mai proasta a acestor masini. Nu am nimic cu aceste masini dar nu le mai ridicati atata in slavi ca nu sunt ceea ce par. De exemplu unul din prietenii mei la 30.000 km a schimbat bucsile pe fata ca bateau ca o caruta, la 80.000 a schimbat pompa de motorina, iar acum va urma sa schimbe turbina. Eu am un cielo din 95' care are 150.000 si inafara de distributie nu am schimbat nimic si masina are in jur de 15.000 km facuti pe drum forestier!!

  • neamtu, miercuri, 12.09.2007 12:53
    mai lasa-ne

    Mai termina ma cu aiureli de astea.cielo e o clona stilizata a unui opel kadet din anii 80.e fiabil dar calitate si performante are?? vezi ca nu e departe de logan si E de toata jena comparativ cu o masina germana.Pentru fiabilitate consulta ADAC Breakdown Statistic nu asculta barfe la colt de strada. Asa si eu am un prieten care a cumparat un audi A4 la 120.000 km si a mai mers pana acum inca 200.000km in RO fara reparatii.

  • bbb, miercuri, 12.09.2007 13:36

    Va roade invidia ca aveti niste carute!

  • alinutza, vineri, 14.09.2007 16:54
    lansare VW

    mai oameni buni, aceastea sunt masinile grupului VW. Lansarea lor a fost cu o seara inainte de inceperea salonului, adica luni 10.09.07. si, intr-adevar e salonul de la Frankfurt, dar ce lansari au facut VW... Credeti-ma am fost acolo. restu nici nu put pe langa ei!!!!!!! hahaha

  • alinutza, vineri, 14.09.2007 16:54
    lansare VW

    mai oameni buni, aceastea sunt masinile grupului VW. Lansarea lor a fost cu o seara inainte de inceperea salonului, adica luni 10.09.07. si, intr-adevar e salonul de la Frankfurt, dar ce lansari au facut VW... Credeti-ma am fost acolo. restu nici nu put pe langa ei!!!!!!! hahaha

  • Fane, duminică, 16.09.2007 11:15
    Stilizare

    Frumoase intradevar! dar prea mult se copiaza liniile de la alte modele/masini/marci. Era unul care compara toyota cu vw imi dau seama cam ce se intampla in caputul vostru... Fiecare alege ce i se potriveste si ce ii place (gustul nu se discuta) dar incercati sa cumparati o masina diferita ca sunt satul sa vad atatea masini cu aceleasi linii de la aceiasi marca pe strazi.Fiti mai unicati!Nu mai copiati! Ultima masina(din poze) parca aduce a logan break (nu sunt adeptul acestei masini)am trait sa o vad si pe asta !Se copiaza si linia de la logan frate? :)