Nissan îşi extinde prezenţa în lumea fotbalului: japonezii vor sponsoriza echipa Manchester City
Nissan a anunţat astăzi un nou parteneriat, de data aceasta cu City Football Group, compania care deţine clubul Manchester City.
Nissan investeşte din nou în promovare prin fotbal şi anunţă o sponsorizare pentru echipa britanică Manchester City, campioana en-titre a Premier League. Acest parteneriat vine ca o completare a înţelegerii deja semnate cu UEFA, prin care Nissan a devenit noul sponsor al Champions League, după 21 de ani de domninaţie Ford în acest domeniu. Cei de la Nissan îşi justifică investiţiile în promovare prin sponsorizarea evenimentelor care au tangenţă cu lumea fotbalului prin dorinţa de a depăşi Toyota la vânzări pe piaţa din Europa. Parteneriatul implică şi celelalte echipe din portofoliul City Football Group, respectiv Manchester City Women's FC, New York City FC şi Melbourne City FC. Pe lângă acest parteneriat, Nissan mai sponsorizează Jocurile Olimpice de la Rio din 2016, echipele Olimpice ale Regatului Unit şi ale Mexicului, Cupa Naţiunilor din Africa, Trofeul Heisman, Liga de Fotbal Canadiană şi Liga de Fotbal NCAA.
Nissan va sponsoriza Liga Campionilor în locul lui Ford
Reprezentanţii Nissan au confirmat un parteneriat pe cinci ani cu City Football Group, proprietarul echipei Manchester City. Pe lângă partea financiară a înţelegerii, care nu a fost precizată, producătorul japonez le va furniza maşini jucătorilor de fotbal ai acestei echipe, fiecare sportiv urmând să primească în custodie un Nissan Leaf. Grupul britanic a devenit un acţionat minoritar al echipei japoneze de fotbal Yokohama F Marinos, care joacă în liga J din Japonia.
FEATURE: Mărcile auto şi implicarea lor în fotbalul european
Ford va încheia sponsorizarea UEFA Champions League
În schimbul înţelegerii cu City Football Group, Nissan va avea o siglă afişată proeminent la stadionul Etihad din Manchester, de care aparţine clubul Manchester City. Cealaltă echipă de fotbal importantă a oraşului, Manchester United, este sponsorizată de marca americană Chevrolet, care îşi va păstra sprijinul financiar de 559 milioane de dolari în ciuda faptului că se va retrage de pe piaţa europeană. Reprezentanţii Chevrolet au motivat decizia prin faptul că echipa Manchester United este populară şi în Asia, iar fanii săi ar fi o bază de clienţi excelentă pentru marca fondată de Louis Chevrolet. Spre deosebire de Nissan, cei de la Chevrolet au semnat un contract pe nouă ani cu Manchester United şi mai sponsorizează şi echipa Liverpool, dar numai până în 2016. Între timp, contractul Nissan cu UEFA este semnat pe patru ani.
Logo-ul Chevrolet se va regăsi pe tricourile Manchester United din 2014
Via AutomotiveNews (înreg.) | Nissan